מה יעלה בגורל ה"פגודה" בעירנו, כאשר יוקם פארק הספורט המתוכנן?

$(function(){})


לפני כמעט 25 שנה תרמה עירנו התאומה צ'ינגדאו לנס ציונה, את מבנה העץ הייחודי, בן 20 אלף החלקים (!) השוכן בגן הציבורי ליד ה"ספורטק".

אך הישראלים לא יודעים לכבד ולשמור וחלקים רבים שעיטרו את תקרת וגג הפגודה נלקחו על ידי "אזרחים טובים" והמבנה זקוק דחוף לשיחזור ושימור.
אלא שלא ברור מה יהיה בגורלו, האם יישאר שם או  יועתק למקום אחר ושאלת עתידו כלולה בשאלות עליהן נתבקשתם לענות ב"שיתוף ציבור" לגבי תכנון הפארק.

תזכורת, איך בכלל הגיעה הפגודה לנס ציונה?

נתי שטראוס

הפגודה כיום בהזנחתה 

 

קבלו את סיפורו של המבנה  וסיפור הקשרים עם צ'ינגדאו, המשתקף דרכו:

לנס ציונה יש עיר תאומה בסין.

לפני יותר מ-30 שנה נחתמה ברית ערים תאומות בין נס ציונה לבין צ'ינגדאו, עיר "קטנה" בת 9 מליון תושבים (ועדיין לא בין 50 הערים הגדולות בסין) השוכנת בחוף הצפוני, מול קוריאה ומוכרת ברחבי סין בעיקר בזכות הבירה המיוצרת בה וקרויה על שמה...

נציגי העיר הגיעו במשך השנים לא אחת  לביקורים בנס ציונה ויש להם לא מעט קשרים עסקיים בישראל, כאשר משלחות מנס ציונה ביקרו אף הם שם ונהנו מקבלת פנים חמה ביותר.

כמה מתושבי עירנו, כמו חבר מ. העיר לשעבר יעקב קורץ (קורצי)- אף רקמו קשרים עסקיים עם גופים כלכליים בעיר ובין היתר ייצאו לשם זרעי מכלוא ישראלים לחקלאות.

סגן ראש העיר QINGDAO מר FENG BIN  שהינו אדריכל הקשרים בין הערים נעשה לימים לידיד אישי של קורצי והוא שומר על קשר קבוע ומגיע לביקור מידי פעם בישראל בראש משלחות חקלאיות ועסקיות מסין.

נשוב לראשית הקשר. לאחר מספר שנות ידידות החליטה עיריית צ'ינגדאו להעניק מתנה לעיר נס ציונה. קורצי סיפר לראש העיר דאז יוסי שבו ז"ל ולחברי המועצה שיש מתנה גדולה בדרך, המתנה שנארזה בשתי מכולות גדולות, התקבלה בזרועות פתוחות, (אם כי מי שפחות אהב את המתנה היה מר שאול רומנו מ"מ ראש העיר  שקיבל חשבונית גדולה לתשלום ... כי הסתבר שהמתנה הוענקה בחינם כמובן, אבל חשבון המשלוח היה על עיריית נס ציונה..).

מיד עם קבלת הבשורה החלו בעירייה לחפש מקום למתנה הגדולה שצריכה להיבנות ונמצאת כבר בדרכה לישראל ולשם כך הוקצה המיקום בגן הציבורי.

על מלאכת הבניה הופקדו 5 עובדים סינים שהגיעו מצ'ינגדאו ובמשך חודש וחצי עמלו על בניית הפגודה. בתוך המכולות היו כ-20,000 חלקים: כל חומרי הבנייה ומכשירי הבנייה, אפילו מערבל בטון הגיע מסין, יחד עם  עשרות לוחות גרניט לבסיס, עמודי מתכת וציפויי העץ, רעפים מיוחדים והמון תגליפים מעץ, ספסלים ומשענות וכמובן חלקי התקרות למבנה.

הסינים יודעים לבנות – זה אחד המתקנים הוותיקים בעיר שכמעט לא נעשו בו שיפוצים במשך 25 שנה, אך כאמור, הגיעה העת להחליט באשר לעתידו ואף לשקמו, בכל מקום בו יהיה בעתיד, לאור התכנון החדש הצפוי למתחם.

כי אם לא ישופץ, מה יהיה המסר שלנו לידידינו ואורחינו בעולם?

מעיריית נס ציונה נמסר בתגובה:
בימים אלו מתקיים שיתוף ציבור לתכנון פארק הספורט החדש אשר יבנה על שיטחו של הספורטק הישן. לאחר קבלת תוצאות השאלון הדיגיטלי שהופנה לתושבים, יתבצע תכנון הפארק על פי בחירת התושבים. במסגרת התכנון, תתקבל החלטה גם בעניין הפגודה הישנה אשר קיימת בספורטק, זאת כאשר כל השיקולים יילקחו בחשבון.

 פרטי

 

סגן ראש העיר QINGDAO מר FENG BIN מתארח בנ"צ ,עם קורצי ליד הפגודה כמובן

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה