היכונו ! ביום שני נחנוך בשכונת העמק "גינה ורטיקלית קהילתית" !

$(function(){setImageBanner('7ba9acc0-c72a-4138-8b3f-33f5b60111b4','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45868,'Image','');})

מה זו גינה ורטיקלית ועל המיזם שהביא להקמתה-
מספרת האדריכלית והפעילה החברתית- גלית אבינועם.

מערכת

לפני יותר משנה וחצי ראיתי קול קורא לפרויקטים קהילתיים ,להקים, ולהרים פרויקט שיהיה אבן דרך בשכונה , ובעיר, בחסות  ובמימון המשרד לאיכות הסביבה.

השד הקטן בראש שלי אמר מה שהוא תמיד אומר.. "עזבי אותך ,חסר לך מה לעשות, עם לימודים אקדמאים, עבודה במשרה מלאה וילדים לדאוג להם? לא מספיק את תורמת לקהילה במליון פרויקטים ורצה כל הזמן..?"

חשבתי שניה, אמרתי לשד ללכת, והתחלתי לשבת ולחשוב מה יהיה game changer  בשכונה.הרי יש גינות לילדים, וגינת ספורט, ושטחי דשא יפים ובדיוק פתחו שביל מקסים שאפשר לרוץ בו עד שכונת ארגמן ממש.

 אבל אחרי שדאגתי להפסיק ריסוס אווירי בשכונה ובשכונות נוספות בעיר, ולתלות מלכודות ביולוגית במקום, צריך לעשות עוד משהו כדי לחבר את הקהילה לרוח הקיימות, והסביבה.

ומה יותר נכון מלהקים גינה קהילתית, שילדים יפעילו אותה, ויגדלו חסות, עשבי תיבול ותבלינים בצורה ורטיקלית,  ילמדו איך מחזיקים מעדר, ישתלו ויתבוננו איך ירקות גודלים באמת, ולא דרך עגלת הסופר.

נכון, יש את כל סיורי שביל הסלט למיניהם, שבהם לוקחים את הילדים מהגן להוציא גזר מהאדמה.

 אבל זה נעלם, אחרי כמה שעות.ונשכח.

 

וגינה קהילתית היא מקום שיש בו מקום לכולם, למשפחות שרוצות לעשות משהוא פעיל ביחד, פה בשכונה, לבני נוער שישבו שם בשעות הערב מתחת לסוכה מטפסת ופורחת, וישלחו יד וייקחו מנגו ישר מהעץ, או חסה מהקיר הורטיקלי, לילדים שמגיעים למרכז השכונתי לחוגים, ובעצם, כמעט לכולם.

הרעיון העיקרי, הוורטיקלי, לגינה פותח לפני הרבה שנים. קיר ורטיקלי נותן מענה לגידול ירקות גם אם אין הרבה שטח אדמה. הגידולים צומחים בתוך בקבוקי מים מינרלים שעוברים הסבה לכלי קיבול, הבקבוקים מחוברים לקיר ומטופטפים במערכת השקיה ודישון. והשטח של הקיר מאפשר גידול של מסה קריטית של ירקות שלא היתה מתאפשרת בדרך אחרת.

 העיריה הקצתה עבורנו את שטח הגינה האחורית מאחורי המתנס השכונתי. שם גיליתי, לשמחתי הרבה, שיש מקום גם לשתול עצים, ועוד ירקות גם בערוגות נוספות.יש המון שטח, נפלא! אז  אחרי חשיבה ועיצוב תוכניות לגינה, הבנתי שהמקום יהיה תענוג אמיתי.

 

לארוע הראשון שלנו,עם 20 בתי אב שנבחרו לעבד לשתול ולהקים את הגינה, ולהרמת כוסית חגיגית, ועוגה טעימה לראש השנה, כולכם מוזמנים עם חיוך גדול, לבוא ולשתול את השתילים הראשונים שלנו. יום שני ה14.09 .

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה