הרב צוריאל בקריאה לתושבים : נשמח בתורה במסגרת הזהירות וכללי הבריאות הנדרשים ובכך נביא שמחת תורה לעצמנו ולעמנו.

$(function(){setImageBanner('06392ba6-91e0-463b-9b3f-cd2e71601dae','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,45868,'Image','');})

השנה לאור הנסיבות של מגפת הקורונה והריחוק הנדרש לבריאותנו ולמניעת הדבקה, אני קורא בזאת לתושבי עירנו להימנע ממחולות וריקודים בתנאים המסכנים איש את רעהו.
הבה נשמור ונכבד את התורה, נשמח בה בדרך המותרת ובכך נזכה לברכת התורה שתאיר את חיינו לחורף בריא לכלל תושבי עירנו, עם ישראל והעולם כולו.

 צילום עצמי אברהם צוריאל שליט"א  רב העיר נס ציונה

אחי ורעי תושבי העיר נס ציונה, שלום ומועדים לשמחה.

בימי חג הסוכות בשנה זו אנו נמצאים בסוכה ובסביבות הבית יותר מבכל שנה וזאת עקב ההגדרה "סגר" שנכפה עלינו עקב המצב הבריאותי.

דבר פשוט וברור לכל בר דעת שהצורך במניעת התקהלות (מכל סוג) הוא כדי למנוע הדבקה ותחלואה והצלת חיי אדם, תמוה שיש אנשים שצריך להסביר להם שיצייתו לשמירה על בריאותם בצורך לשמור חוק/תקנות ו/או ישנם אנשים שרק קנס מרתיע אותם, וכי יצר החיים והקיום לא מספיק לשכל האנושי להבין ולקיים באופן מלא את כללי הזהירות ?

 תמוהה יותר כת  המתחכמים.. (הקיימים מכל הצדדים), וכי אדם רשאי לאבד עצמו לדעת ? אם על חייו אינו חס מהיכן קיבל אדם רשות לזלזל ולפגוע/להרוג בחיי זולתו וסובביו שבדרך כלל זה בני משפחתו ? בנפשנו הדבר !!!

בחג שמחת התורה אנו שמחים עם התורה ויוצאים עם ספרי התורה בריקודים ומחולות בבתי הכנסת ובחוצות עיר, אנו שרים "שישו ושמחו בשמחת תורה כי היא לנו עוז ואורה", התורה נותנת ללומדיה ומקימיה תעצומות נפש ככתוב בחז"ל (זבחים קט"ז.) שבשעת מתן תורה בהר סיני נתקבצו כולם אצל בלעם הרשע ושאלו מה הרעש הגדול כמופיע בתורה "ויהי קולות וברקים וענן כבד על ההר וקול שופר חזק מאוד", התשובה שלו  הייתה "ה' עוז לעמו ייתן ה' יברך את עמו בשלום" כלומר עוז זה התורה, ובתורה ה' מברך את עמו בשלום. כמו כן כשניצלו בני ישראל מגזירות המן בפורים, כתוב במגילת אסתר (ח' ט"ז) "ליהודים הייתה אורה ושמחה וששון ויקר" מפרשים חכמינו אורה זו תורה כי התורה לנו עוז ואורה.

התורה מלמדת אותנו מצוות "ערכים" והגדול שבהם שדוחה את כל התורה הוא "פיקוח נפש", ככתוב (ויקרא ח"י ה) "ושמרתם את חוקותיי ואת משפטי אשר יעשה אותם האדם וחי בהם" מכאן לומדים חז"ל (יומא פה) שפיקוח נפש דוחה את כל התורה כולה, המצוות ניתנו כדי שהאדם יחיה בהם ולא חלילה ההיפך. אין שיבוש חמור יותר מאשר להפוך את הפירוש הזה ! אין מקרא יוצא מידי פשוטו כהבנת חז"ל וכמופיע בכל ספרי הפוסקים הלכה למעשה.

 

מאחר שריקודים עם ספרי התורה בטבעם גורמים לקירוב רוחני וגשמי שהרוקדים ותומכיהם קרובים מאוד זה לזה בגופם ובנפשם ואף כנהוג מנשקים את ספרי התורה ובימים כתיקונם זה נכון ורצוי כדי להראות חיבה לקודש, השנה לאור הנסיבות של מגפת הקורונה והריחוק הנדרש לבריאותנו ולמניעת הדבקה, אני קורא בזאת לתושבי עירנו להימנע ממחולות וריקודים בתנאים המסכנים איש את רעהו.

 

נזכור אהבת התורה וכבודה מתבטאת  בקיומה התורה מלמדת אותנו להגביר שכל על רגש ולפעול בשום שכל, פעמים שביטולה זה קיומה (מנחות צט:) משה רבינו שבר את הלוחות למען הצלת עם ישראל מחרון ה', מאתנו נדרש לשמור על עם ישראל בשם התורה ובלי הצורך לשבור את הלוחות, נשמח בתורה במסגרת הזהירות וכללי הבריאות הנדרשים ובכך נביא שמחת תורה לעצמנו ולעמנו.

 

שוחחתי עם כבוד ראש העיר שלנו מר שמואל בוקסר, לדבריו השנה כחריג לא יהיו במוצאי החג כבשאר שנים שמחת "הקפות שניות" ברחבי העיר, (אולם בשביל האווירה הסמלית ובמסגרת תקנות הבריאות יסתובבו בצאת החג 2 משאיות עם להקה ברחבי העיר), יתקיים בנו ברכת משה בסוף התורה (דברים ל"ג) "אשריך ישראל מי כמוך עם נושע בה'...".

 

פתקא טבא וחג שמח!

 

(הברכה המסורתית ליום הושענה רבה, היום, הינה 'פתקא טבא', או ביידיש 'א גוט קוויטל' - שפירושה 'פתק טוב', לפי שביום זה הקב"ה כביכול מוסר ביד השליחים את הפתקים עם גזר הדין, שעוד ניתן לשנותו לטובה עד החתימה ביום זה. המערכת)

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה