ורדית לוי בתובנות לחג השבועות- חג מתן תורה

$(function(){})

מודה הבוקר על הזכות להיות יהודיה, על כמות בתי המדרש שמוסרים כבר שבוע שיעורי הכנה לחג, על כמות הלומדים בארץ ובעולם שיתכנסו הערב לשיעורי תורה חגיגיים ועל כל אלה שלומדים תורה במסירות והקרבה כל השנה.

ויקיפדיה

אמש נכחתי במעמד הר סיני.
השעה הייתה חמש אחר הצהרים, המיקום: כביש 6 לכיוון דרום.
בעודי משייטת בין המכוניות הרבות, ועומדת בפקקים הקבועים בשעה זו הייתה בי התרגשות ורוממות רוח, כך שיכולתי לראות את הקולות, להבחין בערפל ובברקים, להרגיש את הרטט באוויר, גם אם בפועל הייתי רחוקה ממדבר סיני ומאותו יום גורלי לעולם כולו; יום מתן תורה.
אם אתם תוהים מה גרם לי לתחושה העילאית הזו, התשובה היא ישיבת מעלה אליהו, או ליתר דיוק הצ'רדי לזכות הישיבה.
הטלפון היה פתוח ועל הצג נראו כל כמה שניות עוד ועוד תורמים מרחבי הארץ והעולם.
התרומה הכי נמוכה שראיתי, 2 שקלים, ריגשה אותי לא פחות מתרומה על סך 10,000 שקלים. יכולתי לדמיין ילד בן ארבע מחזיק ביד מיוזעת בשני השקלים ששמר כדי לקנות בהם סוכריה, והוא ניגש לאביו בעיניים בורקות ואומר שהוא רוצה לתרום אותם לישיבה, ללימוד התורה.
לא פחות ריגשו חלק מההקדשות המיוחדות.
כרגע סכום התרומות עומד על 5,392,324 שקלים שנתרמו על ידי כמעט 16,000 תורמים בקצת מעל שלוש יממות. היש עוד עם כזה בעולם?

גילוי נאות: עד לשבועות האחרונים לא שמעתי על הישיבה הזו הנמצאת בתל אביב מזה 26 שנה. מדובר בישיבה של הציבור הדתי לאומי, ישיבה שחרטה על דגלה אהבת חינם וריבוי תורה למען שמו באהבה, ישיבה שעשתה הכל כדי להיות מגדלור דווקא בתל אביב. הכל היה טוב עד שלאחרונה בעקבות ההסתה נגד לימוד תורה ולומדי תורה כחלק מקמפיין המלחמה נגד הרפורמה והתקציב, החלו לצאת נגד הישיבה ונרשמו התנכלויות לאנשיה ולנשים התומכות בבעליהן היוצאים ללמוד וללמד, לשמור ולעשות.
ההתרמה לישיבה שנועדה לתמוך בה בימים אלה הראתה את האהבה הגדולה לתורה ואת הרצון להשתתף ולהוקיר תורה ולומדיה, במיוחד עכשיו.
הלבבות הפתוחים והרצון לתת, כל אחד כפי יכולתו,
העבירו אותי אחורה בזמן למעמד הר סיני, ועזרו לי להדהד בתוכי את "נעשה ונשמע".

הרש"ר הירש אומר שחג מתן תורה איננו מתייחס לעובדה של נתינת התורה, אלא הוא חוגג את הכנת עצמנו להיות ראויים לקבלת התורה, היום שלפני מתן תורה, היום שבו היו ישראל מוכנים לייעודם הגדול לקבל את התורה וקרוי חג השבועות על שם הספירה שהכינה אותנו לקראתו.

השנה, דווקא בגלל רעשי הרקע, הציפיה לחג מתן תורה גדולה ומרגשת, וגם ההודיה על הזכות להיות חלק מהעם המופלא הזה שכבר אלפי שנים נשאר נאמן לתורה שקיבל בסיני.
מודה הבוקר על הזכות להיות יהודיה, על כמות בתי המדרש שמוסרים כבר שבוע שיעורי הכנה לחג, על כמות הלומדים בארץ ובעולם שיתכנסו הערב לשיעורי תורה חגיגיים ועל כל אלה שלומדים תורה במסירות והקרבה כל השנה.
לצד זה מתפללת שכל אלה שלא זכו עדיין לטעום את מתיקות התורה יזכו להרגיש ולהיות חלק מהתורה, שאלה שהפנו לה עורף, כל אחד מסיבתו הוא, יזכו לשוב אליה באהבה ובשמחה ושכל אלה שרוצים ומרגישים שמשהו חסום להם מול הלימוד יזכו שליבם ומוחם ייפתח לתדר הקדוש והמופלא הזה.
 
חג שמח ושבת שלום

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה