לקראת פסח: זוכרים את שפרה ופועה, המיילדות העבריות שהתריסו נגד פרעה? כך הן נראו...

$(function(){setImageBanner('09cd3ee1-7d4f-41e3-9573-cecf93704ddd','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,45868,'Image','');})

בארגון המיילדות בישראל, המייצג את 1,400 המיילדות בישראל (ראו גם בוידאו) זוכרים את שפרה ופועה, המיילדות העבריות שהתריסו נגד פרעה אשר ציווה עליהן " כל זכר היילוד, היאורה תשליכוהו".- והם בקשו מתוכנת בינה מלאכותית ליצור תמונה שלהן...
ארגון המיילדות בישראל, מגיש לכם עובדות מרתקות ותמונות ששוחזרו בעזרת בינה מלאכותית, על המיילדות האמיצות שמילאו תפקיד חיוני בעיצוב מהלך ההיסטוריה של עמנו.

לרגל חג הפסח: כל מה שחשוב לדעת על שפרה ופועה, המיילדות העבריות

חברות ארגון המיילדות בישראל, המייצג את 1,400 המיילדות בבתי החולים הציבוריים, מיילדות הבית והקהילה, זוכרות את שפרה ופועה, המיילדות העבריות שהתריסו נגד פרעה אשר ציווה עליהן להרוג תינוק זכר עברי בלידתו. סירובן לשתף פעולה עם רוע הגזירה הוביל להצלת תינוקות רבים, ובהם גם התינוק משה רבנו אשר הוביל את בני ישראל מתוך השעבוד אל החירות.
ארגון המיילדות בישראל, מגיש עובדות מרתקות ותמונות ששוחזרו בעזרת בינה מלאכותית, על המיילדות האמיצות שמילאו תפקיד חיוני בעיצוב מהלך ההיסטוריה של יציאת מצרים:

  • בין סיפורי הגבורה והשחרור המסופרים מחדש בפסח, סיפורן של שפרה ופועה עומד כעדות לכוחם של מעשי גבורה אינדיבידואליים. שתי המיילדות העבריות מילאו תפקיד חיוני בקריאת תיגר על שליט עריץ, בהצלת אינספור חיים והותירו חותם בל יימחה על הפרקים הראשונים של ספר שמות, המתאר את השעבוד של בני ישראל במצרים.
  • בתקופה שבה האוכלוסייה העברית במצרים גדלה במהירות, הוציא פרעה צו מצמרר, יש להרוג את כל הבנים שזה עתה נולדו בלידתם. שפרה ופועה, שתי מיילדות רחומות שתפקידן ליילד את התינוקות הללו, עמדו בפני בחירה בלתי אפשרית. תוך סיכון חייהן, הם בחרו להפר את הצו של פרעה ולהציל את התינוקות ממוות בטוח. המיילדות העבריות, לא רק שלא המיתו את הילודים הן גם החיו אותם, ודאגו לכל צרכיהם על מנת שיוכלו לחיות ולהתקיים.
  • לגבורה של שפרה ופועה היו השלכות מרחיקות לכת על עתידם של בני ישראל. בכך ששמרו על חייהם של הנערים העבריים, הם אפשרו את הישרדותו וצמיחתו של עם שגם יתקומם יום אחד נגד מדכאיו. יתר על כן, מעשיהם הניחו את היסודות לחייו של משה, אשר יוביל את בני ישראל מתוך השעבוד במצריים אל החירות בארץ ישראל. בדרך זו מילאו המיילדות האמיצות תפקיד חשוב בעיצוב מהלך ההיסטוריה ובהכשרת הקרקע לאירועים המופלאים של יציאת מצרים.
  • כאשר אנו מתכנסים סביב שולחן הסדר בכל שנה, חשוב לזכור ולכבד את זכרן של שפרה ופועה המיילדות העבריות. סיפורן משמש תזכורת נוקבת לנושאים של חופש, התנגדות וחמלה המרכזיים בחג הפסח. על ידי היזכרות במעשי הגבורה שלהן, אנו יכולים לשאוב מהן השראה ולחגוג את כוחם של יחידים לחולל שינוי. סיפורן של שפרה ופועה הוא עדות עוצמתית לחוסנה של הרוח האנושית ולהשפעה שיכולה להיות למעשי אומץ אישיים על העולם.
  • בהשלכה לעידן המודרני, מסבירים בארגון המיילדות כי מדובר בנשים עוצמתיות ששמות את טובתן של היולדות והתינוקות על פני טובתן האישית. שערך קדושת החיים נר לרגליהן והן ממלאות תפקיד חיוני על ידי מתן טיפול מקצועי וחומל. גם היום נאלצות פעמים רבות, המיילדות בישראל להיות גיבורות בתוך חדרי הלידה ומחלקות האשפוז לנשים בהריון, מול נהלים ומסגרת מערכתית מאתגרת. המיילדות מלוות את היולדת בהריון, בלידה ולאחריה ומקבלות את פני התינוק בהגעתו לעולם בדאגה ואחריות לבריאות פיזית ורגשית המשמעותית להמשך חייהם.  בעזרת שילוב של מיומנויות טכניות ואינטואיטיביות, לצד התקדמות המדע והישענות על חוכמת סתרים, הן מנתבות בין אילוצי מערכת של מחסור בתקינה, משמרות עמוסות ושומרות על ביטחון היולדות והתינוקות.

--------------------

ארגון המיילדות בישראל, הוא האיגוד המקצועי המייצג של 1,400 המיילדות בבתי החולים הציבוריים, מיילדות הבית והקהילה. מדובר בנשות מקצוע, בעלות רישיון של מיילדת מוסמכת, אשר ניתן להן על ידי משרד הבריאות בחלוף חמש וחצי שנות לימוד והכשרה מעשית. הארגון פועל לקידום והרחבת מקצוע המיילדות, עדכון הידע וההבנה בנושאי פריון, ילודה ותכנון המשפחה, השתתפות בפעולות המקדמות את בריאות האישה, אספקת מידע מקצועי ועדכני, קידום חינוך המיילדות והידוק שיתופי הפעולה עם גופים קובעי מדיניות ועם ארגונים לאומיים ובינלאומיים הקשורים באם וביילוד.

חברות הארגון מזמינות נשים בהריון שרוצות להתייעץ במהלך חג הפסח, אל קהילת הפייסבוק הסגורה הנקראת מילה של מיילדת, המנוהלת בהתנדבות על ידי מיילדות מקצועיות המספקות תמיכה ומענה מקצועי מבוסס ראיות. בקבוצה יכולה כל אישה להעלות שאלה, גם באופן אנונימי. הכניסה לקבוצה בקישור הבא: https://www.facebook.com/groups/73930693694515


תמונות השיחזור של המיילדות העבריות שפרה ופועה נוצרו באמצעות הבינה המלאכותית של מידג'רני על ידי משרד יחסי הציבור של נאוה עינבר עבור ארגון המיילדות בישראל.

צפו בווידאו ארגון המיילדות כרטיס הביקור שלנו 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה