״לקראת שבת לכו ונלכה״ השבוע בפרשתנו ״פרשת בשלח״ (שבת-שירה) עם הרב דוד טימסית נס-ציונה

$(function(){})

פרשת השבוע ״לקראת שבת לכו ונלכה״ השבוע בפרשתנו ״פרשת בשלח״ (שבת-שירה). עם הרב דוד טימסית נס-ציונה. זמני כניסת יציאת שבת פרשת בְּשַׁלַּח 29.01.21

פרטי

״לקראת שבת לכו ונלכה״ השבוע בפרשתנו ״פרשת בשלח״ (שבת-שירה) אנו נחשפים לאמרה המפורסמת


״קשה זיווגו של אדם כקריעת ים סוף " מה ראו חז"ל לעשות אנלוגיה בין הקושי והמאמץ הנדרשים כדי לקיים את הקשר הזוגי, לבין הקושי (כביכול) לשנות את הטבע באופן דרמטי כפי שהתרחש בקריעת ים סוף?

אכן הגדרת הדינאמיקה במערכת הזוגית כ"קריעת ים סוף" היא קולעת ומדויקת ,ההליכה של בני ישראל ביבשה בתוך הים הייתה ממושכת,ומכאן שהצורך להשאיר את המים כחומה מימינם ומשמאלם הייתה במשך כל הזמן שבני ישראל חצו את הים. נמצא אם כן שה'נס' היה מתמשך, לא שינוי טבע לרגע חולף, כאשר במשך זמן ההליכה של ישראל בתוך הים היה נדרש שינוי מהותי בטבע של המים שדרכם לזרום ממקום גבוה למקום נמוך ואינם נחים אף לרגע ואילו כאן הם ניצבו כחומה נגד התכונה הטבעית שלהם, עד שעלה האחרון שבבני ישראל מן הים,לפיכך, זוהי ההגדרה הקולעת ביותר למוסד הנישואין, וזאת מתוקף העובדה הפשוטה ששני בני הזוג יש בהם שוני רב בתחומים רבים כמו, תכונות, אופי, תגובות למצבים שונים, כמו גם ביכולת האישית להתמודד עם כל דבר ועוד שלל מרכיבי אישיות רבים, ועם כל זה הם בונים את ביתם זה לצד זו לאורך שנים רבות.

הרי שגם כאן ה"נס" שמעמיד את האדם בהתנהלות הזוגית שלו לעיתים תכופות נגד התכונה או הרצון הספונטני המיידי שלו, אינו נמשך לרגע אחד, אלא על פני כל תקופת הנישואין,הרי לנו הדימוי בין זיווגו של אדם לקריעת ים סוף. לפי זה, אין כוונת חז"ל "קשה זיווגו" במובן של 'מציאת שידוך' כמו שרבים מייחסים למאמר זה, אלא במובן של 'זיווג', היינו החיבור ההדדי המתמשך.

יהי רצון שנזכה לכך!!!

הדלקת נרות שבת במרכז 16:52
צאת שבת 17:48
שבת שלום ומבורך
הרב דוד טימסית נס-ציונה

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה