כך צויין בנס ציונה חג ה"סיגד" של יוצאי אתיופיה

$(function(){setImageBanner('bb2aedc4-9d8d-410b-9d7d-0ddeb79eb0f9','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,45868,'Image','');})


בגני הילדים, בתי הספר ומרכזי ותנועות הנוער ציינו השבוע את חג הסיגד.
כ 500 איש השתתפו באירוע המרכזי, בהשתתפות ראש העיר שמואל בוקסר
סידרת הארועים הסתיימה אמש בהפנינג צבעוני במרכז הקהילתי ביד אליעזר, בהשתתפות מאות תושבים מרחבי העיר. האירוע ביוזמת מפעילי המרכז הקהילתי תוך שיתוף פעולה עם תנועת המועדונצ'יק. כלל שלל פעילויות וביניהם שזירת צמות, טקס בונה מסורתי, סדנת ריקודים, ודוכני מאכלים מסורתיים.

דוברות

דוברות

תלמידי "רעות" באחד הטקסים

ילדי גני הילדים, בתי הספר והנוער ציינו השבוע את חג הסיגד. כ 500 איש השתתפו באירוע המרכזי, בהשתתפות ראש העיר שמואל בוקסר ומאות נוספים הגיעו לאירוע החגיגי במרכז הקהילתי ביד אליעזר

ביום שלישי השבוע התקיים האירוע המרכזי בהשתתפות מרשימה של כ 500 איש מכל רחבי העיר. האירוע שהתקיים באוויר הפתוח, אורגן על ידי קהילת יוצאי אתיופיה בתמיכת משרד העלייה והקליטה וכלל נאומים וברכות, מופע מוזיקלי של כטצ'או מלסה, אמבוט פסחה וסבה ינהון. והרצאה של ד"ר שרון שלום.

האירוע  התקיים בהשתתפות ראש העיר שמואל בוקסר, נציגת משרד העלייה והקליטה עדית גסר, סגנית ראש העיר סמדר אהרוני, סגן ראש העיר נאור ירושלמי, קייס זמנה מלקס רב הקהילה אהרון ברקולין, יושב ראש עמותת אחדות יוצאי אתיופיה- גדעון ג'מבר, שי פרדה, מתנדבים ואורחים

ראש העיר שמואל בוקסר אמר באירוע: פעילויות עירונית ענפה לציון החג נועדה להבטיח שהציבור כולו יכיר את המשמעות המיוחדת של החג ומהגיו. ייחשף למסעם הארוך ועמוס הקשיים של בני העדה לארץ ישראל ולשילוב בחברה הישראלית. השנה מדינת ישראל מציינת 30 שנה למבצע שלמה, אנחנו צריכים להכיר בהקרבה, במורשת ובתרומה של יוצאי אתיופיה לחברה הישראלית ובכדי שנחיה בעיר שנושאת על דגלה את עיקרון השוויון.
במוסדות החינוך, גני הילדים ובתי הספר ציינו השבוע את החג בשלל פעילויות.
בגני הילדים נבחרה הפעילות על ידי כל גן ובמטרה לשלב פעילות מהנה עם למידה משמעותית על מנהגי העדה האתיופית ומשמעות החג. הילדים חגגו בשירה, ריקוד, יצירות צבעוניות וטעימת מאכלים, באווירת החג.

בבית הספר רעות התקיים יום פעילות אותנטי ומשמעותי שכלל תחנות למידה, חוויה והתנסות בשיתוף פעולה מבורך של הורי התלמידים ומתנ"ס יד אליעזר.

בבית הספר לב המושבה למדו התלמידים על משמעות החג בליווי קטעי מידע ושיח על יהודי אתיופיה כמו כן תלמידים נחשפו למשחקים שונים אשר היו נהוגים ובהפסקה רקדו לצלילי המוזיקה המסורתית.

בביה"ס פארק המדע על שם יצחק נבון תלמידי כיתות י' ציינו את החג כחלק מפרויקט שנתי "זהות ושייכות" להגברת מודעות התלמידים לזהותם האישית המגדרית והתרבותית, בקידום חשיבה ביקורתית מתוך התמודדות עם דילמות הנובעות ממעגלי הזהות והשייכות, וחשיפה למגוון תרבותי.
התלמידים שמעו את סיפור המסע של מאסקי שיברו, שחקנית ("נבסו") ונחשפו לסמלים, ללבוש ולתרבות האתיופית.

אתמול בערב, התקיים הפנינג צבעוני במרכז הקהילתי ביד אליעזר, בהשתתפות מאות תושבים מרחבי העיר. האירוע ביוזמת מפעילי המרכז הקהילתי תוך שיתוף פעולה עם תנועת המועדונצ'יק. כלל שלל פעילויות בניהם שזירת צמות, טקס בונה מסורתי, סדנת ריקודים, ודוכני מאכלים מסורתיים.

חג הסיגד, מלשון סגידה מצוין מידי שנה על ידי יוצאי אתיופיה 50 יום אחרי יום כיפור ובכ"ט בחשוון, ומציין את חידוש הברית בן אלוהים לעם ישראל לאחר השיבה מגלות בבל לירושלים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה