״לקראת שבת לכו ונלכה: ״פרשת ויגש״ עם הרב דוד טימסית נס-ציונה

$(function(){setImageBanner('762dbbdf-d1bf-48bf-8471-57d7eb4c4c71','/dyncontent/2024/3/12/8f0a2b8d-e0e3-496f-8d42-b3f76fef9145.jpg',16611,'בול בפוני קריית תרבות עד 0104',525,78,false,45868,'Image','');})

פרשת השבוע ״פרשת ויגש״ עם הרב דוד טימסית נס-ציונה זמני כניסת השבת והדלקת נרות בנס ציונה. על גדולתו של יוסף הצדיק. השבת הקרובה י"א טבת ה'תשפ"א (26/12/2020).

פרטי


אנו מתוודעים ל'התגלות' של יוסף אל אחיו, הכרזתו של יוסף מול אחיו 'אני יוסף אחיכם!' הביכה מאד את האחים, כפי שנאמר "ולא יכלו אחיו לענות אותו" מה גרם להם להתבייש אחרי שלא מעט שנים הם סברו שמכירתו של יוסף היתה כדין?

אלא שהאחים סברו כל השנים הללו שיוסף הוא 'רודף' בכך שהוא רוצה למשול עליהם ולנשל אותם מבית אביהם ואולי בסופו של דבר הוא יפגע בהם ויהרגם, לכן כשהם מכרו את יוסף לעבד ובכך הרחיקו אותו מן הארץ הם ראו זאת כסיום הפרשה שהעיבה עליהם.

והנה כאשר הם מתוודעים לכך שהמושל של האימפריה הגדולה בתבל (מצריים) זה שהם ניצבים לפניו ומבקשים את רחמיו הוא לא פחות ולא יותר מאותו יוסף אחיהם, הם נוכחו לדעת שדווקא מעשה מכירתו לעבד היא זאת שהביאה אותו למעמד הרם!!עכשיו כאשר יוסף הגיע ליום הגדול שבו אחיו שהתנכרו לו,ניצבים בפניו מבוישים ומבוהלים, יכול היה להיות אציל המידות ולומר להם "חלילה לי מלהשיב לכם רעה אין זו דרכי אני מוחל לכם על מה שעוללתם לי" ובזאת לסיים את העניין ולצאת כאדם גדול השולט ברגשותיו,

אבל אילו כך היה נוהג יוסף, הוא היה מנציח את מעמדם של אחיו כ'חייבים לו', כי היה לאל ידו להרע להם והוא נמנע מכך מתוקף ליבו הרחום והמטיב, אז עכשיו 'שיורידו את הכובע' בפניו לשארית חייהם, וזאת לא רצה יוסף, לכן הוא פונה לדרך אחרת וכבר עם ההתגלות שלו אל אחיו הוא מצהיר בפניהם "ועתה לא אתם שלחתם אותי הנה כי האלוקים..." כלומר, כך היה רצון ד' שאתגלגל למצרים כדי להגיע לתפקיד הרם הזה, ואתם הייתם בסך הכל השליחים לכך!

לעיתים אחד מבני הזוג עושה צעד משמעותי למען בן הזוג שלו כדי למלאות את רצונו,ואז כשבן הזוג ה'מתוגמל' שמכיר בכך שנעשתה מחווה מיוחדת עבורו רוצה להחזיר 'טובה' משלו או להשיב ויתור למען בן הזוג ה'מתגמל', הוא נתקל בתגובה שעניינה "לא תודה" "זה בסדר הסתדרתי". כאשר ה'מסר' שעומד מאחרי זה הוא "מה חשבת להתפטר בקלות מהמחויבות שאתה נושא כלפי, אני מוותר כדי שתחושת ה'אחת אפס' לטובתי תשמר לזמן ממושך, כך אוכל לנפנף בעת הצורך במה שפעלתי או ויתרתי למענך...יוסף לימד אותנו לא להתנהג כך!יהי רצון שנידבק במידתו של יוסף הצדיק!!

(היום גם חל צום עשרה בטבת ביום זה החל המצור על חומות ירושליםזמני הצום: מזריחת החמה ועד לאחר הקידוש בערב)

הדלקת נרות שבת במרכז 16:22
צאת שבת 17:23


שבת שלום ומבורך וצום קל
הרב דוד טימסית נס-ציונה

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה