זה לא רק משחק ! קבלו את פרויקט תרומה לקהילה של סטודיו "שחקן נולד" בנס ציונה.

$(function(){setImageBanner('4463de47-4e2d-4aad-8a20-a99ca230d357','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,45868,'Image','');})

בתקופה שבה האור גובר על החושך נוצר פרויקט תרומה לקהילה של סטודיו שחקן נולד בנס ציונה. הפרויקט מיועד לגילאים הצעירים בעיר שלנו כדי להעצים את תחושת המסוגלות להתגבר. אפרת זיתון, בעלת הסטודיו: ""בנינו פעילות שבה הילדים כותבים ומשתפים את מה שמפחיד אותם כדי לעודד שיח בצורה עדינה ורגישה. הם מפתחים כלים חשובים לחיים"

1

3

2

בשבוע שעבר יצא לדרך פרויקט "לנצח את הפחדים" כתרומה לקהילה מטעם סטודיו 'שחקן נולד' בבתי ספר ברחבי העיר.

סטודיו שחקן נולד הפועל בנס ציונה הוקם ב- 2012 ע"י השחקנית והבמאית אפרת זיתון יפת מתוך אהבה גדולה לילדים ולתחום המשחק.

הפעילות של הסטודיו מתמחה בתיאטרון, משחק מול מצלמה, סדנאות העשרה וגיבוש, תוכניות חינוכיות מטעם משרד החינוך ומגוון שירותים מעולם המשחק לארגונים, כפרי נוער, חינוך מיוחד, מועדוניות רווחה ועוד. את הפרויקט מובילים שחקנים מקבוצת המשחק המקצועית בסטודיו, שהם בעצם תלמידי כיתות ה'-ח' שלומדים בסטודיו כבר מספר שנים.

השנה בחרו בסטודיו לעלות עם פרויקט תרומה לקהילה לגילאים הצעירים בעיר שלנו ולהעצים את תחושת המסוגלות להתגבר (הרי ילדים יודעים כל כך טוב להבין ילדים). הפרויקט מיועד לכיתות א'-ב' והוא כולל פעילות שמתקיימת בשעות הלימודים בבית הספר שמטרתה להקל בהתמודדות עם חששות ופחדים. כעת, אפרת מדברת על הפרויקט המעניין.

מאיפה הגיע הרעיון לפרויקט תרומה לקהילה?

"הרעיון עלה מתוך המצב הנוכחי שכולנו חווים מאז השבעה באוקטובר, ישנם תלמידים שעדיין לא חזרו לשגרה במלואה ולמקומות שהם אוהבים בגלל שהם חוששים. חשבנו איך אנחנו יכולים עם הכלים שיש לנו לעשות טוב לילדים אחרים בצורה הכי אפקטיבית ומחברת וכך בחרנו בפעילות של ילדים עם ילדים. עלינו לאוויר עם הפרויקט בסמוך לחג החנוכה במטרה להאיר לילדים בתקופה הזאת את החושך, לחזק ולהזכיר להם שהאור גובר על החושך וכך ננצח את הפחדים. בימים אלה שסביבנו מציאות מורכבות, לכולנו יש פחדים שונים בעוצמות שונות וכולם לגיטימיים, ההצגה בשילוב השיח עם הילדים נותנים מקום לפחדים ודרכים להקל עליהם".

מה אתם עושים בפרויקט?

"בנינו פעילות שבה הילדים כותבים ומשתפים את מה שמפחיד אותם כדי לעודד שיח בצורה עדינה ורגישה. התלמידים שלנו, השחקנים של הקבוצה המקצועית, העלו הצגה קצרה "רובי ומפלצות הדאגה" על ילד צעיר והפחד שמתעורר אצלו בלילה, בחדר במיטה, הפחד שיש מפלצות שמתחבאות בארון שלו עד שמגיע "קפטן אמיץ" (גיבור העל כמובן) להציל אותו וגם קצת לצחוק יחד ולשחרר את הפחד. הצגה קצרה שמלווה בהמון הומור, קצת אומץ וכלים איך להתגבר על הפחדים, איך לתת להם מקום, איך להתמודד איתם בדרכים חיוביות ויצירתיות ואיך לשחרר ולהרגיש ביטחון ומוגנות".

ספרו על חוויות מהפרויקט?

"אחת התלמידות, יהלי בת ה-8, מספרת כיצד היא ניסתה להתמודד עם פחד מהקריאה בקול רם בפני הכיתה. "כששמעתי שגם לילדים אחרים יש כל מיני פחדים דומים זה עזר לי להרגיש יותר בטוחה, שאני לא היחידה. אני כבר לא כל כך מפחדת ואני יותר אתן לעצמי לנסות דברים חדשים", היא משתפת בחיוך.

"ילדים נוספים שיתפו על הפחד שלהם מאזעקות, שיקרה משהו לכלב, פחד גבהים, פחד לעמוד מול קהל, פחד שיקראו לדוד שלי למילואים, פחד מהחושך ומרעשים. החוויה עבור השחקנים שלנו הייתה אדירה עם תחושת נתינה גדולה עבור הילדים הצעירים, תחושה של השפעה, תחושה של העצמה לעצמם ולאחרים, הם היו בעננים".

"בתוך כל המצב הזה רצינו להביא תרומה שעונה על הצרכים של הילדים מתוך הכלים והניסיון שלנו בעבודה עם התלמידים בסטודיו ובעבודה עם תלמידים בבתי הספר כחלק מהתוכניות החינוכיות שלנו שפועלות דרך גפ"ן, גם שם הוספנו תכנים למערכי השיעור להתמודדות עם פחדים, חרדות, טראומה כדי לחזק את החוסן ככל שניתן בקרב התלמידים".

"התוכניות כוללות תרגולים, משחקי תפקידים שונים והצגת דמויות בסיטואציות שונות. דרך המחזה והכרת הרגשות, הם לומדים לזהות ולהבחין בפחדים שלהם, להבין את מקורם, ולחפש דרכים להתמודד איתם. הפחדים אצל ילדים הם חלק טבעי מההתפתחות שלהם. כשהם לומדים כיצד להתמודד עם הרגשות האלה דרך משחק ודמיון, הם מפתחים כלים חשובים לחיים".

באילו מקומות מתקיים הפרויקט?

"התארחנו בנס ציונה בבית ספר שקד ובבית ספר שדות ובהמשך החודש אנחנו מגיעים לבתי ספר ראשונים ואשכול והיד עוד נטויה. אנחנו מתכוונים להמשיך ולקבל הזמנות להתארח בבתי ספר בחודשיים הקרובים".

 ניתן ליצור עם הסטודיו קשר בטלפון 0542534455 או באמצעות האתר בכתובת: www.sahkannolad.co.il

 4

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה