״לקראת שבת לכו ונלכה״ השבוע בפרשתנו  פרשת ״וארא״ עם  הרב דוד טימסית נס-ציונה

$(function(){})

פרשת השבוע עם הרבה דוד טימסית נס ציונה, פרשת ״וארא״. זמני כניסת השבת ויציאת השבת ג' שבט ה'תשפ"א. הדלקת נרות שבת במרכז 16:39, צאת שבת 17:37

פרטי

פרשת ״וארא״ עם הרב דוד טימסית 


ה׳ ציווה את משה "אמור אל אהרן קח מטך ונטה ידך על מימי מצרים על נהרותם..." אמר רבי תנחום, למה לא לקו המים על ידי משה? אמר לו הקב"ה, המים ששמרוך כשהושלכת ליאור, אינו דין שילקו על ידך, חייך לא ילקו אלא על ידי אהרן.

כאמור, למימי היאור ממש לא משנה מי מכה אותם, משה או אהרן, אבל למשה זה כן משנה, כי הכאתו את היאור שהציל אותו,תעמעם אצלו את רגש התגובה גם לאדם שהיטיב איתו, בכך למדנו שבמקום שיש לאדם רגשות חיוביות, אל לו ל'שכל' להסתובב שם ולקלקל אותם.

ישנם בני זוג שבעת קושי אישי, או משבר כלשהו כמו גם בתקופת אבל ל״ע על בן משפחה זקוקים ל'מרחב מחיה' משלהם, הצורך האישי הזה 'מלחיץ' את בן הזוג שלהם והוא מנסה לכפות את 'הזוגיות' על בן הזוג ה'מתבודד'.

מטבע הדברים במהלך השנים הצרכים האישיים כמו גם הזוגיים משתנים מזמן לזמן, ישנם זמנים שבהם יש צורך לאחד מבני הזוג ל'הישאב' יותר ל'חממה הזוגית' ולעומת זאת ישנם זמנים שאותו בן זוג מבקש יותר זמן ל'עצמו', אלה דברים שקורים כל הזמן במערכות זוגיות, כאשר היתרון של הזוגיות ה'טובה' היא מציאת האיזון כל הזמן בין הצרכים המשתנים הללו של כל אחד מבני הזוג!!זה למדנו ממשה רבנו גם שהשכל אומר כן להכות את מצריים אבל משהו פנימי רגשי עוצר אותו!!

הי רצון שתמיד נדע איך להתחשב ברגשות האחר!!!


הדברים נכתבו לע"נ רבי ישראל אביחצירא "סידנא בבא סאלי" זצוק"ל* בסימן ל"ז שנה לפטירתו


הדלקת נרות שבת במרכז 16:39
צאת שבת 17:37
שבת שלום ומבורך 
 הרב דוד טימסית נס-ציונה

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה