"לקראת שבת לכו ונלכה" השבוע בפרשתנו "פרשת וירא" עם הרב דוד טימסית נס ציונה

$(function(){setImageBanner('b9bc5e95-ead1-44b0-808f-b61a33846525','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,45868,'Image','');})

כיצד חז"ל למדו דבר יוצא דופן על כוחו של השלום.? דבר תורה לפרשת השבוע עם הרב דוד טימסית נס ציונה. "לקראת שבת לכו ונלכה" השבוע בפרשתנו "פרשת וירא".

הרב דוד טימסית

דבר תורה לפרשת השבוע עם הרב דוד טימסית נס ציונה. "לקראת שבת לכו ונלכה" השבוע בפרשתנו "פרשת וירא".

אנו מבינים כיצד חז"ל למדו דבר יוצא דופן על כוחו של השלום.

וכך אנו למדים בפרשה, כאשר הקב"ה קובל באוזני אברהם על כך ששרה הביעה חוסר אמון ביכולתה ללדת על אף זקנותה.

אומר הכתוב "למה זה צחקה שרה לאמר האף אמנם אלד ואני זקנתי..." והרי במבט מהיר בפסוק הקודם אנו נוכחים ששרה תלתה את הקושי בלידה בזקנותו של אברהם "אחרי בלותי הייתה לי עדנה ואדוני זקן...".

נמצאנו למדים, כשהקב"ה מוכיח את אברהם על צחוקה של שרה, הוא משנה את דברי שרה ואומר לו, שזה נובע מתוך חשיבה של "ואני זקנתי..." ומכאן למדו חכמים "תנא דבי רבי ישמעאל, גדול השלום! שאפילו הקב"ה שינה בו, שנאמר: ותצחק שרה לאמר ואדוני זקן וכתיב ויאמר ד' אל אברהם למה זה צחקה שרה לאמור ואני זקנתי".

למרות העובדה שהשקר הוא מאוס לפני הקב"ה כפי שנאמר "דובר שקרים לא יכון לנגד עיני" מכל מקום כאשר יש צורך בהעמדת השלום או בריבויו למדו חז"ל שמותר לשנות מפני השלום, מדוע באמת מותר לכופף את המציאות מפני השלום?.

נראה לי לומר, שזה 'מידה כנגד מידה'. כלומר אדם שחי בשלום עם אשתו מטבע הדברים הוא מכופף את דעתו או רצונו מעת לעת כדי להחזיק את השלום, לפיכך אדם כזה יכול אף לכופף את המציאות כדי לשמור על השלום מידה כנגד מידה, כי הרי בפועל בכל פעם שהוא כופה את דעתו עבור השלום הוא בעצם מכופף את 'המציאות' של דעתו או צרכיו, לכן הוא מקבל כוח והרשאה גם לשנות את המציאות הקיימת עבור השלום!!!

אם את (או אתה) חווה מעת לעת תסמינים של דיכאון, כמו: חוסר מצב רוח, חוסר חשק לקום ולעשות את מה שנדרש, חוסר עניין במה שנעשה, התכנסות עצמית ועצבות, אל תמהרי להאשים את הגיל או לחילופין את 'גנרל חורף'.

בדקי עם עצמך מה קורה בקשר הזוגי שלך, מתי הייתה לך לאחרונה שיחה משובבת עם בן הזוג, מתי יצאתם לאחרונה עם תחושה של התרוממות הנפש להיות יחד (ולא משנה באיזה גיל אתם) מתי לאחרונה התרגשת משימת לב מיוחדת או איזושהי אמירה של בן הזוג.

עד כמה את חשה שבן הזוג שלך מעריך אותך, חפץ בקרבתך, במידה והתשובות לכל השאלות הללו הן בכיוון השלילי, אין ספק בכך שלזוגיות ה'חולנית' הזו יש תרומה נכבדה במצב הנפשי שלך! כך שאם יום אחד תחליטי לעשות צעד חיובי כלשהו כדי לשפר את המצב הנפשי שלך,

תדעי לפחות על איזו מערכת בחייך יהיה עליך לשים את הדגש כדי שתוכלי
"לשנות אותה מפני השלום".

הדלקת נרות שבת במרכז 16:25
צאת השבת 17:20
שבת שלום ומבורך
הרב דוד טימסית
נס ציונה

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה