מפש"צ למש"צ בדרך לקד"צ: על מסלול הכשרת מנהיגים צעירים בו נטלו חלק תלמידים מנס ציונה

$(function(){})

על אירוע פרחי השלח של מחוז מרכז במשרד החינוך בו נטלו חלק תלמידי מנס ציונה שבחרו להשתלב בפרויקט.
***
רגע השיא במחוז מרכז בכל שנה מגיע בבוקר של יום אחד בחודש אוגוסט, שעומדת קבוצת נערים ונערות על ראש פסגת הר החרמון, אמנם שלג אין מסביב, אבל גאווה אדירה בלב דווקא יש ויש!

צילום דוברות משרד החינוך

מפש"צ למש"צ בדרך לקד"צ על מסלול ההכשרה של מדריכי השל"ח במחוז מרכז של משרד החינוך

רגע השיא במחוז מרכז בכל שנה מגיע בבוקר של יום אחד בחודש אוגוסט, שעומדת קבוצת נערים ונערות על ראש פסגת הר החרמון, אמנם שלג אין מסביב, אבל גאווה אדירה בלב דווקא יש ויש!

בני הנוער כולם בוגרי כיתות יא', התקבצו ממוסדות החינוך השונים מעמק חפר שבצפון דרך גבעת שמואל, שוהם, ראשל"צ, נס ציונה ועד גן יבנה שבדרום ובאמצע עוד ישובים מרחבי המחוז, וציינו מסע בן ארבע שנים בהם מנהיגים צעירים צמחו והצמיחו, למדו ולימדו, התחנכו וחינכו, תרמו ונתרמו, מסע שהתחיל כשהם היו פש"צים (פרחי של"ח צעירים) בכיתה ח' ובדרך סיימו את שרשרת הכשרת המנהיגות הצעירה בשל"ח שכללה קורס הסמכה בסיסי, קורס הנהגה מתקדם, קורס סיור וניווט ומסע הישרדות.

עוד באתר - חדשות חינוך נס ציונה 


כעת, הסתיים מסע אחרון בן שבועיים, שבו הם השתתפו בחפירות ארכאולוגיות, חצו את הכינרת מחוף חוקק לחוף עין גב ברפסודות שבנו יחד וסיימו מסע שהחל בהר מירון והסתיים בפסגתו הקרירה של החרמון, עם כל הציוד על הגב ושמחה גדולה בלב הגיעו התלמידים למרומי החרמון ושם בטקס צנוע התאספו קבוצות קבוצות וקיבלו את סיכת ההישרדות הנכספת.

זהו סופו של מסלול אך לא סופה של דרך. רבים מהם עוד ימשיכו לשנת שירות, לשירות משמעותי. תהליך הכשרת המש"צים וההתנסות שבליבו בונה קהילה, ומגדיל את תחושת המסוגלות האישית, מפתח את הביטחון העצמי של התלמידים ומעמיק את הכרתם עם הארץ ומכאן גם את החיבור אליה. קהילת המש"צים היא מקור גאווה עבור כולנו. החברה הישראלית מחכה להישגים שלהם שיסייעו בידה להיות איכותית יותר.

זו גם הזדמנות נפלאה להביע הערכה גדולה ולהודות לצוותי השל"ח: מנחים מנהלי הכשרות, מורים, בנות שירות, שנת שירות והמש"בים על ההובלה של כלל תהליכי ההכשרה ולעומד בראשם רונן כהן ממונה של"ח וידיעת הארץ – מחוז מרכז, . שעושים לילות כימים על מנת שהמפעל הענק הזה ימשיך להצליח שנה אחר שנה.

קרדיט תמונות : דוברות משרד החינוך מחוז מרכז

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה