תם עידן. לאחר 66 שנות פעילות נסגרה המסעדה היהודית של חיים פייגנבלט - הידועה גם כ"פרלמנט". . ראו גם וידאו

$(function(){setImageBanner('f6cc43d2-2b7b-4c55-8ae3-72b187f5b8c1','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45868,'Image','');})

היסטוריה בנס ציונה. ב1957 הקימו ציפורה וחיים פייגנבלט ז"ל ברח' ויצמן 27 בנס ציונה, את בית האוכל היהודי שהפך למוסד ולמשכן ה"פרלמנט" המיתולוגי של נס ציונה ושרד 66 שנה, הופך למוסד ולבית העסק הוותיק בעיר.
לפני 36 שנה לקחו לידיהם בנו וכלתם לייזר ומלכה פיגנבלט עם בתו וחתנם רחל ובני אברהם, את מושכות הניהול עד שעייפו והחליטו לפרוש..
כבר תקופה ארוכה שהמסעדה פעלה רק בימי חמישי ושישי ועתה נסגרה לגמרי.
ראו סרטון מיוחד במינו משנת 2013 בהפקת על"ה - טלויזיה קהילתית רחובות, על המסעדה ועל באיה הקבועים וצילומי מסך מתוכו.

המסעדה היהודית של חיים פייגנבלט בנס ציונה סגרה את שעריה 

מסעדת פייגנבלט בנס ציונה לאחר הסגירהמסעדת פייגנבלט בנס ציונה לאחר הסגירה

הפנים מאחורי מסעדת פייגנבלט בנס ציונה לאחר הסגירה השלט המיתולוגי והבעלים  אחרי הדלפק  

 בימים האחרונים לפני הסגירה עוד הגיעו למקום רבים מ"הקבועים" כדי לטעום בפעם האחרונה את ה"גפילטע פיש", ה"הרינג" עם הבצל, השמאלץ וה"קאשה" וכמובן מרק העוף עם ה"לוקשען", הכבד הקצוץ או ה"געלה" (רגל קרושה) וכמובן ה צ'ולנט עם "קישקע" וכל מעדני המטבח היהודי פולני. כאשר כולם נותרו עשרות בשנים ללא כל שינוי בסגנון ובטעם שהנחילה ציפורה ז"ל .

הם, "הקבועים" הינם ברובם גברים מגיל העמידה וצפונה ותתפלאו חלק גדול מאוד מהם דווקא בני עדות המזרח שעברו "גיור כהלכה" לטעם האשכנזי.. תופעה מופלאה לכשלעצמה.  אבל יש גם נשים ואפילו ילדים, אותם הביאו בדרך כלל הסבתות, להשיב עטרה ליושנה..

כמה מהקבועים ביום הפעילות האחרון... צילום: יהודה שמעיה

היום האחרון לפעילות המסעדה.. פני הסועדים אומרות את הכל.

ציפורה פיינגבלט  ז"ל

סיפור אהבה עם אמא ציפורה ז"ל..

אבל הרבה יותר מטעמי האוכל, מה שהפך את המקום למוסד הינה האוירה. הפשטות, העיצוב המיתולוגי, כולל ברז הגזוז ששרד כאן עשרות שנים. הבירה "גולדסטאר" מהחבית והוודקה שזרמה כנהר.. לצד הידידותיות השופעת של בעלי המקום, מלווה בהיכרות אינטימית עם כל הבאים כמעט.  אפילו הצפיפות במקום הקטנטן לא הפריעה. מקסימום יצאו לשולחנות שבכניסה, כשמזג האויר איפשר זאת.

יגאל בייטנר- צילום מסך ראש של דג ולחיים במסעדת פיינגבלט בנס ציונה

הסמלים המסחריים.. דג הקרפיון והוודקה...

אין פוליטיקאי או אישיות חשובה שביקרו אי פעם בנס ציונה ולא נלקחו לשם ואין פוליטיקאי ששמו לא עלה בדיוני ה"פרלמנטים" הסוערים שהתנהלו בו..  והכל ברוח טובה, למרות הצעקות, כי קשה לצעוק כשהוודקה זורמת והשכן לשולחן שזה הרגע התווכחתם עמו בלהט, נועץ מזלג במנה שבצלחתך.. לטעום..

יגאל בייטנר- צילום מסך

כמה מהסועדים הקבועים... לפני כעשור.

ואסיים ואומר כי אני מצטרף למאחלים למשפחות פיגנבלט ואברהם פרישה נעימה לגמלאות

על ההיסטוריה של המסעדה וסיפור חייהם המרתק של מייסדיה ציפורה וחיים ז"ל ועל האוירה בה תוכלו לראות בסירטון הבא  "גזוז חמוץ מתוק"... שהופק בשעתו ע"י על"ה - טלויזיה קהילתית רחובות. בימוי והפקה מירי ילין, צילום יגאל בייטנר.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה