סיור שקיעה בגבעות הכורכר לתצפית סיסים וגם.. הפתעה !

$(function(){setImageBanner('9f08ed63-ce34-42b2-8647-546069e59235','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45868,'Image','');})

גבעות הכורכר נס ציונה - "שומרי הגבעות" בנס ציונה יצאו אתמול בערב לסיור בשקיעה, שבמרכזו אירוע צפייה בסיס החומות, הציפור המופלאה השוהה כל העת באוויר, כולל בזמן שנתה... וגם חזו בעינת מטלון משחררת לטבע שני גוזלים..

סוזנה פלדמן

סיור שקיעה בגבעות הכורכר לתצפית סיסים וגם.. הפתעה !

מספר: נאור ירושלמי

הצטרפתי הערב לחברתי, אשת הטבע ובעלי החיים עינת מטלון, למפגש היכרות עם הסיסים - ציפורים מופלאות, שבימים אלה הגיעו לביקורן השנתי אצלנו. האירוע התקיים לכבוד "יום הסיס הבינלאומי". הסיסים טסים במהירות ובגובה נמוך בשולי השכונות ומסביב לגבעות הכורכר בנס ציונה, ומנהלים אורח חיים ייחודי ומעניין במיוחד, הכולל תעופה מהירה ובלתי פוסקת (כולל אכילה, הזדווגות ושינה בזמן התעופה).

בנוסף לכל פעילויותיה, עינת מתנדבת גם ב"עמותת ידידי הסיסים". היא סיפרה לעשרות שוחרי הטבע שהתכנסו בכניסה אל הגן הלאומי גבעות הכורכר נס ציונה, כי המעוף הקבוצתי המהיר תוך צהלות רמות הוא ריטואל קבוע של הסיסים, שמתקיים פעמיים ביום. פעם אחת לאחר הזריחה ועד לתחילת הבוקר, ובפעם השנייה לקראת השקיעה ועד לרדת הליל.
שיא הסיור היה שחרורם לטבע של שני סיסים שגודלו וטופלו במרפאת בית החולים לחיות בר של הספארי ברמת גן. היה מרגש!!

מוסיפה היוזמת עינת מטלון, תושבת נס ציונה: 

הארוע בחמישי לפנות ערב היה לכבוד יום הסיס הבינלאומי. את הערב ציינו בהתכנסות ולמידה על אורחות חייו של סיס החומות. ציפור קטנה וזריזה זו מגיעה אלינו לעיר בנדידה מאירופה. הסיסים מגיעים על מנת לקנן בארצינו ולגדל דור חדש של סיסים.       

הכירו את ציפור סיסי החומות המקננת בגבעות הכורכר נס ציונה 

סיסי החומות מקננים בחורים קטנים שבחומות בטון או בקירות של בתים ישנים. הם אינם בונים קינים בגבעות או על עצים. אבל אחת הבעיות שהסיסים מתמודדים איתה בשנים האחרונות היא הבנייה המואצת והמודרנית, בה הבנינים חלקים ומוקפים בזכוכיות.

בנייה זו לא מאפשרת לסיסים למצוא מקום לקינון. אחד הפתרונות הוא תליית תיבות קינון בערים במרכז הארץ על מנת שהסיסים יגיעו מדי שנה לקנן פה ולגדל גוזלים שיחזרו גם הם לפה בעוד 3 שנים. הפרוייקט הנ"ל יצא לפועל בזכות עמותת "ידידי הסיסים" בהובלתו של אמנון האן.
סיסי החומות עפים ללא הפסקה מרגע יציאתם מהקן שבקיר, ורק אחרי 3 שנים בהגיעם לבגרות מינית ייעמדו בפעם הראשונה על רגליהם הקצרות על מנת לגדל את הדור הבא.
הסיסים אוכלים תוך כדי מעוף אלפי חרקים בכל יום ויום. תכונה חיובית מבחינתי.

 
סיימנו בשיא את המפגש בערב הזה כאשר שחררנו בהצלחה 2 סיסים צעירים. סיסים אלה נמצאו על הקרקע כשהם עדיין גוזלים קטנים עם פלומה, והם הועברו לבית החולים לחיות בר שבספארי ר"ג.
בספארי הם טופלו בגוזלייה במסירות רבה, אכלו, עלו במשקל בהדרגה, וצימחו נוצות תעופה לאט לאט.
בהגיעם למשקל הרצוי ולניצוי מלא, ידעתי שהם מוכנים לצאת לעולם הגדול. ואכן השחרור שלהם היה מוצלח ומרגש ביותר.
תודה לכל הא.נשים שהגיעו. ותודה למצלמים/ות .

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה