מה לחינוך ולמשחק הוידאו "מיינקראפט" ? תתפלאו...

$(function(){setImageBanner('b4ed4a26-fe04-4456-8546-0df7679c240b','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45868,'Image','');})

כחלק מתוכנית חממ"ה – מעל 700 תלמידי היסודי בנס ציונה החלו ללמוד מולדת, היסטוריה, ספרות ומתמטיקה בעזרת מיינקראפט חינוך.
כחלק משיתוף פעולה בין אגף החינוך בעיר וחברת מייקרוסופט נולד המיזם החדשני אשר פועל במסגרת תוכנית חממ"ה ועושה שימוש בפלטפורמת המשחק הפופולארי בבתי הספר. בעזרת המשחק הילדים חווים למידה מתקדמת, מכוונת התנסות והישגים - במגוון מקצועות ותחומי לימוד.
ראו בהמשך- על המשחק - הסבר קצר לקשישים ומאותגרים טכנולוגית...

דוברות נ.צ.

בתמונה, תלמידי כיתה ד' מבית הספר סביונים מתכננים, מעצבים ובונים סביבת קיימות לבעלי חיים כחלק מלימודי מדעים.

מעל ל- 700 תלמידים, מ- 7 בתי ספר: סביונים, בן צבי, אשכול, ניצנים, לב המושבה, בינתחומי הדר ואירוס כבר לומדים בעזרת מיינקרפט חינוך. 20 מורות יצירתיות מבתי הספר הוכשרו ליישום דרך הלמידה החדשה.

על פי בחירת בית הספר והילדים, בעזרת פלטפורמת המשחק, נכנסים הילדים לעולם וירטואלי, תלת מימדי ובו הם יוצרים בעזרת מגוון סוגים של קוביות חכמות כל מה שעולה בדמיונם: מצודות, מטוסים, בניינים, כלים, בגדים, חפצים, מכוניות ועוד. דרך המשחק יכולים הילדים ליצור וליזום ולמעשה ללמוד את מקצועות הלימוד בדרך יצירתית תוך עבודת צוות, יזמות וחשיבה מבוססת פרויקט ותוצר.

בין המקצועות הנלמדים בעזרת פלטפורמת המשחק, על פי בחירת בתי הספר: קיימות ואיכות הסביבה, מולדת, היסטוריה, גיאוגרפיה, ספרות ומתמטיקה. כל אלו כאמור בלמידה חוקרת ומבוססת תוצר.

מאיה זמוד, תלמידת כיתה ה' בביה"ס ניצנים אמרה: "זו למידה בדרך שונה. אנחנו לומדים בתוך משחק שאנחנו כבר מכירים וככה לומדים דברים חדשים"

ראש העיר שמואל בוקסר: אנחנו רואים עוד תוכנית ייחודית במסגרת חממ"ה יוצאת לפועל ומצליחה להתוות דרך למידה אחרת. מרגש לשמוע ולראות את התלמידים נחשפים לעולמות חדשים ובעזרתם חווים התנסויות חדשות ומפתחים יכולות שיעמדו לרשותם במהלך חייהם.


ריבה קליין מנהלת אגף החינוך: ״הרעיון החינוכי שבחרנו לממש מתבסס על עקרון הבחירה וחופש היצירתיות של הצוות החינוכי והתלמידים, כל מנהלת ומורה שבחרו להשתתף בתוכנית בחר את הדרך הנכונה ביותר עבור הכיתה והנושא הנלמד לשילוב הסביבה המשחקית. המטרה אינה משחק במיינקראפט אלא כלי פדגוגי המשרת את העשייה החינוכית.

מיכל פוזין מורה בבית הספר בן צבי: "תהליך הלמידה בשילוב מיינקראפט מעלה את המוטיבציה של התלמידים, מעורר סקרנות ועניין. אנחנו כבר רואים יוזמות ופרויקטים יצירתיים.

טליה אדמוני תלמידת כיתה ד' סביונים- "לא הכרתי את המיינקראפט לפני כן וחשבתי שזה סתם משחק מיותר. עכשיו שנחשפתי לזה גיליתי שזה ממש כיף, שצריך להתמיד, אנחנו מגלים אחריות קבוצתית, נפגשים גם אחר הצהריים כדי להתקדם במשימה, זה מהנה, דרך זה היכרתי ילדים נוספים מהכיתה, שלא יצא לי לעבוד איתם לפני כן. מאוד שמחה שהמורה חשפה אותנו לזה. ממש מתרגשת מזה"

ווינדוס

על המשחק - הסבר קצר לקשישים ומאותגרים טכנולוגית...

משחק המיינקראפט מורכב כולו מבלוקים שונים, כמו פיקסלים גדולים על המסך. הבלוקים האלה יכולים לעשות מגוון רחב של דברים וניתן ליצור באמצעותם בלוקים חדשים לגמרי, שמטרתם לסייע בהתקדמות במשחק.

במשחק קיימים מצבים רבים החל ממצב "הישרדות" בו השחקן צריך לשרוד, להשיג משאבים ובלוקים על מנת להתקדם ועד למצב "יצירתי", שבו לשחקן יש אינסוף משאבים והוא יכול לבנות וליצור עולם חדש משלו, פרי דמיונו. מאז שיצא ב-2010, מיינקראפט צבר פרסים רבים ואף נחשב למשחק חינוכי המחדד את יכולת "פתירת הבעיות" של ילדים, ועל כן, מערכות חינוך ברחבי העולם משתמשות בו במסגרת הלימודים.

אחד הדברים הנפלאים במיינקראפט הוא שילובם של אלמנטים אקולוגיים, פיזיקליים וכימיים כחלק מחוויית המשחק. למשל, על השחקן לדעת שעצים יכולים לגדול רק בסביבת אור ואדמה ושצמחייה שונה צומחת בהתאם לסביבת הגידול (Biome) בה השחקן נמצא. פרמטרים כמו לחות, טמפרטורה, כמות מים זמינה ועלווה משתנים על פי המערכת האקולוגית בדומה לעולם האמיתי בו אנו חיים. שחקנים יכולים לייצר חומרים כמו זכוכית על ידי חימום חול בתוך כבשן, או להתיך מתכות שונות יחדיו על מנת ליצור מתכות משופרות. מכיוון שלא כל פעולה מצד השחקן תוביל לתוצאות חיוביות, על השחקן ללמוד ולהבין את החוקים של המשחק דרך מחקר, ניסוי וטעייה.ולכן  לא מפתיע שמיינקראפט הוכח מחקרית כמשפר יכולות כגון פתרון בעיות, אסטרטגיה, תכנון ותפיסה מרחבית בקרב ילדים. ישנם אפילו מורים ברחבי העולם, שמתארים כיצד ניתן לשלב את מיינקראפט כחלק ממערך שיעור בתחומים של מתמטיקה ופיזיקה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה