״לקראת שבת לכו ונלכה״ השבוע בפרשתנו פרשת ״שלח-לך״ עם  הרב דוד טימסית נס ציונה

$(function(){setImageBanner('4311aa3d-8f31-491f-8ff1-7594a2e6dd46','/dyncontent/2024/3/12/8f0a2b8d-e0e3-496f-8d42-b3f76fef9145.jpg',16611,'בול בפוני קריית תרבות עד 0104',525,78,false,45868,'Image','');})

דבר תורה לפרשת השבוע - ״לקראת שבת לכו ונלכה״ השבוע בפרשתנו פרשת ״שלח-לך״ עם  הרב דוד טימסית נס ציונה. הדלקת נרות שבת במרכז 19:31 צאת שבת 20:30

הרב דוד טימסית

״לקראת שבת לכו ונלכה״ השבוע בפרשתנו פרשת ״שלח-לך״ עם  הרב דוד טימסית נס ציונה


משה רבנו שולח את המרגלים ממדבר פארן, לתור את ארץ כנען, טרם שליחתם היו כל שנים עשר האנשים כשרים, 


" כולם אנשים " לשון חשיבות, (רש"י) אולם תיכף עם הליכתם, התעוררה בהם כוונה רעה, למעט יהושע בן נון וכלב בן יפונה, כפי שדרשו חז"ל, "וילכו ויבואו אל משה", התורה הקישה הליכתם לביאתם, מה ביאתם בעצה רעה אף הליכתם בעצה רעה, מה אם כן נשתנה בעת הליכתם שהפכו מאנשים כשרים לבעלי עצה רעה?.

אומרים חז"ל, שהמרגלים אמרו בליבם במדבר זכינו להיות נשיאים, אבל כשניכנס לארץ תיפסק נשיאותינו ונרד ממעלתנו, לכן הוציאו דיבת הארץ רעה, כלומר, כבר בעת הליכתם הם הלכו בחשיבה שלילית ,כי לאחר שיש 'חשיבה' כזו, כל מה שהם יראו בדרכם, הם יפרשו אותו על צד השלילה וכך אכן היה.

כל המרגלים לרבות יהושע וכלב ראו את אותם נתונים לכאורה "אובייקטיבים", אבל נתנו לה פרשנות שונה, הם אמרו "ארץ אוכלת יושביה", לעומתם יהושע וכלב אמרו "טובה הארץ מאד מאד", המרגלים היו כל כך שבויים ב'חשיבה השלילית' שלהם שהם לא העלו על דעתם שהמתים הרבים שנקברו בעת 'ביקורם' בארץ נועדו דווקא לשמור על ביטחונם, על ידי כך שהם היו עסוקים בקבורת מתיהם ולא שתו ליבם למרגלים.

אילו הם היו הולכים ב"ראש נקי" ללא חשש של סיכון מעמדם, הם היו בוחנים את מראה עיניהם באופן רחב יותר ומידתי ולא היו מגיעים למסקנה של "לא נוכל לעלות אל העם כי חזק הוא ממנו..." בפרט לאור העבר הניסי שהיה להם, עם צאתם מארץ מצרים.

נמצא אפוא, כי כאשר אדם נמצא בתחושה משמעותית מסוימת חיובית או שלילית, הוא מפרש ו'מעבד' את מה שעובר עליו לפי התחושה שהוא שרוי בה, אם הוא במצב רוח חיובי בתקופה של יצירה, סיפוק והתרוממות רוח, הוא יביט באופן דומה על מה שסביבו, הוא יצביע תמיד על החיובי על הצד הטוב שבכל דבר, לעומת זאת כאשר אדם חי בתחושת מחנק ומצוקה, גם דברים בעלי אופי חיובי שיזדמנו לפתחו, הוא יפנה מבטו אל החלק הפחות טוב שבהם, יעצים אותם מעבר למידה שלהם ויבחר להתעלם מהצדדים החיוביים שיש בהם....!!


הדלקת נרות שבת במרכז 19:31
צאת שבת 20:30
שבת שלום ומבורך 
הרב דוד טימסית נס ציונה

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה