ורדית לוי בתובנות על פרשת השבוע,- פרשת "יתרו"

$(function(){setImageBanner('f1d3382b-b30a-40ef-b454-a9fd7aa40336','/dyncontent/2024/3/12/8f0a2b8d-e0e3-496f-8d42-b3f76fef9145.jpg',16611,'בול בפוני קריית תרבות עד 0104',525,78,false,45868,'Image','');})

מודה הבוקר על הזכות להיות חלק מעם סגולה. מבקשת לראות את הצד היפה בכל יהודי, ומייחלת ליום שכל היהודים יתחברו למצוות ממקום שמבין את גודל המתנה שזכינו לה

ויקיפדיה

התור אליו היה ארוך. איש איש ומשאו, איש איש וכאבו. ולכולם הייתה לו תרופה אחת; סגולה: "כואבת לך הרגל? חפש מצווה שעושים ברגליים.", "כואב לך הפה? תלמד הלכות לשון הרע ותקפיד עליהן." "מחלה קשה בראש? תלמד גמרא עם פירוש הרא"ש." כך, אחד אחרי השני הגיעו האנשים וגם יצאו, אחרי שקיבלו ברכה ועצה מהרב קנייבסקי זצ"ל ובליבם תקווה.

פרשת יתרו מקפלת לתוכה את תמצית מצוות התורה.
אחרי ימות הכנה, כשהעם מאוחד יותר מאי פעם, נגלה ה' לבני ישראל בלב מדבר, ממרומי ההר ומסר להם את עיקרי התורה. וכשרעם קול ה' מתוך הענן, לצד מופע ברקים מרשים ותרועת שופר, וכמעט פרחה נשמתם, היו אלה הקולות היחידים שנשמעו בעולם.

מאז חלפו אלפי שנים. לכל יהודי יש לפחות מצווה אחת שליבו נמשך אליה והשבוע משך את עיניי פסוק שאולי יעזור לי ולאחרים להתחזק בעוד כמה מצוות: "וְעַתָּ֗ה אִם־שָׁמ֤וֹעַ תִּשְׁמְעוּ֙ בְּקֹלִ֔י וּשְׁמַרְתֶּ֖ם אֶת־בְּרִיתִ֑י וִֽהְיִ֨יתֶם לִ֤י סְגֻלָּה֙..."

מהי סגולה? בתורה זהו אוצר ייחודי ונעלה. סגולה היא גם מידה יחודית הנמצאת במישהו וכיום משמש המונח סגולה לתיאור פעולות רוחניות המסוגלות לפעול ישועות.
גילוי נאות. אני חובבת סגולות. כשאני חשה דאגה כלפי מישהו אני עושה פעולה רוחנית לזכותו, לרפואתו, להצלחתו, וכך אני מתעלת את הדאגה למקום חיובי ומרגישה שעשיתי איתה משהו טוב ומחזק.
רבנים רבים לאורך הדורות ביקשו מאנשים להתחזק במצווה מסוימת כדי להבריא או כדי למשוך ישועה לחייהם.
מדוע?
לא קיבלנו בהר סיני עשר מצוות אלא תרי"ג מצוות המקיפות כל זמן בחיינו, כל מצב, מצוות שנוגעות לכל איבר ואפילו לכל גיד. כשאני שומרת על הפה שלי מלשון הרע ורכילות, וכשאני אומרת בפה שלי מילים טובות, האנרגיה של המצוות הללו מחזקת את הפה שלי אנרגטית. כשאני רצה לפעילות חסד, רגליי מתחזקות, כשאני פותחת את הלב בחמלה מתחזק ליבי. כשאני שומרת על עיניי וכשאני מביטה בעין טובה על הסובבים אותי אני מביאה ריפוי לעיניים שלי וכך הלאה והלאה.
כל מצווה שאני מהדרת בה הופכת אותי לאדם טוב יותר ועוזרת לחיוניות שלי להיות גבוהה יותר.

השבוע זכינו לגשמי ברכה, אבל חווינו טלטלה גדולה. מראות ההרס שהגיעו ממוקדי רעש האדמה, ספירת הגופות והשמחה בכל אדם חי שחולץ הזכירו לכולנו כמה החיים שבריריים ואיך הם עלולים להסתיים בתוך דקה.
היו שרצו לחפש סגולות איך להינצל מרעידת אדמה.
וכמו בכל עניין מדאיג יש סור מרע ועשה טוב - להתרחק ממחלוקת, להתחזק במצוות, לומר פסוקים מסוימים. והיו ועדיין ישראלים רבים שנסעו למוקד הרעש כדי להציל חיים וזכו במצווה ענקית. 

מודה הבוקר על הזכות להיות חלק מעם סגולה. מבקשת לראות את הצד היפה בכל יהודי, ומייחלת ליום שכל היהודים יתחברו למצוות ממקום שמבין את גודל המתנה שזכינו לה.

שבת שלום

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה