השבוע במערכת החינוך בנס ציונה: כ-ו-ל-ם כותבים קודים. גם בגני הילדים...

$(function(){})

זהו אינו שבוע רגיל במערכת החינוך העירונית. יען כי  כ 6,000 תלמידות ותלמידי היסודי מכלל בתי הספר בעיר מתנסים בתכנות וכתיבת קוד במסגרת שבוע שעת הקוד העולמי.
לראשונה, גם גני ילדים בעיר הצטרפו לפרויקט ומכירים בעזרת משחק חוויתי את הסביבה הטכנולוגית והמרחב הווירטואלי.
עדי, תלמידת כיתה א' בבית ספר שקד אמרה: אמרנו לחללית מה לעשות והיא עשתה. אנחנו היינו כאילו מחשבים, היה לנו כיף ומעניין. היום זה היום הכי כיף שלי בשבוע...!

דוברות

השנה, במסגרת תוכנית חממ"ה העירונית כל בתי הספר היסודיים בנס ציונה לוקחים חלק בפרויקט העולמי ולראשונה גם כ 500 ילדים מגני הילדים הצטרפו לחוויה. באמצעות תוכנת משחק חווייתית ומותאמת גיל יכולים הילדים להתנסות בכתיבת קוד, מתן הנחיות למחשב, תיעול ומיקוד הטכנולוגיה לצרכים שלהם. במהלך השבוע כל תלמידי היסודי נחשפים לעולם התכנות, חשיבה מחשובית והחדשנות בדרך מהנה.

כלל מנהלי בתי הספר, מורים, ועשרות הורים מתנדבים התגייסו בכדי להעביר את שעת הקוד המתמקדת השנה בסימן חיבורים בין מדעי המחשב למקצועות השונים הנלמדים בבתי הספר. השנה ביוזמת אגף החינוך, משחק המיינקרפט עבר הסבה ומשמש ככלי חינוכי ללמידת תחומי דעת דרך תכנון, עבודת צוות מוכוונת פרויקט והמון יצירתיות.

עדי, תלמידת כיתה א' בבית ספר שקד אמרה: אמרנו לחללית מה לעשות והיא עשתה. אנחנו היינו כאילו מחשבים, היה לנו כיף ומעניין. היום זה היום הכי כיף שלי בשבוע.

לראשונה, גם גני הילדים בנס ציונה לוקחים חלק בפרויקט הבינלאומי. גני הילדים שהחלו כבר בשנה שעברה להיחשף למשחק עם רובוטים, כבר מכירים את הסביבה הטכנולוגית ומתנסים השנה ביצירת קוד ראשונה, לומדים לתכנן, להתמצא במרחב הווירטואלי ומקבלים אבני יסוד בחשיבה מתמטית.

ראש העיר שמואל בוקסר, מנכ"לית העירייה דפנה קירו כהן, מנהלת אגף החינוך ריבה קליין ומנהלים נוספים סיירו השבוע בבתי הספר, פגשו את הילדים ושמעו מהם על החוויה וההתנסות בחשיבה פרויקטאליית מכוונת תוצאה, על התמודדות אישית עם אתגרים וכישלונות ועל החוויה לעשות שימוש במשחק המיינקרפט ליצירת מרחבים וירטואליים חדשים ובמיוחד למידה חווייתית התנסותיות ויצירתית. ראש העיר שמואל בוקסר פגש את תלמידי כיתה א' וילדי כיתה ד' בביה"ס סביונים ואת ילדי כיתה ב' וד' בבית הספר לב המושבה. צפה מקרוב והתרשם מההתמדה, הסקרנות ובקיעות הילדים במרחבים הווירטואליים.


במהלך כל השבוע תלמידי היסודי בעיר יתנסו בתכנות וכתיבת קוד ויחשפו לעולם ההייטק והחדשנות בדרך חווייתית, מותאמת גיל ומהנה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה