"לקראת שבת לכו ונלכה" פרשת האזינו עם הרב דוד טימסית נס-ציונה

$(function(){setImageBanner('4c8eea78-90d5-45a0-9cc4-79577da2088b','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45868,'Image','');})

דבר תורה לפרשת השבוע, פרשת האזינו, עם הרב דוד טימסית נס ציונה, מה אנו למדים מפרשת השבוע לחיים המשותפים עם בן ובת הזוג שלנו. זמני כניסת השבת במרכז.

הרב דוד טימסית

"לקראת שבת לכו ונלכה" פרשת האזינו עם הרב דוד טימסית נס-ציונה

באיזה דימוי בחרה התורה כאשר היא מתארת את הופעת השכינה במצרים, במטרה להוציא את עם ישראל משם, "כנשר יעיר קינו על גוזליו ירחף..." מה מיוחד בנשר כאשר הוא מעיר את קינו?.

מפרש רש"י, שכאשר הנשר חוזר אל קינו בה מצויים גוזליו, הוא 'מתחשב' בהם בצורה יוצאת מן הכלל, הוא לא נוחת ישירות על הקן, אלא הוא מקפץ מאילן לאילן סמוך לקן ומענף לענף, כל זאת כדי שגוזליו יתעוררו בהדרגה ויהיה בהם יכולת לקבלו, ללא בהלת פתע אילו הוא היה נוחת באופן ישיר על הקן.

כך גם הקב"ה, כאשר הוא גילה את כוחו במצרים הוא עשה זאת בהדרגה, הוא לא נהג עימם בתוקף חוזקו ועוצמתו בתחילה, אלא ברחמים. אבל אנו ניקח את הדימוי של הנשר שיש לו ביטוי מיוחד של 'התחשבות' בדיירי הקן כאשר הוא שב לקינו, למרות שהוא מאריך לעצמו את הדרך וזה סוחט ממנו אנרגיות נוספות, לאחר הדרך הארוכה שהוא עבר. עדיין הוא מבכר ללכת סחור סחור, כדי שלא להבהיל את גוזליו.!!

כאשר בן הזוג נכנס הביתה בחזרה מהעבודה, גם אם אתם עסוקים בשיחה או כל דבר אחר, הניחו לרגע את העיסוק שלכם, אמרו לבן השיח שלכם בטלפון "אני יחזור אליך יותר מאוחר",קבלו את בן הזוג במאור פנים שבו עימו דקה או שתיים שאלו בשלומו, התעניינו כיצד עבר עליו היום. חשיבה כמו: "מה הוא ילד? הוא לא יכול להסתדר לבד? אני באמצע שיחה או עיסוק חשוב אסיים אותם ואז אפנה אליו..." מבטאות חוסר הבנה בסיסי בצורך מהותי של בני זוג ב'הערכה' ו'שייכות'.

לרגע הראשון של הכניסה הביתה יש חשיבות מכרעת בהעברת מסר של 'חשוב' ו'מוערך', או של ההפך מכך של חשוב אבל רק "אחרי" שאני אסיים את מה ש'חשוב לי באמת', כי ברגע הכניסה והמפגש עם בן הזוג, אדם בודק עד כמה הוא חשוב לבן הזוג, לאחר שהוא נוכח שבן זוגו עוזב הכול כדי לקבלו ולשהות במחיצתו!!

גם אם אתם צמאים או שהמכתב על השולחן נראה מעניין, הניחו הכול לדקה אחת, ופנו מיד עם הכניסה לעבר בן הזוג שלכם, כך אתם משדרים לו שהוא חשוב לכם מעבר לכל דבר אחר! זו. התחשבות בצרכיו של בן הזוג, שמונעת תסכול ואכזבה. "כנשר יער קינו על גוזליו ירחף..."


הדלקת נרות שבת במרכז 17:57
צאת השבת 18:53


שבת שלום ומבורך

הרב דוד טימסית
נס-ציונה

בכל שבוע דבר תורה לפרשת השבוע עם הרב דוד טימסית נס ציונה באתר נס ציונה נט 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה