נס רפואי במרכז רפואי שיקומי נאות המושבה בנס ציונה.

$(function(){setImageBanner('26adb421-39ae-4b96-ac17-afc2993dffdb','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,45868,'Image','');})

למרכז רפואי שיקומי גולדן קייר נאות המושבה הגיע חולה קורונה מבוגר במצב קשה, מורדם ומונשם, וכנגד כל הסיכויים, אחרי הטיפול המקצועי והמסור שקיבל, הוא חזר לתפקוד עצמאי מלא. 
אומר: "אני מתפלל שאלוהים יעזור לכם להבריא אחרים"

גולדן קייר

בתמונה: המחלים שנגמל מהנשמה עם בתו.  הודה לצוות  "אתם ראויים לכבוד, הערכה והערצה"

 ההשפעות ארוכות הטווח של מגפת הקורונה עוד לא ידועות לחלוטין, אבל התסמינים הידועים של המחלה הקשה כוללים שיעול, חום וקשיים בנשימה, עד לכדי צורך בהנשמה מלאכותית.

בזכות המאמצים והטיפול המסור של הצוות במרכז הרפואי שיקומי גולדן קייר נאות המושבה, המטופל חולה הקורונה שהגיע ללא כל סיכוי להשתחרר ולחזור לחיים, הצליח לעשות זאת.

מוני, אחד האחים במחלקת המונשמים שטיפל באותו חולה, מספר: "הגיע למחלקה גבר כבן שישים. לפני שחלה בקורונה הוא היה עצמאי, בריא, ללא מחלות רקע. כשחלה הוא היה צמוד למכונת הנשמה - מונשם כרוני ללא פוטנציאל גמילה. הוא הגיע מבית החולים אחרי שהרופאים לא נתנו לו סיכוי. ממש הגדירו אותו כצמח".

 

 מונשמים כרונית

ההגדרה הרפואית למונח מונשם כרונית מתחלקת לשלושה חלקים:

  1. חולים בהכרה מלאה, אך הסובלים מאי ספיקה נשימתית כרונית ושעברו טרכאוסטומיה. בהליך זה מוחדר צינור אל תוך קנה הנשימה המקשר אותו עם האוויר החיצון. חולים מסוג זה מונשמים עד לסגירת טרכאוסטומיה וגמילתם ממכונת ההנשמה, ולאחר מכן ניתן לשחררם.
  2. חולים בהכרה מלאה הסובלים מניוון שרירים. חולים מסוג זה נשארים מחוברים למכשיר הנשמה כל עוד הם בחיים.
  3. חולים מחוסרי הכרה שעברו החייאה בעקבות הפרעות קצב, דום לב או אירוע מוחי משמעותי. חולים אלה אינם מתקשרים עם הסביבה  ומטרת הטיפול בהם היא לגמול אותם ממכשיר ההנשמה ולהעביר אותם להנשמה דרך טרכאוסטומיה.

המטופל שהגיע לנאות המושבה היה ללא הכרה, מורדם ומונשם, והתאים ככל הנראה בצורה הטובה ביותר להגדרה השלישית. לא היה צפי לגמילה ממכונת ההנשמה, ובוודאי שאף אחד לא האמין בהתחלה שאותו מטופל יצא ללא כל פגיעה, אך בעזרת התהליך השיקומי האינטנסיבי שעבר במחלקה, הוא גבר על כל הסיכויים שהיו כנגדו והצליח לחזור להיות עצמאי לחלוטין.

 גולדן קייר

צוות רב תחומי 

 

מצב ייחודי

מוני האח ממשיך לתאר את המצב ומדגיש עד כמה סיפור כזה הוא יוצא דופן: "כבר היו לנו בעבר מקרים שהמטופלים יצאו מזה, נגמלו מההנשמה והשתחררו, אבל מה שמרגש במיוחד בסיפור הזה היא העובדה שהוא עצמאי לגמרי וחזר לעמוד על הרגליים. אף אחד לא ציפה לכך, ברוב המקרים יוצאים עם פגיעה מסוימת. אחרי שהגדירו אותו כצמח, הסיכוי לצאת מזה הוא אפילו קלוש יותר. עבדנו איתו על תכנית שיקום אינטנסיבית ביותר, התכנית הייתה לא פשוטה ואפשר אפילו לומר קשה. כמובן שסיפקנו גם ליווי למשפחה, והם השתתפו בחלק מאוד גדול של השיקום. היום המטופל מספר שגם כאשר הוא היה מוגדר צמח, הוא שמע כל מה שאמרנו לו".

"אני מתפלל שאלוהים יעזור לכם להבריא אחרים"

אותו מטופל לא נשאר אדיש לטיפול המסור שקיבל בגולדן קייר נאות המושבה, והוא הודה להם בהתרגשות רבה בעת שחרורו מהמוסד הרפואי שיקומי: "הגעתי לכאן במצב שלא יכולתי לזוז, הייתי כמו נכה. אלוהים שלח אותי למקום הזה כדי להיות איתכם. עזרתם לי מאוד, עמדתם לצידי, עודדתם אותי. למרות שהיו לי פחדים וחרדות, אתם עמדתם לצידי, תמכתם בי, עבדתם איתי מאוד קשה כדי להגיע ליום שאני יוצא. אין לי מה להגיד חוץ מתודה מקרב לב, לכל הצוות - הרופאים, האחים, האחיות, הפיזיותרפיסטים. אתם ראויים לכבוד, הערכה והערצה. אני מתפלל בשבילכם שאלוהים יעזור לכם להבריא אחרים. היום אני נפרד מכם, אבל אני לא אשכח אתכם".

הסיפור המרגש זכה לתהודה ותשומת לב בגלל הייחודיות של המקרה. אותו מטופל, איש דתי נוצרי ומאמין אדוק, מספר כעת את סיפור ההחלמה והשיקום שלו בשיעורי זום. לאחר השחרור מהשיקום הוא חזר לעבודתו, וכמובן לא שכח להודות גם לבני משפחתו שסעדו אותו וליוו אותו בתהליך, ולחברי הקהילות הנוצריות שהתפללו לרפואתו.

אמנם מדובר במקרה יוצא דופן, ולא בטוח שנשמע על מטופל נוסף שהצליח לחזור לתפקוד מלא בכוחות עצמו, אבל אין ספק שלטיפול המסור של הצוות הרב תחומי בנאות המושבה נס ציונה יש חלק גדול בשיקום. הטיפול במקום כולל ליווי צמוד של רופאים, אחים, צוות פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, קלינאי תקשורת, עובדים סוציאליים ומלוות רוחניות. ההחלמה והשהות הטובים ביותר עבור הדיירים והמטופלים עומדים בראש סדר העדיפויות של רשת גולדן קייר, והדברים באים לידי ביטוי בכל אחד המקרים בהם מטפלים יום יום.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה