״לקראת שבת לכו ונלכה״ השבוע בפרשתנו ״פרשת וישב״ עם הרב דוד טימסית נס-ציונה

$(function(){})

דבר תורה לפרשת השבוע, ״לקראת שבת לכו ונלכה״ השבוע בפרשתנו ״פרשת וישב״ עם הרב דוד טימסית נס-ציונה. הדלקת נרות שבת במרכז 16:20, צאת השבת 17:19

הרב דוד טימסית

״לקראת שבת לכו ונלכה״ השבוע בפרשתנו ״פרשת וישב״ עם הרב דוד טימסית נס-ציונה

יוסף הצדיק, לאחר רוב התלאות שעבר מהרגע שהוא מושלך לבור על ידי אחיו, עד שהוא מוצא את עצמו יושב בבית הסוהר המצרי על לא עוול בכפו מושפל ומושמץ, לכאורה יש לו את כל הסיבות "הטובות" להרגיש חסר אונים, להיכנס ל"מרה שחורה" ולדעיכה נפשית. אבל כשאנו לומדים את הפרשה אנו מתוודעים למצב שונה לחלוטין.

יוסף אמנם בבית הסוהר, אבל הוא משדר חיוניות עד כדי כך ששר בית הסוהר נשבה ב'חינו' ונותן לו לנהל את כל ענייני האסירים. התורה מעידה שה'חן' של יוסף היה מתנת שמים "ויהי ד' את יוסף ויט אליו חסד ויתן חינו בעיני שר בית הסוהר".

מהו אם כן 'האמצעי' שדרכו יוסף שומר על השפיות ומצב הרוח שלו בבית הסוהר, עד כדי שהוא מקרין לאדונו 'חן'? מה גורם ליוסף להיות מקובל ורצוי אצל כלל האסירים עד כדי מוכנות להישמע לדבריו? אלא שכאן בעצם פיתח יוסף יכולת מנהיגות ממקום של דאגה ואכפתיות ולא מתוך התנשאות,ע״י שהיה מפיח בהם רוח ותקווה,האסירים היו משתפים אותו בכל דבר וחלום שהסעיר את ליבם!!.

אם אדם יסיר מעליו את מעטה ה'מסכנות' ויביט על הקשיים שהיו מנת חלקו ככאלה שחישלו אותו ונתנו לו הבנה ופרופורציה לחיים, והיום 'בזכותם' הוא נמצא במקום בוגר ומבין יותר, ממילא הוא יוכל להביט 'קדימה' ולהפוך את הקושי ה'משתק' שלו לאתגר שעליו לצלוח!!!!

הדלקת נרות שבת במרכז 16:20
צאת השבת 17:19
שבת שלום ומבורך
וחנוכה שמח 
הרב דוד טימסית נס-ציונה

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה