נס ציונה עדיין רחוקה מחינוך שוויוני מגדרי !

$(function(){setImageBanner('84ba2733-a800-40b3-bd21-316646ddf66b','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45868,'Image','');})


טוענת: ציפי יוגב, נשיאת מועדון "ליונס" נס ציונה וחברה בקבוצה הציבורית "רחוב בשמה"   נס ציונה.
מביאה כדוגמה את שעורי הספורט: הבנים מתרכזים בעיקר באתלטיקה קלה, כדור-רגל/ סל, קפיצות לגובה, ריצות - שיעורים המבוססים על ערכים של מצוינות, תחרותיות, הישגיות לעומת הבנות עבורן השיעורים כוללים שיעורי "זומבה", ריקוד ואפילו שיעורי "חיטוב". המסר : בנות להבדיל מבנים צריכות להקדיש משאבים לשמירה על צורת גופן, מדגישים את המראה החיצוני,  תהיינה נאות ודקות גזרה. המסר לבנים: תהיה תחרותי הישגי ומצוין.

                                                                                                 

                                                                  

פרטי

   מערכת החינוך (גני ילדים ובתי ספר)נחשבת לגורם הסוציאלי השני במעלה לאחר המשפחה בעיצוב תפיסות של ילדים ובני נוער ובכללן נושא המגדר. עם החזרה החלקית לבתי הספר זו הזדמנות מצוינת לראות ולבדוק היכן  הנושא משתלב בתוכנית הלימודים. בשעה זו, עולה באופן ברור החשיבות של חינוך שוויוני וחוסר המוסריות של הסללה מגדרית ונזקיה לנשים ולגברים כאחד.

כך למשל,  בחינה ביקורתית של חומרי הלמידה מעלה שדמויות חזקות ומצליחות של נשים,  נעדרות מספרי הלימוד ואם הן מופיעות הן מיוצגות שם כמשהו ייחודי וחריג. לרוב, מתמקדים בנקודת המבט הגברית ובדמויות מובילות של גברים.  תלמידות במכנסיים קצרים לא מורשות להיכנס לבית הספר בזמן שבנים באורך מכנסיים זהה או קצרים יותר, דווקא כן.

   תחום בולט נוסף שבו בא לידי ביטוי חוסר השוויון הוא בשעורי הספורט (גם בנס ציונה), הבנים מתרכזים בעיקר באתלטיקה קלה, כדור-רגל סל, קפיצות לגובה ...ריצות - שיעורים המבוססים על ערכים של מצוינות, תחרותיות, הישגיות לעומת הבנות שהשיעורים כוללים שיעורי "זומבה", ריקוד ואפילו שיעורי "חיטוב". המסר המועבר: בנות להבדיל מבנים צריכות להקדיש משאבים לשמירה על צורת גופן, מדגישים את המראה החיצוני,  תהיינה נאות ודקות גזרה. המסר לבנים: תהיה תחרותי הישגי ומצוין.

גם ההשקעה של משאבים: מגרשים , מדריכי ספורט , ותקציב בעיר, לענפי ספורט "גבריים" גבוהה לאין שיעור מאשר ההשקעה בענפי ספורט לנערות ונשים.

 כשנשים משמשות בתפקידי לחימה בצה"ל , שווה לחשב מסלול מחדש, להשקיע באופן שיוויוני, לפתוח ,לעודד ולאפשר גם לבנות, לנשים בחירה חופשית בכל תחומי הספורט.

   מחקרים מוכיחים שכשאנשים יהיו מודעים לאי השוויון המגדרי הקיים, הם יוכלו לשנות את מציאות חייהם כי חברה שמתאפיינת בשוויון מגדרי כל המדדים שלה משתפרים: רמת האלימות יורדת, הפוליטיקה נעשית שקופה ונקייה יותר והכלכלה משגשגת.

   אין ספק , שיש לקדם את השוויון בין המינים במערכת החינוך ולהעלות את המודעות של צוותי החינוך, ההורים והתלמידים להבניות החברתיות ושינוי העמדות המצריכות שינוי.

 

                                                         

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה