גם אתם יכולים לעזור לקרבן ההתעללות, האישה מחסידות גור באשדוד שהחליטה לא להיות שפחה

$(function(){})

אחרי שבעלה האברך התעלל בה פיזית ונפשית והטריד מינית את אחותה, היא החליטה לעשות מעשה שלא יעשה בחסידות גור – עזבה את הבית והגישה נגדו תלונה במשטרה. בעקבות החרם הכללי שנעשה עליה ועל משפחתה – אין לה יכולת לכלכל את 5 ילדיה אפילו בדברים הכי בסיסים. אין להם את היכולת לעבור את חג הפסח כהלכתו.
הקשיבו לקלטת כיצד בעלה האברך רואה בה שפחה שצריכה לספק את כל יצריו בגיבוי של בכירי הקהילה.
בואו נעזור לשרי (שם בדוי) כדי להראות לכל הנשים שעוברות התעללות - שהן לא לבד, שיש יהדות אחרת ויהודים אחרים.

שרי עם הגב למצלמה, מתוך הכתבה בערוץ 13

הסיפור של שרי התפרסם לראשונה אצל עמיתינו באתר אשדוד נט - תחת הכותרת - 

מציאות מטורפת באשדוד - התעללות מינית מזעזעת בחסידות גור באשדוד והלחץ האדיר על הנפגעות להסיר את התלונות.

הסיפור עלה למחרת גם בערוץ 13 בטלוויזיה, אך מאחורי הסיפור המזעזע כשלעצמו, מסתבר שמתקיימת מלחמה של אישה שהחליטה שלא להיות שפחה ומשלמת על כך מחיר יקר מאוד.

הקשיבו לקלטת המזעזעת בה נשמע הבעל מדבר אליה כאל שפחה - וזאת לצד יועץ הזוגיות:

היא הייתה בת למשפחה מכובדת מאוד לחסידות גור, פתחה יחד עם אחותה עסק מוצלח לתסרוקות של פאות, להוריה היה עסק מצליח ברובע ז' באשדוד. נולדו לה ולבעלה 5 ילדים,  אבל ביום אחד הכל התמוטט כאשר היא החליטה שלא להיות יותר שפחה, היא גילתה פתאום שיש לה אפשרות אחרת, שמותר לה לא להיות שפחה, שהתפקיד שלה בחיים הוא לא רק לספק את צרכיו ואת רצון בעלה – שכל מה שהכניסו לה לראש "איזוהי האישה הכשרה העושה רצון בעלה", זה לא היהדות.

לאחר שהחליטה לבקש להתגרש מבעלה, אחותה החליטה לספר לה שבעלה (גיסה) התעלל בה מינית מאז הייתה בת 11. הסתבר לה שבעלה הוא לא רק אנס ומתעלל אלא גם פדופיל ומייעוץ מחוץ לחסידות שקבלה, היא החליטה, יחד עם אחותה - להגיש נגדו תלונה במשטרה. הבעל נעצר ונמצא במעצר כבר חצי שנה.

מרגע זה קהילת חסידות גור באשדוד החרימה אותה, את אחותה ואת כל משפחתה – נאסר להגיע אליהם לעסק, לתמוך בהם בכל דרך שהיא וכך אחרי מספר חודשים הם התמוטטו כלכלית עד לרמת פת לחם והסתבכו עם הלוואות שנועדו להחזיק את כלכלת הבית ולהתמודד עם משפט הגירושים (הבעל לא נותן לה גט).

התנאי של מנהיגי חסידות גור להסיר את החרם הוא - שהיא תסיר את התלונה נגד בעלה.

האם אנחנו כבני העם היהודים יכולים לשבת מנגד למול עוול כזה? האם בחוסר התמיכה שלנו בנשים אלו, אנחנו מונעים מנשים רבות אחרות להתלונן על התעללות שהן עוברות? האם ניתן לכוח הרוע והחרם לנצח את הצדק הטבעי? האם נאפשר שיהיו במדינת ישראל - שנשים יהיו שפחות של גברים מתעללים בחסות הקהילה?

בקהילת גור באשדוד ישנם אנשים טובים אבל לא אמיצים. הם מפחדים לסייע פן יעשו להם מה שעשו למשפחה שכל חטאה שהתלוננה על אונס ואלימות. כך גם הסבים והסבתות של הילדים נמנעים להתקרב אליהם.

אשדוד נט קורא לציבור לתת להן יד ולסייע להן לעבור את המשבר

 לסיוע לשרי - כנסו כאן  

או בביט ישירות לשרי וילדיה - 055-5562364

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה