ערב הפקות בגרות מרשים הגישו השבוע תלמידי מגמת התיאטרון של תיכון פארק המדע

$(function(){})

ההפקות המיוחדות נערכו בהובלת בתיה ביבי וכללו שתי הצגות שעסקו בסוגיות חברתיות אנושיות הרלוונטיות לתקופתינו. ההצגה "פופקורן" היא קומדיית מתח שמתעסקת בהפיכת האלימות למוצר תרבותי זול להמונים וההצגה "אזמי ושז בטרוף" מספרת את סיפורה של פנסיונרית בודדה עם סיפור חיים מפתיע

פרטי


בשבוע שעבר נערך ערב הפקות הבגרות של תלמידי י"ב של קריית החינוך השש שנתית פארק המדע, שהתקיים במשכן לאמנויות הבמה בפני הקהל הרחב. האולם היה גדוש בבני המשפחות, חברים וצוות בית הספר. התלמידים הפגינו יכולות משחק מרשימות מאוד והעלו שתי הפקות שגרפו תשואות רמות מהקהל שהגיע למקום. 2 ההצגות שהועלו עסקו בסוגיות חברתיות אנושיות הרלוונטיות לתקופתנו. ההפקות נערכו בהובלת בתיה ביבי.
ההצגה הראשונה בשם "פופקורן" היא קומדיית מתח שמתעסקת בהפיכת האלימות למוצר תרבותי זול להמונים, כשבמרכז העלילה עומד היוצר, בדמות הבמאי, כאשר במחזה מועלות שאלות מהותיות בנושא הגבול הדק בין האמנות לחיים - מהי מידת ההשפעה של האמן על צרכני האמנות שלו? עד כמה הוא אחראי למעשיהם? וכמובן - עד כמה הרייטינג הפך לחלק בלתי נפרד מחיינו.
ההצגה השנייה הייתה "אזמי ושז בטרוף" אשר מספרת את סיפורה של אֶזְמִי, פנסיונרית בודדה, המגלה יום אחד שיש לה אחיינית בת שלושים, שהייתה מאושפזת שנים רבות במוסד סגור עקב פשע שביצעה בנערותה. בעל כורחה מקבלת עליה אֶזְמִי את הטיפול באחייניתה, שָׁז והמפגש בניהן הופך למסע המטלטל את חייהן. מסע זה עוסק בבדידות ובקשר האנושי ועוסק בשאלה מהי אהבה?
הפקות הבגרות מהוות סיכום של תהליך למידה בן שלוש שנים במגמת התיאטרון בהן התלמידים עוברים תהליך של התפתחות אישית משמעותית, פיתוח מיומנויות של עבודה בקבוצה והקניית מיומנויות משחק ובימוי.
מגמת התיאטרון של תיכון פארק המדע מעמידה רף גבוה בהפקות הבגרות, שמעלים בוגריה לאחר שבשנה החולפת, נבחרה להציג סצנות מתוך הפקות סיום י"ב בכנס ארצי לתיאטרון, שהתקיים בתיאטרון הלאומי "הבימה".


שמרית רביבו, מנהלת תיכון פארק המדע: "אני גאה בפרויקט הגמר של תלמידי מגמת התאטרון שלנו, מחזור ב', עליו עמלו לילות כימים בבית ספרנו! אוגוסטו בואל אמר: 'התיאטרון יכול לעזור לנו לבנות את העתיד שלנו, במקום רק לחכות לו'. אני באופן אישי מאמינה מאוד במשפט, ולא בכדי, השנה בנינו חדר תאטרון עשיר ומכובד".
"התלמידים שלנו רכשו מיומנויות וכלים בשלוש השנים האחרונות" המשיכה רביבו, "וכיתת התיאטרון היוותה עבורם מקום המאפשר חופש מוחלט להביע את עצמם. אחד השיעורים המשמעותיים ביותר גם לחיינו, הוא היכולת להתבונן בסבלנות ולראות דברים אחרת, אנחנו מחנכים את תלמידינו לנהוג כך גם בחיים, התיאטרון הוא הראי לחברה שלנו".


רביבו סיכמה: "אני רוצה להודות לבתיה ביבי רכזת המגמה שלנו. בתיה היא אדם שמקדם את חזון בית הספר הלכה למעשה. חרטנו על דגלנו להיות מעוררי השראה ומודל לחיקוי. להביא לידי ביטוי את החוזקות של כל ילד וילדה, ולהיות מצויינים ומקצועיים בכל שנעשה. כל זאת לצד יחס מכבד ותקשורת בין אישית. בתיה, בנועם, במסירות ובעיקר במקצועיות מובילה את תלמידיה להצלחות".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה