"לקראת שבת לכו ונלכה" השבוע בפרשתנו "פרשת לך לך" עם הרב דוד טימסית נס ציונה

$(function(){})

על פרשת השבוע, פרשת לך לך, , מדוע אברהם פונה אל שרה ומבקש ממנה "אמרי נא אחותי את..." עם הרב דוד טימסית נס ציונה, דבר תורה לפרשת השבוע.

הרב דוד טימסית

"לקראת שבת לכו ונלכה" השבוע בפרשתנו "פרשת לך לך" עם הרב דוד טימסית נס ציונה

אברהם אבינו עליו השלום, מבקש משרה "והיה כי יראו אותך המצרים ואמרו אשתו זאת והרגו אותי ואותך יחיו... אמרי נא אחותי את..."

אברהם ושרה יורדים למצרים מפני הרעב, כאשר הם קרבים לבוא מצרימה, אברהם פונה אל שרה ומבקש ממנה "אמרי נא אחותי את..." אבל שימו לב כיצד הוא מנמק את הבקשה שלו אל שרה "והיה כי יראו אותך המצרים... והרגו אותי ואותך יחיו..." מה זו התוספת "ואותך יחיו..."?! .

וכי לא די בכך שאברהם מעמיד את שרה נוכח העובדה שחייו בסכנה ועלולים להורגו, הרי האהבה ששררה בין אברהם ושרה הייתה ברמה גבוהה מאד (הרב שמשון רפאל הירש) ואין ספק בכך שהריגתו של אברהם תהיה אסון וטרגדיה לשרה אימנו וזה לדעתו של אברהם לא מספיק משכנע את שרה להצהיר כי הוא אחיה, עד שהוא מעורר את תשומת ליבה לכך ש"ואותך יחיו". מה אם כן כוונת אברהם בכך, הרי ברור שאותה יחיו כדי שתינשא למלך ורק בשל כך היו הורגים את אברהם.


אלא מסביר הנצי"ב כך את כוונת אברהם באומרו לשרה "ואותך יחיו" כלומר, המצרים יעשו הכול על מנת שבריאותך תשמר וחייך ימשכו לאורך זמן, כך שהסבל שצפוי לך לאחר הריגתי נוכח הקשר המיוחד שבינינו והידיעה שהרגו אותי יהיה ארוך קשה ובלתי נסבל....

טכנאי מכונת הכביסה סיים זה עתה להחליף את משאבת המים ששבקה חיים, אנו נפרדים ממנו לשלום וגם מכמה מאות שקלים שהטכנאי לקח איתו לדרכו. אין לנו כל בעיה עם ה'תפיסה' שעבור התיקון צריך לשלם, הטכנאי אינו מתנדב בארגון החסד השכונתי, הוא בעל אינטרס מובהק הוא צריך להביא טרף עבורו ועבור בני משפחתו, זה האינטרס שעומד לנגד עיניו, אולי אנחנו לא אוהבים את התעריף שלו, אבל ברור לנו שעבור התמורה שקיבלנו צריך לשלם.


ומכאן, במעבר חד למערכת הנישואין, אנו פוגשים שוב ושוב בני זוג שמתקשים לעכל את העובדה שעבור תמורה שמקבלים מבן הזוג צריך לשלם, כי לפי תפיסתם הם באו בברית הנישואין כדי לקדם את האינטרס שלהם, אז מדוע אם כן הם לא מקבלים את כל צרכיהם מבן הזוג תמידין כסדרם?.

אלא שהם מעדיפים להתעלם מהעובדה הפשוטה שגם בן הזוג שלהם בא לברית הנישואין איתם לא כמתנדב סוציאלי אלא כבעל אינטרס מובהק לא פחות מהם, עכשיו יש לנו בבית אחד, שני אינטרסנטים מובהקים שצריכים להתנהל יחד ולהגיע להבנה הדדית מהי ההשקעה שכל אחד מהם מסוגל לתת, לעומת התמורה שהוא מצפה לקבל!!!


מי לנו גדול מאברהם אבינו שמכיר היטב בנפש האדם "ואת הנפש אשר עשו בחרן" הוי אומר שהייתה לו גישה אל נפשו של האדם והוא ידע כיצד לשנע את האנושות מעבודת אלילים לחסות תחת השכינה, והוא מלמד אותנו בדבריו שעם כל האהבה והמחויבות ההדדית, עדיין לא די בכך שהסבל והצרה שלי יהוו גורם משכנע דיו לבן הזוג שלי לפעול עבורי, אלא עד שהוא ירגיש שזה אינטרס אישי שלו, או אז אני בטוח דיו שהוא יעשה את שנדרש, כדי להימנע מדבר שעלול להסב לו צער.


הדלקת נרות שבת במרכז
16:30
צאת השבת 17:25
שבת שלום ומבורך
הרב דוד טימסית
נס ציונה

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה