כמעט ואיבד את עינו בגלל זיהום במחסניות עדשות מגע

$(function(){setImageBanner('9565e8de-f8e7-4a05-a3cd-c797428e1475','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,45868,'Image','');})

גבר בשנות ה-80 לחייו כמעט איבד את עינו לאחר זיהום במחסניות עדשות מגע. האיש הגיע לבית החולים אסותא , כשהוא סובל מכאבים עזים וטשטוש בראייה. בדיקה העלתה כי זיהום מתוצאה מפרזיט במחסנית עדשות המגע, שלא טופלה כראוי, היא שהובילה לזיהום שכמעט וגרם לאיבוד הראייה בעינו. ד"ר פאני שגב מנהלת יחידת הקרנית והעדשה בביה"ח הציבורי אסותא אשדוד : "עדשות מגע יכולות לגרום לזיהומים קשים מאוד העלולים אף להסתיים בהשתלת קרנית בניסיון להציל את העין"

בית החולים אסותא אשדודאל בית החולים הציבורי אסותא אשדוד, מיון מחלקת עיניים, הגיע לפני כחודש גבר בעשור השמיני לחייו תושב העיר אשדוד בעקבות כאבים עזים וטשטוש ראיה חמור בעין שמאל. לדבריו, הכאבים החלו כשבועיים טרם קבלתו אך בימים האחרונים הפכו לבלתי נסבלים.

במהלך בדיקת העיניים, אובחנה ירידה משמעותית בראיית עין שמאל, עם אודם, נפיחות בעפעפיים, עכירות ניכרת ובצקת בקרנית המעידים על תהליך דלקתי וזיהומי חמור ומתקדם. התמונה הקלינית בעינו של המטופל הצביעה על דלקת קרנית חמורה שיכולה להתאים לזיהום באקנטמבה – מדובר בפרזיט שהינו ייצור חד תאי שיכול להוביל לזיהום קשה בעין עד לכדי אובדן הראייה.

לאחר שנמצא שהמטופל מרכיב עדשות מגע באופן קבוע, ביקשו הרופאים לבחון את מחסנית העדשות ולבדוק האם מקור הזיהום הוא משם. לאחר בדיקות, הובהר כי אכן מחסנית העדשות היא המקור לזיהום וככל הנראה לא טופלה כנדרש תקופה ארוכה.

 ד"ר פאני שגב מנהלת יחידת הקרנית והעדשה בביה"ח הציבורי אסותא אשדוד

בהתאם לממצאים המטופל קיבל טיפול רחב טווח באנטיביוטיקה, אנטי פטרייתי לצד טיפול המכוון להתמודדות עם האקנטמבה עצמה. מדובר בטיפול ייחודי מאוד שנדרש להינתן בתדירות גבוהה ולאורך זמן ארוך, לכן נאלץ המטופל להתאשפז מאז האבחון, ועוד נכונו לו כשבועיים של אשפוז, לאחריהם המשך טיפול ביתי של חודשים.

ד"ר פני שגב, מנהלת יחידת הקרנית והעדשה במחלקת העיניים של בית החולים: "מדובר בזיהום קרנית קשה מאוד שהטיפול בו ארוך וקשה, שלרב האבחנה ע''י הצוות הרפואי מאופיינת באבחנה מאוחרת מאז תחילת התייצגות הסימפטומים, ובדרך כלל אורכת כ 2-3 חודשים. אצל המטופל שלנו מספר ימים מאשפוזו הועלה החשד והוחל בטיפול רחב טווח מאסיבי משולב. זה המקום להעלות את המודעות להרכבת עדשות מגע בצורה בטוחה תוך הקפדה על היגיינה של עדשות המגע, תמיסות חומרי הניקוי והמחסנית שלהן. יש להימנע מכניסה למקורות מים עם עדשות מגע, ובמידה וקיים גירוי עיני ואף גירוי קל לא להרכיב את עדשות המגע ולפנות מיד לבדיקת עיניים, מאחר ועדשות מגע יכולות לגרום לזיהומים קשים מאוד שמסכנים את הראייה ואת העין בכלל ועלולים אף להסתיים בהשתלת קרנית בניסיון להציל את העין".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה