‏חניכי המועדונצ'יק מטיילים בארץ, שוב !

$(function(){})

הטיול שאמור היה להתקיים בהרי ירושלים במהלך חופשת סוכות תוכנן זה תקופה ארוכה מראש ויועד לכלל חניכי המועדונצ'יק, הטיול שהורכב במקור משני טיולים נפרדים, אחד של יומיים לחניכי השכבה הבוגרת (כיתות ז'-ח' וחניכי קורס מד"צים כתות ט') והשני בן יום אחד לשכבה הצעירה השתבש בגלל מזג האוויר הגשום ועל אף הגשם בוטל הטיול דווקא בשל עומס חום כבד בהנחיית מוקד הטיולים.

צילום עצמי

נפתח בקצת "היסטוריה"... הטיול שאמור היה להתקיים בהרי ירושלים במהלך חופשת סוכות תוכנן זה תקופה ארוכה מראש ויועד לכלל חניכי המועדונצ'יק, הטיול שהורכב במקור משני טיולים נפרדים, אחד של יומיים לחניכי השכבה הבוגרת (כיתות ז'-ח' וחניכי קורס מד"צים כתות ט') והשני בן יום אחד לשכבה הצעירה השתבש בגלל מזג האוויר הגשום ועל אף הגשם בוטל הטיול דווקא בשל עומס חום כבד בהנחיית מוקד הטיולים.

עם זאת, את טיול בן היומיים לשכבה הבוגרת הצליחה התנועה להוציא לפועל על אף המגבלות הבטיחותיות המחמירות ותוך אקרובטיקה מיוחדת של מדריכי הטיולים והצוות בהתאמת מסלולים חלופיים ומקום לינה חדש המותאם למזג האוויר. אולם, בעקבות ההנחיות המחמירות של מוקד טבע, הונחתה התנועה כי חניכי השכבה הצעירה (כיתות ג'- ו'), שהיו אמורים לצאת לטיול של יום בבוקר שאחרי, לא יצאו לטיול והחניכים קיבלו את ההודעה באכזבה רבה.

אך במועדונצ'יק לא משאירים חניכים מאוכזבים ועם חזרתם של הבוגרים מהטיול, שינסו מדריכי התנועה מותניים וביחד עם צוות המנהל של התנועה שקדו על מסלול חלופי שיעניק מענה לחניכים ולמדריכים המאוכזבים וגם יאפשר טיול מהנה תוך מענה על כל כללי הבטיחות של משרד החינוך ומוקד טבע ותוך התחשבות בנתוני מזג האוויר ההפכפך בתקופת הסתיו.

ואכן, הטיול החדש לחניכיה הצעירים משכבת כתות ג'-ו' התקיים בשבת האחרונה באזור נחל שורק ואליו יצאו כ-450 חניכי התנועה ושוב מזג האוויר כבשלו לא אכזב ואף איים בביטול חוזר של הטיול אך בסופו של דבר מזג האוויר השתפר והטיול יצא אל הדרך ואיתות חניכי ומדריכי התנועה.

שפך נחל שורק הקרוב לחוף פלמחים הוא חלקת גן עדן מדהימה בה נחל זורם, חול ים, צמחייה ירוקה ובחלקו אף ניתן לראות את הים ולשמוע את רחש הגלים, מקום מושלם לטיול עם מגוון רחב של נופים. בדיונה עצרו החניכים כאשר כל אחד מהם קיבל עפיפון ובין רגע השמים התמלאו עפיפונים צבעוניים. בעצירה הבאה עברו החניכים פעילות חווייתית נוספת ובסיום המסלול עצרו בחניון שם החניכים הכינו פיתות בסאג' ותה חם.

מנהל התנועה שניר לחנה: "תנועת מועדונצ'יק חרטה על דגלה את נושא האחריות והבטיחות לחניכיה. אני מודה לכל צוות המדריכים בתנועה והצוות הבוגר על הפגנת הנחישות והאחריות לילדינו בד בבד עם הרצון להעניק ולאפשר לחניכיה הצעירים את החוויות המהנות שבהשתתפות בפעילות בתנועת נוער, אני מאחל לכל חניכי התנועה שנת פעילות מהנה ופורייה".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה