מחקר חדש בקפלן: בדיקת אולטרא סאונד בחדר לידה מפחיתה זיהומים

$(function(){setImageBanner('83a8ecfc-b0cb-42a3-8b13-381bc01ef75f','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,45868,'Image','');})

מחקר חדש בקפלן: בדיקת אולטרסאונד בחדר לידה מפחיתה משמעותית את שיעור זיהומים בלידה לעומת בדיקה ואגינלית

  גלעד שעבני

בקפלן מפחיתים את הזיהומים בחדר הלידה 

בתקופה האחרונה עלתה מאוד התודעה סביב מניעת זיהומים בבתי החולים ובכלל. מחקר חדש שנערך בביה"ח קפלן מצא באופן מובהק כי השימוש במכשיר אולטראסאונד לבדיקת התקדמות הלידה מפחית באופן משמעותי את כמות הבדיקות הואגינליות וכך מפחית משמעותית את שיעור הזיהומים בלידה.

ד"ר רוני לוי, מנהל חדר הלידה בביה"ח קפלן, מסביר כי באופן שגרתי, הערכת ההתקדמות בלידה נעשית באמצעות בדיקות וגינליות. "עם זאת, הבדיקות עלולות להיות כואבות ומאיימות עבור המטופלות ובנוסף, בדיקות וגינליות מרובות עלולות להעלות את הסיכון לזיהום במהלך הלידה". כיום, ניתן בביה"ח קפלן להעריך את התקדמות הלידה באמצעות אולטרסאונד. המתמר מונח בין שפתי הפות באופן שאינו פולשני ולא מסב כאב למטופלת.

התוצאות יוצגו בכנס בינלאומי 

"מטרת המחקר הייתה לבחון האם השימוש באולטרסאונד בקרב נשים בלידה ראשונה יכול להפחית את מספר הבדיקות הואגינאליות ובכך גם להפחית את שיעור הזיהומים בלידה", מסביר ד"ר לוי. "במחקר השתתפו 180 יולדות בלידה ראשונה אשר חולקו לקבוצה שבה ניהול הלידה היה ׳שגרתי׳ – כלומר הערכת התקדמות עם בדיקות וגינליות, וקבוצה שבה ניהול הלידה היה בעיקר באמצעות אולטרסאונד".

תוצאות המחקר שיוצג בכנס העולמי לאולטרסאונד במיילדות וגינקולוגיה העלו שהשימוש באולטרסאונד במהלך הלידה הפחית באופן מובהק את כמות הבדיקות הואגינליות, וחשוב מכך, בקבוצת האולטרסאונד שיעור הזיהום בלידה היה משמעותית נמוך יותר מהקבוצה של הבדיקות הואגינליות (2.6% לעומת 11.9%). השימוש באולטרסאונד לא השפיע על משך הלידה ואופן הלידה.

מתי הומצא אולטרסאונד US

בדיקה רפואית באמצעות אולטרה סאונד הומצאה ב-1953. אולם ההיסטוריה של מכשיר ה US נעוצה אי שם בשנת בשנת 1794 כאשר המדען ספאלנזאני בצע מחקרים על עטלפים (לא כאלו עם קורונה ....) והסיק יכולים לנווט באמצעות צליל ולא בראייה. אותם עקרונות הם האופן שבו טכנולוגיית האולטראסאונד הרפואי מתפקדת כיום.

בית חולים קפלן רחובות כתובת רחוב בוריס פסטרנק 1, רחובות

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה