לזכור ולא לשכוח ! העצרת בנס ציונה בסימן "השורד האחרון" ! צפו במשדר המלא

$(function(){setImageBanner('02296ac1-cbcd-44f0-9250-77b9f8f1476b','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,45868,'Image','');})

מאות באולם ועוד רבים בבתיהם, צפו אמש בשידור החי של עצרת הזיכרון המרגשת והמושקעת ביותר.
עצרת שהפגישה אותנו עם שורדים ובני הדור השני שהציגו כל אחד מנקודת ראותו ועולמו שלו רגעים ונקודות במכלול העצום והבלתי נתפס ששמו "השואה" .

ראו לקט מסיפורי ותמונות מדליקי הנרות והנושאים אותם בחרו להזכיר ומומלץ לכם בחום, אם לא צפיתם אמש, לפנות לכם זמן ולצפות בסירטון המצורף כולו.

רשמים מעצרת הזיכרון לשואה ולגבורה.

אני מניח שמתכנני העצרות היישוביות בארץ בכלל ובנס ציונה בפרט מתחבטים מדי שנה מחדש בשאלה איך לתכנן עצרת ש"תתחרה" בעצרת המרכזית המשודרת בטלויזיה ואף תיתן נופך וזוית מקומית לזיכרון הקולקטיבי.

האמת, היו שנים בהם גם אני העדפתי את זו המשודרת. אך אמש, כשמהמסך הגדול  ניבטת אלי העצרת ובמקביל, בנייד שלי משודרת זו שלנו, הכרעתי לטובת המקומית ולא הצטערתי.

כן, גם כאן היו הנאומים המתבקשים, של ראש העיר שמואל בוקסר  ושל הרב הראשי לעירנו, הרב צוריאל. נאומים שכבודם במקומו מונח, אך בסופו של יום קשה מאוד לכתוב נאום שיחרוג מהמתכונת המחייבת והכל כך מוכרת וחוזרת על עצמה בניסוחים שונים? נאום שייחרת בליבנו.. 

אך מה שאזכור ובהם אתמקד יהיו מדליקי ששת נרות הזיכרון:

 צילום מסך

המחנכת ליאת בראון

 העוסקת בין היתר בריכוז נושא "מדור לדור" . ליאת התמקדה בזיכרם מליון וחצי הילדים שנספו בשואה והדליקה נר לזכרם ולזכרו של יאנוש קורצ'אק ז"ל, אשר בסיפורו המפעים הרחיבה, כולל  מנקודת המבט וסיפורו המרגש של אחד מחניכיו שניצול.

 צילום מסך

ניצול השואה יוסף גרשטיין

הילד שהוברח מגטו וורשה, נלכד בהמשך ושוב ברח- מהרכבת בשערי טרבלינקה והפך ללדר בשרות הפרטיזנים

מי שסיפורו וסיפורה של רעייתו לאה, מוכר היטב לרבים בעירנו שזכו לפוגשם במסגרות ההנצחה

 צילום מסך

אשת הציבור ציפי זילברמן

אשר הדליקה נר  כבת הדור השני ובשמו של אביה המנוח,  אחד הניצולים המפורסמים בעולם כולו, שמעון סרברניק ז"ל - אחד מהשלושה ששרדו לבדם ממחנה חלמנו הידוע לשמצה ומי העיד במשפט פושעי המלחמה הנאצים שניהלוהו והשתתף בסרט "שואה".

 צילום מסך

האמן הנס ציוני יוסי רגב

מי אף הוא בן הדור השני לניצולי שואה משהיו בין "ילדי בוכנוואלד" הידועים, אשר הדליק נר לזכרם של היוצרים והאמנים שנספו בשואה ולכבודם של האמנים החיים וחיו בינינו שיצירתם עוסקת בשואה ועולמם של ניצוליה

 צילום מסך

הרופאה ואשת הציבור ד"ר רינה ארז  

אשר הדליקה נר לזכרם של רבבות אנשי הרפואה שעסקו במקצועם במהלך שנות החורבן, מסכנים כל העת את חייהם חייהם ונלחמים להציל נפשות גם בגיא ההריגה.

צילום מסך

מר נתן קרץ ונכדו סרן עומר קורן

הסב ונכדו אשר הדליקו נר לזכר שריד השואה ישראל זינגר שנפל כחייל ישראלי במלחמת השחרור והוא רק בן 18. הנצחתו זו הינה חלק מפרוייקט "הנצר האחרון" שנועד להבטיח כי בשבוע הבא, ביום הזיכרון לחללי צה"ל "אף קבר לא יישאר בודד", כולל אלו של מאות השרידים שנפלו למען שחרור הארץ, אליה בקושי הספיקו להגיע..

****

ואסיים ב"שאפו" לכותב ומביים הערב, ליאור וידושינסקי האחד והיחיד, ששמו כבר הפך לשם נרדף לטקסים בעירנו.

וכמובן לזמרים המקומיים שחר חסקי ונועה פלד ולנגנים מחמישיית קלרינט, פסנתר וצ'לו- של הקונסרבטוריון העירוני נס ציונה.

 ואחרונים חביבים, לחברי/ות הלהקה המקומית הוותיקה "נס קולית" שהוכיחה שוב בשירתה הנפלאה כי כמוה כיין מובחר, המשתבח עם השנים...וכמובן לאילן גלבוע המפיק המוסיקלי של נס קולית אשר ליווה אותם ואת קטעי הוידאו והמעברים

וכמובן תודה למארגנים ולמפיקים- אנשי החברה למפעלי תרבות והעירייה, והם רבים מכדי שנפרטם בשמותיהם.

צילום מסך

"נס קולית". יין משובח המשתבח עם השנים

שירת "התקווה" אשר נעלה את העצרת

צילום מסך

 הארוע כולו בסרט המצורף:

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה