הסתיים "הקרב על הצמה..." - או אולי הקרב על הקרדיט להתרמות שיער?

$(function(){setImageBanner('6a1591e1-1429-471d-a774-f5ee5fd873f4','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45868,'Image','');})

כבר 8 שנים מתקיים בעירנו מבצע התרמות שיער שנתי בשיתוף עמותת "זכרון מנחם" אותו יזם בשעתו נתי כהן, אליו חברו עוד ועוד פעילי/ות ציבור, כאשר גם העירייה הצטרפה בסיוע לוגיסטי.
אלא שבימים האחרונים סערו הרוחות בקבוצות ההורים בעיר בשל יוזמה של כמה אנשים למנף פעילות התרמת שיער שיזמו ילדי המועדונצ'יק ולהופכה לרבת היקף.
והשורה התחתונה: ילדי המועדונצ'יק יקיימו הארוע כמתוכנן - אך במסגרת פנימית מצומצמת וללא "שושבינים". והארוע היישובי יתקיים ב27.5 אף הוא כמתוכנן, ונקווה ששוב ברוב עם.
חברת מ. העיר מאיה פז מחזיקת תיק הנוער: 
אני קוראת לוועדי ההורים לאחד כוחות כבכל שנה באירוע העירוני השנתי, לתיאום מיטבי. יחד נצליח ונשבור שיאים

ארכיון

בתמונה: צילומי ארכיון מארוע ההתרמה לפני שנתיים

ארכיון

אפתח ואומר שכבר שנים שאני מסקר את המבצע הנפלא מדי שנה של התרמת השיער העירונית בשיתוף "פתחון לב" ולא העליתי על דעתי שגם נושא כזה יכול להפוך לסלע מחלוקת.. וחבל !

והנה, לפני מעט זמן, פנו כמה מחניכי המועדונצ'יק למדריכיהם, בהצעה לקיים ארוע התרמת שיער. המדריכים נענו ואיש לא ציפה למה שאירע לאחר מכן.

מסתבר שהיו הורים שהחליטו למנף את הארוע משיקוליהם, שאולי קשורים למאבקי הכוחות הבלתי נגמרים בקרב פעילי ההנהגה ההורית היישובית בפרט וקהילת ועדי ההורים בכלל.

וכך מצאו עצמם אנשי מח' הנוער בתווך, לאחר שפוסט שפירסם נתי כהן ובו קרא לא להשתמש בידים ככלי משחק- חרך את הרשתות החברתיות בעיר ועורר תגובות רבות - ראו בהמשך מה כתב נתי.. ולמען האמת, הוריד לגמרי כפפות.. והשתמש לדוגמה בביטוי "פוליטיקאים שטופי זימת הכוח שנוהגים בילדים שלנו כאילו היו כלי שחמט במלחמות ומזיזים אותם מנקודה לנקודה ולא אכפת להם כלל מהתוצאות ההרסניות."

אך במח' הנוער הבינו מהר שהם נקלעו לקרב לא להם והבהירו מיד לחניכים כי הוסכם על ארוע פנימי, ללא הורים וללא שום מימשק חיצוני. המסר הובהר היטב ונקווה שנקלט...

ואכן, כששאלנו את חברת מ. העיר מאיה פז מה עמדתה בנושא השיבה כך: 

חניכי המועדונציק יזמו התרמה מקומית ועצמאית בסניף שלהם ועל כך קיבלו ברכתנו. אין ערך חשוב יותר מערך הנתינה וכשהוא מגיע 100% מהילדים, אנחנו מברכים, מתרגשים ולא עומדים בדרכם

בימים האחרונים נודע לנו כי וועדי ההורים ביקשו לחזק ולהרחיב את הפעילות.
אני קוראת לוועדי ההורים לאחד כוחות כבכל שנה באירוע העירוני השנתי, לתיאום מיטבי. יחד נצליח ונשבור שיאים

ארכיון

 נתי כהן וחיים ארנטל במפגש ב"זכרון מנחם"

וכך כתב נתי כהן: 

הילדים ככלי משחק
כולם בעיר מכירים את אירוע ההתרמה למען נשים וילדים החולים בסרטן שבמשך 8 שנים מהווה גאווה לעיר.
בזכותכם תושבי העיר ילדים ילדות והורים ובמאמצים רבים של הרבה אנשים טובים הצלחנו להעביר בכל שנה מסר חשוב לחולי הסרטן שהם לא לבד שאנחנו איתם במאבק ויחד עם זאת להתגבש כקהילה ייחודית ותורמת ולהרוויח גם את המודעות החשובה כל כך למחלת הסרטן .
אתמול התבשרתי ש- מדריכי המועדונציק חשבו על יוזמה" אירוע תרומת שיער למען ילדים חולי סרטן ובדקתי כמובן למה ילדי המועדונציק שמכירים את האירוע העירוני ושותפים לו לא מחכים לאירוע הקהילתי הרי זה בדיוק בעוד חודש..
והנה התשובה למה הם לא חשבו על זה-
כי הם ילדים.
אבל מישהו אחר ידע- קבוצה של הורים,ותוכלו לזהות אותם מדחיפת האירוע וגם מהתגובות לפוסט הזה שהבינו שבחסות המעשה היפה הם יוכלו גם לפגוע בדרך במישהו.
מי שמשחק בילדים ככלי משחק אלו תמיד המבוגרים- זוג הורים גרושים שלא יודעים נפשם משנאה ונקמה וקורעים את חיי ילדיהם לגזרים.אנשים שמנצלים ילדים בעבודות דוחק תוך יחס רע.
והנורא מכל- פוליטיקאים שטופי זימת הכוח שנוהגים בילדים שלנו כאילו היו כלי שחמט במלחמות ומזיזים אותם מנקודה לנקודה ולא אכפת להם כלל מהתוצאות ההרסניות.
אין לי מונופול על הסרטן,על המחלה,על תרומת שיער בעיר.
יזמתי את הפרוייקט הזה לפני 8 שנים השקעתי בו מאמץ אדיר ויחד עם שותפה אחת צנועה מדהימה ומקצועית כאחד -כן זו את עדי מכבי לזובסקי  ויחד עם עוד הרבה אנשים טובים הפך לפרויקט חיים, שלי ושלכם,של כל מי שנתן את הלב יחד.
יש לי רק רצון שזה יעשה תמיד באופן שבו זה משיג את ההשפעה הכי גדולה עלינו כקהילה ובאופן שזה משאיר חותם בלב המשתתפים והתורמים כך שכולנו מכירים את המחלה ומושיטים יד לחולים בה.
פזורות של יוזמות מבורכות ככל שיהיו לא ישיגו את אותה מטרה.
אבל זה לא שינה לקבוצה שרואה עצמה כפוליטיקאי העתיד של נס ציונה לדחוף את הילדים בהסתר לקיום אירוע עירוני עם שם זהה חודש לפני..ולהביא אותם בפני מצב לא נעים.
טוב.
מה נותר להגיד?
אני לא אשתתף במשחק הזה ולא אפגע בילדים בשום צורה.
אני רוצה להגיד לילדי המועדונציק האהובים-
בהצלחה,ובהצלחה רבה.
אל תעצרו, בטח לא מכורח.
לכו עם החלום, גם אני הלכתי.וגם אם תצטרכו עזרה אעזור בשמחה.
אתם. ילדים מדהימים ואנחנו רואים את זה בכל הזדמנות וככל שתתרמו יותר ובכל תחום אנחנו נהיה גאים בכם.
נתראה ב27.5 באירוע ההתרמה העירוני למען נשים וילדים החולים בסרטן
בהצלחה
נתי כהן

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה