סיכום שנה וחויות מימי "שיגרת קורונה " בבית האזרח הוותיק נס-ציונה.

$(function(){setImageBanner('b7fa604d-87c0-4f29-a998-bb93c79f4928','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,45868,'Image','');})


עידית חן סייג, מנהלת בית האזרח הוותיק, מספרת:
"למרות הקושי והאתגר שהביאה עימה תקופה זו הרי שהצלחנו לשמור על קשר שוטף עם אזרחים וותיקים רבים ובמיוחד לרגש ולהמציא את עצמנו כל פעם מחדש והכל לטובת האוכלוסייה הוותיקה בעיר".

מערכת

בימי שיגרה , בית האזרח הוותיק הינו מקום פעיל, ססגוני ומלא שמחת חיים  המושך אליו גמלאים רבים הנהנים מפעילות פנאי ותרבות מגוונת הכוללת הרצאות, קורסים, טיולים, נופשונים , סיורי מוזאונים,  חוגי ספורט "עמית בכושר", פרויקטים התנדבותיים של גמלאים למען קשישים בבתים, מועדון אחווה לשורדי שואה ועוד...

עם פרוץ הקורונה  נסגר בית האזרח הוותיק באופן פיזי אך הפעילות החשובה והכה משמעותית המתקיימת בין כתליו לא הופסקה ובתמיכת הנהלת העמותה בראשותה של היו"רית רנה פלדמן  שינתה פניה במהירות והחלה להתנהל באופן וירטואלי נרחב על ידי המנהלת  עידית חן סייג והצוות ובסיוע של צוות   מתנדבים  אשר גויסו  למשימה.

הוקם קו טלפוני ישיר במהלך התקופה ובמסגרתו  מתנדבים התקשרו לגמלאים חברי הבית לבדיקת שלומם ובדיקת צרכים כולל מתנדבי העמותה, חברי מועדון השחמט, חברי מועדון הלדינו וחברי הבית.  לאורך התקופה, נשמר הקשר באופן יומיומי עם  130 קשישי מועדון אחווה לשורדי שואה, חברי פרויקט סל"ב (סל לניצול בבית) ומרותקי הבית חברי פרויקט  תבל (תעסוקת בית לקשישים בבתים). עבור קשישים אלו התקיימו לאורך ימי הקורונה מיזמים מיוחדים ומרגשים עם ארגונים אשר נרתמו לצאת לבתים בתקופה מורכבת  זו כמו חלוקת ערכות שי לחג הפסח,  חלוקת נר זיכרון ופרח, חלוקת ערכות ספורט וחלוקת חלה +עיתון לשבת.

עם החזרה לשגרה כלשהי ובהתאם להנחיות המשתנות בכפוף  למצב החלו בבית האזרח הוותיק להיערך למתכונת פעילות שונה תוך הפעלת גמישות מחשבתית ויצירתיות באמצעות קיום הרצאות בקפסולות של 20 אנשים כשכל בוקר מתקיימות 2 הרצאות זהות אחת אחרי השנייה  ברישום מראש ותוך הקפדה מלאה על כללי התו הסגול .

מתוך  חשיבה מעמיקה גם על הגמלאים אשר חוששים עדיין לצאת מהבית נשלח פעמיים בשבוע  מידעון  במייל הכולל הרצאות מוקלטות,  קישורים להרצאות זום של מיטב המרצים כשהגמלאים מוזמנים  להיכנס אליהן ולהנות מתכני העשרה ודעת  בנוסף לסמסים יומיים של עדכונים.

בנוסף  מתקיימים טיולי אחה"צ/ערב ונופשים ברחבי הארץ עם מיטב המדריכים תוך הקפדה על ההנחיות כשטיולים אלו מסיבים הנאה רבה וחוויות מיטביות למשתתפים.

לכל הפעילויות  האלו נרשמת היענות רבה ומתקבלים פידבקים חמים ואוהדים הן על שמירת הקשר והדאגה לאורך כל המשבר והן על  "היציאה מחוץ לקופסה" המאפשרת מתכונת פעילות המאפשרת להם לצאת מהבית בתקופה לא פשוטה  זו ו"לקחת אוויר לנשימה" באופן כה משמעותי עבור שיפור איכות חייהם.

כך נראית פינה משפחתית חמה בשגרה ובחירום

 

סיקור מספר חולי קורונה בנס ציונה באתר המקומון כל נס ציונה 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה