יום הצופה בנס ציונה עם 1100 חניכים

$(function(){})

מאות חניכים מנס ציונה השתתפו ביום הצופה וכבר בשבוע הקרוב הם מתחילים להיערך למפעלים הבאים פורימון קהילתי - לכל המשפחה, אליו כולכם מוזמנים ו...טיולי פסח כמובן !

כ 1100 מצופי נס ציונה חגגו חצי שנת פעילות - ביום הצופה

מזג האוויר האיר פנים, בסוף השבוע האחרון יצאו למעלה מ-1,100 ! חניכי צופי נס ציונה משבטי איתן וסהר ליום הצופה, במהלכו עברו החניכים פעילויות הקשורות בערכי וסמלי הצופים, עברו מבחנים על מיומנויות צופיות שלמדו במהלך השנה הצופית ובסיומו מעבר הדרגה (מבחן מסכם) וטקס חגיגי במסגרתו קיבלו החניכים את דרגתם הצופית החדשה, כל שכבה על פי מאפייניה.

משבט סהר השתתפו כ-750 חניכים הפעילות נערכה במתחם של"ח "יד לשריון", בלטרון. קבוצות החניכים נפרשו, בין שני מתחמים סמוכים: הדרכה צעירה, כיתות ד'-ה' במתחם אחד והדרכת נעורים, כיתות ו'-ט', במתחם שני - מלווים במדריכים ופעילים חברי השכבה הבוגרת.

סאלח שבתי הצגה 2023 כרטיסים מוזלים, מועדי הופעות. ההצגה עם איציק כהן בבימוי צדי צרפתיסאלח שבתי הצגה 2023 כרטיסים מוזלים, מועדי הופעות. ההצגה עם איציק כהן בבימוי צדי צרפתי

צילום עצמי

ביום שישי, לאחר התארגנות והקמת המחנה, בעוד חניכי שכבות ד'-ה' אכלו ארוחת ערב שהוכנה ע"י צוותי הפעילים של השכבה הבוגרת, עמלו חניכי שכבות ו' - ח' על הכנת ארוחת הערב שלהם בעצמם שהוכנה כמיטב המסורת הצופית- מעל מדורות.


בשל מזג האוויר הקר, התארחו החניכים הצעירים ללינה בבתי הספר "אלה" ו"צפית" בכפר מנחם ואילו החניכים הבוגרים יצאו לפעילות א"ש לילה ולאחריה, לנו בשטח.


בשבת בבוקר סיירו חניכי השבט באתר ההנצחה של מוזיאון "יד לשריון" בלטרון, עברו הדרכות על המקום, טיפסו והצטלמו על אוסף הטנקים והמשוריינים המרשים.


השנה, החליטו חניכי השכבה הבוגרת לנהל את כל המחנה בעצמם וכך כל הארוחות הוכנו והוגשו ע"י צוותי הפעילים שעשו זאת במיומנות ומקצועיות מעוררות השראה.

סיכמה שיר כרמלי, מרכזת צעירה: "היה זה עוד סופשבוע מוצלח של אחווה חברית, ערכים, עשייה מהנה ומחברת. למרות הלילה הקר, שמרנו על ביגוד חם, התחממנו ממדורות ותה חם וחזרנו בריאים ושלמים מעוד פעילות צופית משמעותית".

.צילום עצמי

חדשות נס ציונה באתר נס ציונה נט

לחצו כאן והצטרפו לקבוצת הואטסאפ של אתר נס ציונה נט 

ביום הצופה של שבט איתן, השבט הצעיר, שלו זו שנת פעילות שלישית, השתתפו 360 חניכים בפעילות. יום הצופה שתוכנן במקורו להתקיים לפני כחודש, נדחה פעמיים בשל מזג אוויר גשום. את הפעילות הצופית עברו חניכי ד' - ו', ביום שישי בחורשת תנועת הנוער, הסמוכה לשכונת לב המושבה, בעיר. ארוחת הערב שבושלה על ידי הפעילים בשבט הוסעה אף היא לחורשה, כל זאת במטרה לאפשר חוויה צופית מלאה לחניכים. בלילה שבו החניכים בהליכה רגלית ללינה בבית הספר בן יהודה. כאן גם המקום להודות לעריית נס ציונה - מנכ"ל העיריה, אגף נוער וקהילה, מנהלת ביה"ס בן יהודה והשיטור הקהילתי שסייעו בקיום הפעילות המורכבת.


חניכי ז' - ט', יצאו לפעילות ביום שישי בעיר אשקלון, בה גם לנו. את ארוחת הערב הכינו החניכים בעצמם, כולה בבישול צופי על גבי מדורות, כשכל שכבת גיל אחראית על חלק אחר של הארוחה: חניכי ט' על הסלטים, חניכי ח' על תוספות - הקוסקוס והפסטה, חניכי ז' על מוקפץ וקינוחים וחברי השכבה הבוגרת על טיגון השניצלים. למחרת היום, בשבת, הגיעו כל חניכי השבט, מכיתה ד' - י"ב, להמשך הפעילות הצופית בפארק הלאומי אשקלון, של רשות הטבע והגנים.

עולים דרגה בטקס מרגש

בשעות אחר הצהרים ערכו השבטים את טקס מעברי הדרגה. חניכי ד' "עופרים" - ביצעו בהתרגשות את המנון "הכרזת העופר", חניכי ה' "נחשונים "- קפצו באמץ רב את "קפיצת הנחשון" מעל אש חיה, חניכי ו' "משוטטים" - השתחלו במיומנות דרך "מעבר החלון", חניכי ז' "חותרים" - הפגינו גמישות ב"הליכת הזיקית" תוך שימוש בחבל המתוח ביו שני עצים, חניכי ח' "מבטיחים" - ביצעו בדייקנות את תרגילי הסדר במהלך המסדר השבטי המסכם. את הטקס הכינו חניכי הקורס, שעמלו עליו רבות בחודש האחרון. מסכת גדוד גולן, של שבט סהר עסקה בנושא "החלל", וכללה מבנה תורן מרשים בדמות אסטרונאוט שתוקע את דגלי ישראל ושבט "סהר" על כוכב המאדים, וכתובת אש מסתובבת מרשימה. מסכת גדוד "ירדן" של שבט איתן עסקה בנושא "ספר הג'ונגל", כשהתורן שנבנה היה בצורת ספר שהכיל תמונות מהסיפור וכתובת אש. לטקס באשקלון הגיעו 320 הורים שנהנו ממזג אוויר חמים, נוף מדהים והופעה מהנה. אל הטקס הגיע גם מר שחר רובין, סגן ראש העיר, שבירך את המשתתפים וסיפר בגאווה כי בעיר נס ציונה פועלים כיום למעלה מ-2,500 חניכים בתנועות נוער, מרביתם בשבטי הצופים "איתן" ו"סהר".


שרון הוד, ראש השבט ברך בשם ראשי השבט, הודה להורים על האימון שהם נותנים בפעילות שבט איתן, והראייה לכך - כי למרות הקור השתתפו חניכים כה רבים ביום הצופה. שרון סיפר בגאווה שלראשונה מונה השבט 450 חניכים וחניכות בגילאי ד' - י"ב, השג אדיר לשבט צעיר שזו לו שנתו השלישית בלבד.
יום הצופה הסתיים וכבר בשבוע הקרוב הם מתחילים להיערך למפעלים הבאים פורימון קהילתי - לכל המשפחה, אליו כולכם מוזמנים ו...טיולי פסח כמובן !

צילום עצמי

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה