הרב הראשי לנס ציונה, הרב אברהם צוריאל שליט"א בדברי תורה לראש השנה

$(function(){})

מסכם: נתפלל ונקבל עלינו להיות בנים טובים ואהובים המכבדים זה את זה ובכך אף את אביהם ואת מצוותיו ובכך נזכה לבשורות טובות לשנה טובה ומבורכת לכלל ולפרט.

ארכיון

 

ערב ראש השנה תשפ"ג

 

בתורה אנו לומדים על ראש השנה "בחדש השביעי באחד לחדש יהיה לכם שבתון זכרון תרועה מקרא קדש" (ויקרא כ"ג), [מנין החדשים בתורה מתחיל מחודש ניסן שבו גילינו באופן מובהק את ההשגחה הפרטית ככתוב "וירא ישראל את היד הגדולה אשר עשה ה' במצרים ויאמינו בה' ובמשה עבדו"  כדי לזכור תמיד את החודש שבו יצאנו ממצרים ככתוב בשמות י"ב "החדש הזה לכם ראש חדשים ראשון הוא לכם לחדשי השנה"] החודש השביעי הוא תשרי שבו התורה כותבת לנו שבאחד לחודש בתשרי שהוא ראש השנה יהיה זכרון תרועה.

חז"ל (במסכת ראש השנה טז.) לימדו אונו איך מקיימים מצווה זו ומה המשמעות של זכרון תרועה כדבריהם "אמרו לפני בראש השנה מלכיות זכרונות ושופרות, מלכיות כדי שתמליכוני עליכם, זכרונות כדי שיעלה זכרוניכם לפני לטובה ובמה בשופר" כלומר תתפללו ותתקעו בשופר.

לשופר יש הרבה משמעויות ולפי המאמר הזה שהבאנו מטרת השופר להמליך את הקב"ה על העולם, להאמין, לקבל עול מלכותו ורצונו עלינו (קבלת עול מלכות שמים).

היחס אל הקב"ה בא במיוחד ביום בריאת העולם והאדם שזה ראש השנה "היום הרת עולם" שבו אנו פונים אליו בתפילות בהגדרה "אבינו מלכנו" לפני שאנו מקיימים מלכות שמים אנו מדגישים שהוא אבינו והוא מלכנו וזה כפי שהוא עצמו קרא לנו בתורה "בנים אתם להשם" (דברים י"ד), ממילא התקיעה בשופר זה מראה על אצילות שלנו להמליך עלינו בכל יום הראשון בשנה החדשה שהוא יום הבריאה את אבינו שיהיה מלכנו.

זו הסיבה שבתהלים (פ"א) דוד המלך הגדיר יום זה של ראש השנה "תקעו בחדש שופר בכסא ליום חגנו" כי זה יום חג לבנים שמכתירים את אביהם ואנחנו ממליכים את אבינו כמלכנו.

בתקופה מאוחרת יותר הוסיף נחמיה (ח' י) אף שמצווה לאכול בו בראש השנה כביום טוב וחג באומרו "לכו אכלו משמנים ושתו ממתקים... ואל תעצבו כי חדות ה' היא מעוזכם".

לפיכך לובשים בגדים יפים למרות שזה יום דין ודרכו של עולם ביום דין הנידונים יראים מאימת הדין כי אנו לפני אבינו מלכנו ובימים אלה אנו מבקשים כבנים מאביהם "זכרנו לחיים מלך חפץ בחיים וכתבנו בספר החיים, בספר חיים ברכה ושלום ופרנסה טובה וגזירות טובות נזכר ונכתב לפניך לחיים טובים ולשלום".

נתפלל ונקבל עלינו להיות בנים טובים ואהובים המכבדים זה את זה ובכך אף את אביהם ואת מצוותיו ובכך נזכה לבשורות טובות לשנה טובה ומבורכת לכלל ולפרט.

כתיבה וחתימה טובה לכלל תושבי עירנו נס ציונה ולכל בית ישראל

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה