יו"ר ויצו בנס ציונה אתי דואניס בטור חדש.

$(function(){})

מה זו "סבתא גיבורת על"?...
זאת ועוד, בסקירת הפעילויות והתוכניות המוצעות לכן בויצו נס ציונה :

פרטי

אם נניח סיסמוגרף חברתי בפריזמה נשית על עירנו נס ציונה (בעצם על כל תושבי ישראל והעולם) בתקופה הזאת בה הקורונה משטה בנו, נמצא שכל התושבים שרויים בתחושת מועקה מכבידה ומייחלים לשינוי חיובי שיחזיר אותנו לעולם שפוי ונורמלי. ובכל זאת אם נביט ב"זום" והפעם במצלמה, על מצב הנשים נמצא שבנוסף לתחושה הקשה המשותפת לכלל, הן נמצאות במקומות המכבידים עליהן עוד יותר.

  • נשים בחל"ת לפני/אחרי פיטורין . בנוסף לבעיות הכלכליות יש צרכים של תיחזוק הבית והילדים שלומדים/לא לומדים בדרכים משונות. אימהות נאלצות להפוך למורות וגם לתחזק את המשפחה מבחינה רגשית, נפשית.
  • נשים לפני/אחרי לידה, להן יש חששות כבדים מהעתיד שנכון להן ולתינוקות שבדרך.
  • נשים לפני/אחרי גרושין ששרויות בתחושת אובדן דרך, בלבול וזקוקות לתמיכה, ייעוץ משפטי ועוד.
  • סבתות שאינן יודעות איך לסייע בנטל המשפחה בתנאים שלא יסכנו אותן בריאותית. סבתות שמאז ומתמיד יש להן סוג של בעייתיות בשאלת מה חלקן בהשפעה על הנכדים .
  • נשים לפני או אחרי פרישה מהעבודה שמרגישות לא חיוניות ופחות משמעותיות.
  • נשים בגיל השלישי שמצויות בבדידות חברתית מפאת הקורונה, ומהחשש לצאת מביתן לפעילות ומפגשים חברתיים. 

בויצו ישראל מנסים למפות את הנשים במצבים השונים ולתת להן מענה למצוקתן.

בסניף ויצו נס ציונה אנו יוצאים עם תוכניות בנות 10-12 מפגשים בהתאם ל"תו הסגול" כדי  לאפשר לנשים אופציה לחיברות והעשרת עולם התוכן עם מרצים בנושאים מגוונים ובאווירה משפחתית תומכת.

התוכניות המוצעות בויצו נס ציונה הן :

  1. "פרלמנט אמהות" - לנשים בחל"ת ובצמתי דרכים , לנשים לפני/אחרי/חופשת לידה, תחושת אובדן דרך או בלבול תעסוקתי . מוצעת תוכנית להעצמה ,כלים להתמודדות והעשרה . התכנית נמצאת בעיצומה, באם תהיה דרישה נשקול פתיחת קבוצה נוספת .
  1. "סבתא גיבורת על"- סדרת מפגשים שתעסוק בדילמות המשותפות לסבתות בעידן המודרני והפוסט מודרני . נעסוק בתקשורת בין אישית, נכיר טיפוסים וסגנונות במשפחה המורחבת , נעסוק בסבתא משמעותית. נדבר על ערכים ותפקידים. על מעורבות והתערבות ועל טעויות נפוצות בסבתאות.. הסדנא נותנת כלים להתמודדות עם האתגרים המשותפים לכולן כסבתות ולהתמודדויות האישיות של כל אחת בימים רגילים וגם בימי הקורונה .

  1. "פורשות כנפיים" תוכנית לנשים לפני כניסתן לגמלאות. המעבר מעולם העבודה לעולם של פנאי שדורש מכל אחת מאתנו תכנון אחר של סדר היום ומציאת איזונים חדשים. מחייב היערכות אחרת של המרחב האישי והכנה פיזית ונפשית שלנו ושל כל בני המשפחה. פרישת נשים מעולם העבודה שונה מפרישתם של גברים וצרכיהן שונים. התוכנית מכוונת לשוני הזה. המעבר מלווה בחששות וחרדות מפני הלא נודע. בדיוק כמו שנדרשת לנו הכשרה לתפקידים בעולם העבודה, נדרשת הכשרה לשנות הפנסיה.
  1. "ממשיכות בדרך" נשים בהליכי פרידה מזוגיות, מוצאות עצמן בקשיים כלכליים, רגשיים ומשפטיים הקשורים גם למשאבים הפיננסים המוגבלים שלא מאפשרים בין השאר ייצוג משפטי הולם. בתוכנית אנו מקווים לסייע לנשים בתהליכי פרידה לגייס משאבים רגשיים להתמודדות באופן מיטבי עם תהליך הפרידה , לקבל מידע שיסייע להן בהליך המשפטי ובהתמודדות הכלכלית. התכנית תאפשר יצירת רשת תמיכה ותיווך מול מערכות תמיכה בקהילה ובינן לבין עצמן.
  1. "מפגשי נשים בגיל השלישי" – התכנית מציעה מפגשים חברתיים בסניף להרצאות ועיסוקים הרלוונטים לעולמן על פי רצון המשתתפות.

 

מוזמנים ליצור קשר עם הסניף ו"לקפוץ" לביקור לקבלת פרטים והרשמה באם גיליתן עיניין באחת התוכניות שפורטו להלן.

כתובתנו : רח' הרב בארי (כניסה מרח' השייטת) .

 

ויצו תמשיך להיות עם הפנים לקהילה, נשמח שתשמרו על קשר למענכם.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה