כוננות שיא במד"א לקראת צום יום כיפור

$(function(){})

לקראת צום יום כיפור המתקרב, אשר יתקיים השנה בצל סגר נרחב ובשיאו של הגל השני, נערך ארגון מד"א בכוחות מתוגברים ובכוננות חירום, על מנת להעניק סיוע ושירותי רפואה ביום עמוס זה.

אמבולנס מדא בחומות דוד בירושלים- צילום דוברות מדא

בכוחות מתוגברים בכוננות מלאה ומוגברת ביום כיפור 

כמדי שנה, אלפי בני אדם נזקקים לשירותי מגן דוד אדום ביום כיפור - נוכח החום, הצום, סכנת התיישבות, ועוד. כעת, נוכח האתגר הכפול שהנו משבר הקורונה - הארגון נכנס לכוננות מיוחדת במטרה להעניק שירות חירום ולהציל חיים ברחבי הארץ.

גם השנה יתוגברו תחנות מד"א ברחבי הארץ במהלך יום הכיפורים בחובשים, פרמדיקים, אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ, אופנועי החירום של מד"א ורכבי בימבולנס, זאת על מנת להיערך להענקת טיפול רפואי דחוף לחולים ונפגעים שיזדקקו לסיוע. במקביל, ימשיך מד"א להעניק שירות בנושאי קורונה.

מספרי חירום כלליים
טלפון משטרה 100
טלפון מגן דוד אדום 101
טלפון מכבי אש 102
מוקד חברת חשמל 103
טלפון פיקוד העורף 104
מוקד זק"א 1220
מוקד איחוד הצלה1221

מנכ"ל מד"א, אלי בין, קיים הערכת מצב בשיתוף מטה מד"א לקראת יום כיפור והנחה את מנהלי המרחבים לעמוד ברמת כוננות ג', שהיא הרמה הגבוהה ביותר, החל מערב יום כיפור ועד מוצאי החג.

במד"א מדגישים כי מדי שנה נתקלים צוותי מד"א הנעים ברכבי החירום לקריאות ולבתי החולים בכל רחבי הארץ בניסיונות לשבש את תנועת האמבולנסים ובכך עלולים להזיק לחיי אדם. במד"א מבקשים מהציבור לפנות את הדרך ולאפשר לאמבולנסים תנועה חופשית ובטוחה.

כמדי שנה מגיעות למוקד החירום 101 של מד"א למעלה מ-2,000 קריאות הדורשות טיפול רפואי. השנה, נוכח הסגר, צמצום ההתקהלות, איסור על נסיעת אופניים של ילדים ועוד - צופה הארגון לירידה בכמות מקרי החירום, אך נערך באופן מלא ובכוננות שיא. רבים מהמטופלים הנזקקים לשירות רפואי הנם מתפללים שחשים ברע עקב הצום, ילדים ופעוטות שמשחקים ללא השגחת מבוגר, נשים בהריון שאחזו אותן צירי לידה ועוד.

במד"א פונים לגבאי בתי הכנסת שבמידה ויוחלט שיישארו פתוחים, להכין מראש ובטרם כניסת החג מכשיר טלפון סלולרי חכם לחירום שימצא בבית הכנסת ויאפשר להזעיק את כוחות מד"א באמצעות קו החירום 101 או באמצעות אפליקציית 'מד"א שלי' המאפשרת בלחיצת כפתור חיוג אוטומטי למוקד החירום 101 של מד"א.

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "השנה, יום הכיפורים צפוי להתקיים במתכונת יוצאת דופן ושונה מכל מה שהכרנו. למרות שהרחובות צפויים להיות ריקים מאדם, משבר הקורונה והצום עלולים להוביל למקרי חירום רבים ולכן נערך הארגון בכוננות מרבית על מנת להעניק את הסיוע הרפואי המהיר, המקצועי והיעיל ביותר בכל רחבי הארץ. בכל צורך רפואי שעלול להתעורר, ניתן להזעיק את צוותי מד"א בטלפון חירום 101 או באמצעות אפליקציית 'מד"א שלי'. אני מבקש לפנות את הצירים ולאפשר את תנועת האמבולנסים של מד"א בכבישים בבטחה במהלך יום הכיפורים. בשם עובדי ומתנדבי מד"א, אני מאחל לכל בית ישראל גמר חתימה טובה וצום מועיל".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה