"לקראת שבת לכו ונלכה" השבוע בפרשתנו "פרשת ניצבים" עם הרב דוד טימסית נס ציונה

$(function(){setImageBanner('1026cb6e-773f-4d9f-8fba-5a7c51933453','/dyncontent/2024/3/12/8f0a2b8d-e0e3-496f-8d42-b3f76fef9145.jpg',16611,'בול בפוני קריית תרבות עד 0104',525,78,false,45868,'Image','');})

דברי תורה ופרשת השבוע "פרשת ניצבים" עם הרב דוד טימסית נס ציונה זמני כניסת השבת ויציאת השבת הקרובה כ"ז אלול ה'תשפ"א 4/9/2021.

פרטי

"לקראת שבת לכו ונלכה"
השבוע בפרשתנו
"פרשת ניצבים"


"כי המצוה הזאת אשר אנכי מצוך היום לא נפלאת היא ממך ולא רחוקה היא, לא בשמים היא... ולא מעבר לים היא... כי קרוב אליך הדבר מאד בפיך ובלבבך לעשותו".

הרמב"ן מפרש את הפסוק הזה שהוא מוסב על מצוות התשובה והקירבה אל ד' כלומר, מה שנצטוונו לשוב אל ד' אלוקינו ולקיים את מצוותיו "לא בשמים היא" אל תאמר, "כך נגזר עלי משמים" או "זה המזל שלי" ו"אילו היה לי את היכולות והמשאבים של החבר שלי הייתי עובד את הד' בשמחה ובטוב לב". "ולא מעבר לים היא" אל תאמר אילו הייתי במקום אחר, עם מעמד שונה הרי שהייתי קרוב אל ד'.

"כי קרוב אליך הדבר מאד" כלומר, ה'יכולות', ה'אפשרויות' וה'מזל הטוב' הם כבר אצלך בתוכך "בפיך ובלבבך לעשותו" כיצד? דבר 'בפיך' על עצמך באופן חיובי ואז תטה את ליבך אל הטוב והיפה שבחייך אל הצדדים החיוביים שלך וממילא בשלב הבא תהיה לך כבר היכולת "לעשותו". רק אם תשנה את החשיבה שלך אז תגלה את היכולות הנטועים בך, עמהם תוכל לעבוד את ד', בכוחות החדשים שגילית בעצמך שהיו טמונים ומכוסים בך בלי שהיית מודע להן!!!

אם גם בכם עברה המחשבה שהכתובת לכול הקשיים שאתם חווים בקשר הנישואין שלכם הוא - בן הזוג שלכם! ועם בן זוג אחר דרככם הייתה סלולה ומרופדת, תטיבו עם עצמכם אם תסירו את האצבע המאשימה מבן הזוג שלכם ותבינו שגם לכם יש חלק בנסיבות הקושי שלכם "כי קרוב אליך הדבר מאד בפיך ובלבבך לעשותו".

קחו את האתגר לידכם ותהיו 'סוכני השינוי' של מערכת הנישואין שלכם, שבו עם בן הזוג שלכם בפרט לקראת השנה החדשה הבאה עלינו לטובה, קחו דף כתיבה ועט, בקשו מבן הזוג שלכם שירשום שלושה דברים מעשיים שניתן לעשותם בקלות יחסית, שאם תעשו זאת עבורו, זה ישפר משמעותית את האווירה ביניכם מבחינתו, בקשו ממנו להיות מפורט וקונקרטי אל תקבלו אמירה כמו
"תעשה לי טוב..." שיפרט במדוייק 'מה יעשה לו טוב'.

לאחר מכן קחו את הדף ורשמו גם אתם עבורו שלושה דברים, שבמידה והוא יבצע אותם עבורכם האווירה והיחס שלכם אליו ישתנה לטובה. סכמו ביניכם לשבת יחד שוב בעוד שבוע ולבדוק את 'שביעות הרצון' שלכם מהתהליך שהתחלתם, כאשר תחושו שהאווירה ביניכם נעשית מרוככת ונעימה יותר, הרווחתם דבר גדול, עכשיו אתם יודעים לבטח שה'קושי' והכאב שחוויתם קודם לכן, לא היה בגלל בן הזוג שלכם כלומר, בגלל ה'אופי' שלו. אלא בין היתר בגלל חוסר התקשורת ביניכם, עובדה היא שכאשר שיפרתם מעט את התקשורת ביניכם האווירה בבית השתפרה. אם כך הישועה לא תבוא בהכרח מבן זוג אחר, אלא בחשיבה והתנהגות שונה של שניכם
"כי קרוב אליך הדבר מאד בפיך ובלבבך לעשותו!"


הדלקת נרות שבת במרכז 18:44
צאת שבת 19:38
שבת שלום ומבורך
ושנה טובה ומבורכת, שנת אהבה אחווה שלום ורעות.
הרב דוד טימסית
נס ציונה

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה