מאות תושבים לקחו חלק בשבוע תרבות יהדות אתיופיה, במרכזו עמד חג ה"סיגד"

$(function(){setImageBanner('c23b7a2a-d1a7-4715-a6e1-5d4a00f46b91','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45868,'Image','');})


השבוע היה עשיר באירועים, וכלל אירוע מרכזי לכבוד חג הסיגד עם דוכני כיבוד מסורתי, הופעות של טדי נגוסה ולהקות אותנטיות, הרצאה לנשים, סדנאות חימר לילדים ועוד.
שמואל בוקסר: "יש לכולנו זכות גדולה להיחשף לסמלים, למנהגים ולמאכלים של יוצאי העדה האתיופית"

דוברות

מאות תושבי נס ציונה לקחו השבוע חלק בשבוע תרבות יהדות אתיופיה שהתקיים בעיר. השבוע המיוחד, לרגל חג הסיגד, כלל בכל יום בשבוע אירוע אחר. ביום שלישי התקיים האירוע המרכזי ברחבת אשכול פיס אשר לבשה חג. מאות תושבים נהנו מדוכני כיבוד מסורתי אשר נפרסו ברחבה וכללו  אינג'רה, תבשילים, טקס קפה הבונה ולחם הדאבו. על הבמה ניגנה להקת JALO BEND מוסיקה אותנטית במופע שכלל קטעי שירה ונגינה בכלים מסורתיים, לאחר מכן התקיימה הרצאה של למולוקן (ג'ילי) ליג'ם על מהות חג הסיגד.

ראש העיר שמואל בוקסר, קייס וורקו סהלו ושי פרדה, נציג הקהילה בירכו את הנוכחים. את הערב העשיר בתכנים אותנטיים קינח טדי נגוסה במופע מחשמל לנוער. האירוע המרשים והצבעוני בהפקת החברה לתרבות ופנאי ובשיתוף אגף הנוער, משרד העליה והקליטה ועמותת אחדות יוצאי אתיופיה.

במהלך השבוע התקיימו מגוון פעילויות לקהל הרחב בניהול אגף נוער וקהילה. את השבוע פתחה הרצאה לנשים "סטייל אתיופיה" בהנחיית גאולה הדראי, סטייליסטית טיפולית אשר שיתפה בפני הנשים את סיפור חיה, מהחיים בכפר באתיופיה דרך המסע לארץ ועד ההתאקלמות בעזרת מקצוע הסטיילינג. ההרצאה לוותה בנגן של מוסיקה אתנית אתיופית. עוד נפתחה לקהל מסיבת החלפות בשיתוף פנינה זיו, מחזיקת תיק הנשים בעירייה.

ביום ב' התקיימה סדנת חימר במסגרתה למדו הילדים על משמעות החג, על חשיבותו ועל הזיקה לירושלים. כל ילד, ביצירתיות יוצאת דופן, הכין את ירושלים שלו ואת הסמלים החשובים לו.

הפנינג מסורתי של חג הסיגד התקיים ביום ד', במרכז הקהילתי יד אליעזר וכלל מאכלים מסורתיים, עמדת צמות, פעילויות לילדים, טקס בונה, רקדים ומוסיקה אותנטית.

דוברות

את השבוע העשיר באירועים, חותמת שעת סיפור לכל המשפחה של הספר "אדיס מגלה את יופיה" שאותו כתבה ווביט וורקו.

ראש העיר שמואל בוקסר:

"תושבי נס ציונה יוצאי העדה האתיופית הביאו איתם מסורת מופלאה ויש לכולנו זכות גדולה להיחשף לסמלים, למנהגים ולמאכלים. למסורת עתיקה של אהבת הארץ. השבוע הזה היה הזדמנות של כולנו לחגוג איתם כעם אחד, להעשיר את הידע על מנהגי העדה. שמחתי לראות את ההשתתפות המרגשת של כלל תושבי העיר באירועים".

2

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה