"לקראת שבת לכו ונלכה" השבוע בפרשתנו "פרשת מסעי" עם הרב דוד טימסית נס ציונה

$(function(){setImageBanner('4b03a6e3-2456-40df-8cd3-2993c128669f','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45868,'Image','');})

 השבוע בפרשתנו "פרשת מסעי" ומה הלקח שלנו מפרשת השבוע? נמצאים אנו בימים שבהם בית המקדש נחרב בגלל שינאת חינם הבה נרבה באהבת חינם. דבר תורה לפרשת השבוע עם הרב דוד טימסית נס ציונה.

הרב דוד טימסית

."לקראת שבת לכו ונלכה" השבוע בפרשתנו "פרשת מסעי" עם הרב דוד טימסית  

 " ולא תחניפו את הארץ אשר אתם בה" 

מפסוק זה אנו לומדים - כתב הספרי - אזהרה לחנפנים   " אין להחניף לשום אדם !!!!"   סיפור שמובא בספר "וקראת לשבת עונג".

בעיר קלם חי ופעל מגיד נודע, אשר התפרסם בשמו ר' משה יצחק דרשן המגיד מקלם. מגיד זה לא נשא פנים לאיש ולא נמנע מלהוכיח את הראוי לתוכחה. באותם ימים היו בעיר קלם שני סוחרים עשירים בעלי בית מסחר למלח.

בבית מסחרם נמכרו שני סוגי מלח האחד לבן רגיל השני מלח אדום מובחר ביותר אשר נקרא כך בגלל צבעו האדמדם קצת. סוחרים אלו ברצונם היה להתעשר מכרו את המלח הלבן כשהוא מעורב במעט צבע אדום... כאשר נודע הדבר למגיד הרעיש עולם בתוכחה וחשף את התרמית.
 
דעו לכם - אמר המגיד לסוחרים - כי אני עצמי אעמוד בפתח בית המסחר שלכם ואזהיר את הקונים. כאשר נודע הדבר למגיד קלונם ברבים החליטו שני הסוחרים להתנקם במגיד משום כך העלילו עלילה שפלה. לא חלפו ימים רבים והמגיד נעצר בעוון מרידה והשלך לבית הסוהר.
 
לאחר ימים מעטים נפגש מפקד בית הסוהר עם ידידו הטוב מנהל הדואר. תוך כדי שיחה סיפר המפקד לידידו על העציר החדש החשוד במרידה.
 
ר' משה יצחק חשוד במרידה??? - נזעק מנהל הדואר - לא יתכן! 

אספר לך מי הוא ר' משה יצחק - סיפר מנהל הדואר - מידי פעם נכנס הוא נכנס לסניף הדואר קונה מספר בולים וקורע אותם. כאשר שמתי לב לכך ניגשתי אליו ושאלתי אותו לפשר מעשהו המוזר.
 
פשוט מאוד - הסביר המגיד למנהל הדואר - פעמים אני שולח דברי דואר באמצאות אנשים פרטיים ולא על ידי הדואר. ואם זה הרי זה כגניבה מהמדינה שקבעה סדרי משלוח. משום כך אני קונה בולים בשווי החבילה ששלחתי קורע אותם ואז אין המדינה מפסידה מאומה ממעשי... אדם ישר כזה - הוסיף מנהל הדואר- חשוד בעיניך במרידה?!
 
התרשם מפקד בית הסוהר מהמעשה ששמע ועוד באותו יום שוחרר המגיד מכלאו... נמצאים אנו בימים שבהם בית המקדש נחרב בגלל שינאת חינם הבה נרבה באהבת חינם  


הדלקת נרות שבת במרכז 19:22
צאת שבת 20:20
שבת שלום ומבורך
הרב דוד טימסית נס ציונה

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה