חויות מעולם הרובוטיקה במערכת החינוך העירונית: סוף עונת PowerUp 2018

$(function(){setImageBanner('369ec4a9-ec31-4c8f-a418-6a918bc23f56','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45868,'Image','');})

קבוצת הרובוטיקה הנס ציונית 5635 DEMACIA יצגה בכבוד את נס ציונה בתחרות הFRC הארצית שהתקיימה בהיכל מנורה מבטחים בתל אביב.

הקבוצה נוסדה בשנת 2015 ומאז היא צומחת גדלה ומתפתחת. הקבוצה כוללת 27 תלמידים מכל בתי הספר התיכוניים בעיר והיא פועלת במספר תחומים כגון: תכנון, בנייה, אלקטרוניקה, שיווק, ואף ניהול לכל אורך השנה. כל שנה על הקבוצה לבנות רובוט המבצע מספר מוגדר של משימות כגון הרמת קוביות לגובה של כמעט 2 מטרים והתלות על מתח (הרובוט שוקל יותר מ-50 ק"ג), תוך עמידה בחוקים של המשחק. הרובוט המשוכלל שהקבוצה בנתה בתוך 6.5 שבועות במסגרת התחרות, מסוגל לעשות משימות אלו.

במהלך העונה התחרתה הקבוצה מול קבוצות רובוטיקה אחרות מכל רחבי הארץ, והפגינה יכולות מרשימות. היא השתתפה בחודשים האחרונים גם בשתי תחרויות אזוריות בתל אביב ובחיפה. התחרויות מאורגנות ע"י ארגון עולמי בשם FIRST הדוגל בקידום מדע, טכנולוגיה וערכים בקרב בני נוער בכל רחבי העולם. בכל שנה מתקיימות שתי תחרויות אזוריות בארץ, גמר ארצי בהיכל מנורה מבטחים, וגמר עולמי ביוסטון, טקסס ארה"ב. בשנה הקודמת הקבוצה הגיעה להישג חסר תקדים, והעפילה לתחרות הבין לאומית ביוסטון, בה יצגה את נס ציונה ומדינת ישראל. שם, התחרתה מול הקבוצות הטובות בעולם, ואף הצליחה להביס את קבוצת הרובוטיקה של נאס"א. לעומת זאת השנה, הקבוצה לא הצליחה להעפיל לתחרות העולמית, אך זכתה בשני פרסים על נראות הקבוצה, והאלגנטיות של הרובוט.

 כחלק מהפעילות השוטפת של הקבוצה היא תומכת בקבוצת הFLL של ארגמן Demacia Junior אשר אותה היא גם הקימה. חברי הקבוצה מדריכים וממנטרים (משורש מנטור...) את הקבוצה לכל אורך השנה. חוץ מהתמיכה השגרתית בקבוצת Demacia Junior קבוצת הרובוטיקה גם ערכה פעילויות לכל חברי קבוצות ה FLL השונות בעיר. הם הציגו להם את הרובוט, הסבירו על כל המנגנונים והרכיבים האלקטרוניים שלו, לימדו את הילדים להשתמש בכלים כמו מקדחות, ואף נתנו להם לנהוג ברובוט.תמונה קבוצתית עם הפרס

במהלך העונה צוות התוכנה של הקבוצה יצר סימולציה של משחק FIRST PowerUp על מנת לבחון אסטרטגיות שונות. הקבוצה ראתה שהסימולציה אותה יצרה מאוד מוצלחת ולכן החליטה לשתף אותה לכמה שיותר קבוצות ברחבי העולם. את ההדמיה הורידו מאות אנשים מקבוצות שונות מישראל ואף מארצות הברית. היא זכתה להרבה ביקורות ושבחים מקבוצות רבות בארץ שחשבו כי זהו רעיון נהדר וטכנולוגי במיוחד.

הבה נאחל לקבוצה הצלחה רבה בעונה הבאה ובפעילותה השוטפת!

 

כתב: אופק אורון

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה