מחלקת הנוער העירונית של עיריית נס ציונה מייצרת פעילויות התואמות את המשבר הביטחוני

$(function(){setImageBanner('369c1f0a-5fa9-449d-b9c8-915c6d3186b7','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45868,'Image','');})


לאור המצב הביטחוני, ממשיכה מחלקת הנוער של עיריית נס ציונה לייצר פעילות תואמת מצב.
בתמונה: מתנדבי מחלקת הנוער שדאגו לתלות שלטים שהכינה העירייה עבור וועדי הבניינים שכללה בקשה להשאיר את דלתות הכניסה של הבניינים פתוחות.

דוברות

במחלקה חשבו על עשייה למען הקהילה ויצרו עשייה ופעילויות מקוריות.

חידון המשפחות של פרלמנט הנוער אשר התקיים לראשונה ביום המשפחה, נבנה מחדש והותאם לחג השבועות ולמצב הביטחוני. חברי פרלמנט יזמו תחרות חידון לכל המשפחה אשר הועבר ערב חג השבועות באמצעות הזום. בחידון הועלו שאלות אשר חוברו על ידי חברי פרלמנט הנוער בנושאים מגוונים עם התמקדות בשאלות הקשורות לחג השבועות. השאלות ניבנו כדי לאתגר גם את ההורים וגם את הילדים. בחידון השתתפו כ 25 משפחות אשר נהנו מפעילות מעשירה ובילו זמן איכות משפחתי יחד. המשפחות שענו נכונה על מספר השאלות הרב ביותר זכו בפרסים שכללו: מקום שלישי - פיצות, מקום השני - גלידת גולדה ובמקום הראשון סלסלה מפנקת מאייל מאפים.

פרלמנט הילדים יזם ויצר סרטון הסברה לשעת חירום עבור ילדי העיר. המחשבה מאחורי יצירת הסרטון הייתה לידע את הילדים בהנחיות ההתגוננות לשעת חירום ולהפחית את החרדה בקרב הילדים. ביוזמת ליה יוחליס מפרלמנט הילדים, אשר כתבה תסריט תואם את הנחיות פיקוד העורף נוצר הסרטון שהופק בשיתוף פעולה של כל ילדי הפרלמנט. הסרטון הופץ באמצעות הווטסאפ והאינסטגרם לילדי העיר עם קריאה לשמור על ההנחיות.
פרלמנט הילדים מורכב מתלמידי כיתות ה'-ו' מכל בתי הספר בעיר ותפקידו להעניק ייצוג לכלל ילדי העיר. מנחת הפרלמנט נוי ארד דאגה בשיתוף הילדים ליצר פעילויות תואמות תקופה לאורך משבר הקורונה וגם עכשיו לאור המשבר הביטחוני.

מחלקת הנוער בשיתוף עם ארגון stand with us יצרה חדר מצב בו נערים ונערות יכולים לקבל מידע על קווי ההסברה של מדינת ישראל מול העולם ועל מנת להציג את הצד של ישראל. היוזמה בעלת משמעות מאחר ובני הנוער פעילים מאוד ברשתות החברתיות וכל אחד מהם יכול להיות שגריר להסברת הצד הישראלי, אם קיבל כלים נכונים לעשות כן.
שיתוף הפעולה עם הארגון החל כבכר בשנה שעברה. בימי הקיץ הקודם התקיימה סדנה שכללה 10 מפגשים בהם בני הנוער למדו על התקשורת העולמית וכיצד לדברר את הצד הישראלי. לאור המצב הביטחוני נפתח בימים האחרונים קורס מזורז אשר מועבר באמצעות הזום עבור בני נוער נוספים המעוניינים לקבל מידע על קווי ההסברה של ישראל.


אזעקות שנשמעו ברחבי העיר דרשו מכולנו היערכות מיוחדת בשל מצב החירום. פעולה הכרחית אחת היא השארת דלתות הבניינים פתוחות לצורך כניסה של אנשים מהרחוב בזמן אזעקה. מתנדבי מחלקת הנוער דאגו לתלות שלטים שהכינה העירייה עבור וועדי הבניינים שכללה בקשה להשאיר את דלתות הכניסה של הבניינים פתוחות.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה