פיתוחים לחיסכון ביתי בחשמל- הרעיון שזכה במקום ראשון ב"האקתון" המסורתי של תיכון בן גוריון.

$(function(){setImageBanner('02b962ca-4191-4427-8c52-85de9269552f','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,45868,'Image','');})

הנושא השנה היה : ״קיימות״ כשהאתגר: איך נוכל להיות חברה מודרנית עם טכנולוגיות על ובד בבד לשמור על כדור הארץ לדורות הבאים.
זוכי המקום הראשון בהאקתון 2023 הם תלמידי הנדסת תוכנה משכבת יוד, אשר פיתחו חיישנים ואפליקציה לחיסכון בחשמל.
והיו כמובן עוד רעיונות מעולים וזוכים, ראו הרחבה:

 צילמה: צביה ויצמן כספי

קריית החינוך השש שנתית ע"ש דוד בן גוריון - נס ציונה.צביה ויצמן

צביה ויצמן כספי

מספרת: צביה ויצמן כספי

זו השנה החמישית בה מעודדים בתיכון בן גוריון, תלמידים למצויינות ולחשיבה מחוץ לקופסא. כאשר השיא הינו ה"האקתון".
הפרוייקט הינו בהובלת גלינה ויסלבאי ולצידה: טובה, גיא, מורן, מיכל, חיים, עדן, יוליה רון דורית ויניב. הכל כמובן בעידודה ובניצוחה של מנהלת התיכון איריס דורון.

הנושא השנה היה: "קיימות״ מילה גדולה המאכלסת תחת כנפיה משמעויות רבות.כשהמטרה הינה 
רעיונוטת שיסייעו לנו להיות חברה מודרנית עם טכנולוגיות על ובד בבד לשמור על כדור הארץ לדורות הבאים. 

לתלמידים צעירים, יצירתיים, הדור שנולד עם מחשב כף יד, תכנות זה הבייס. טכנולוגיה מתקדמת זו שפת האם שלהם. מה שקורה עכשו כבר די משעמם אותם, הם חושבים על הדבר הבא. העולם הרי שייך לצעירים.
ולכך נועד ההאקתון - לאתגר. בואו נמציא משהו אחר, נסלול משעול חדש בדרכנו לדבר הבא.

צביה ויצמן כספי

תחילה  נבחר תאריך קליט, עם הפנים קדימה יום ראשון ה1 לינואר שנת 2023.

 תלמידי כימיה וטכ״מ נערכו מראש, בהכנה אינטנסיבית וסיעור מוחות, בהנחיית צוות המורים. ישבו וחשבו וניסו ודיסקסו, והמציאו פתרונות כיצד לחסוך חשמל או איך נכון להנגיש את תודעת המיחזור, לגיל הרך, תוך שיתוף מערכת החינוך כפעילות חברתית תמורת נקודות. והנה הם עמלים כדי לפצח את הקיר הרביעי. מכינים מק״טים, מהנדסים תוכנות, מחשבים חישובים ומרימים אפליקציה. נושאים שעלו בשיחות מסדרון במשך השעות הארוכות של פסטיבל ההאקתון, מתורגמים לפיתוחים ורעיונות נפלאים.

המתמודדים מחדדים עפרונות, מצחצחים את ערוצי החשיבה, ומתחילים לצעוד בנתיב שמבטיח שהקסם יתרחש בסופו של היום, עת יסתיים הארוע וחבר השופטים ואמר את דברו...

פרטי

בחבר השופטים היו: נאור ירושלמי סגן ראש העיר. טל שחר יו״ר ועד ההורים, סמדר אהרוני סגנית ראש העיר ומ"מ ראש העיר, אסתי יוסף מנהלת אגף החינוך. רמי שקד יועץ חדשנות בעיריית נס ציונה, יורם לוין מנהל המנהלים מחלקת על יסודי

בינתיים הקמפוס לבש חג, כמו בחיים האמיתיים של ההייטק, מכונות משחק הוצבו בכל מקום, מגשי פיצה ושתיה, מטעמים ועידוד, תלמידי מגמת המוסיקה, הציבו רמקולים ומיקרופונים והנעימו את החוויה. כאשר צוות מגמת תקשורת, גולן וצביה בראשות הרכזת מירב שלזינגר, ראיינו, צילמו, ביימו. ושיתפו ברשתות, ככה זה עובד, אם לא פרסמת כאילו זה לא קרה. מפלצת הלייקים תובעת אתנן...

האקתון זה גם פאן... צביה ויצמן כספי

איריס דורון מנהלת תיכון בן גוריון עוברת בין החדרים לעידוד ומוסיפה:
היום יום חג. פתחנו את 2023 בהאקתון קיימות וחדשנות, של תלמידי ט וי׳ מסורת שהנהגתי מאז הגעתי לנס ציונה. מסורת של ערכים יזמות וחדשנות. עם הפנים לעתיד, בנושא הסביבה ושימוש במיומנויות המאה ה21.

הערב יורד, מפות נפרסו על שולחן ארוך, אוכל חם מוגש כעת לקראת הקילומטר האחרון. עוד מעט קט, יגיעו השופטים, יבחנו ברצינות ובעומק את הפרמטרים לבחור את דחטדת המעסמים הראשונים. בינתיים המנטורים והמתמודדים עובדים על פרזנטציה נכונה, חזרה אחרונה לפני שיגיעו השופטים וסגנית ראש העיר גב׳ סמדר אהרוני תחלק פרסים, והמנצחים יזכו בתהילה, תעודות ופרסים וצילום לתיעוד.

וכבר הסתיים היום וחבר השופטים החליט..:

זוכי האקתון 2023 הם תלמידי הנדסת תוכנה משכבת יוד:
ירדן מליחי
ליה זמר
שירה רונן
נעה ליזירוביץ
תמר בדר
יונתן הרשקו
אורי בר לב
קבוצת ES-KIT, אשר פיתחה ערכה זולה וקלה להרכבה בכל מקום שחוסכת בחשמל. בערכה שני רכיבים עיקריים, חיישנים הצמודים למשקוף הדלת ומזהים כמה אנשים נכנסו, אם אין אף אחד בחדר האורות נכבים וזה חוסך חשמל בצורה משמעותית.
הרכיב השני הוא אפליקציה שמתריעה למשתמש אם המזגן דלוק וחלון כלשהו פתוח בעזרת חיישן טמפרטורה ותנועה.
המוצר גורם לכל סוגי האנשים לחסוך בחשמל גם אם לא אכפת להם מהסביבה כי זה מהווה עבורם חסכון כספי

בן גוריון

ובמקום השני: פח חיווי קולי המעודד ילדים למיחזור

פיתחו:

הילה בנטקובסקי
יובל דוידה
אלה מור
תומר ברזילי
יוחאי בושי
יהל פארי סבאג 

בן גוריון

ובמקום השלישי: אתר/אפליקציה למכירת מצרכי מזון שתופקו עומד לפוג

פיתחו:

שיר נוטקביץ
שחר סופר
נעמה קהן
עדי ציפורי 

הם הקימו אתר אינטרנטי שמדמה סופרמרקט בשאיפה שכל הסופרים ורשתות המזון, יתרמו מזון שקרוב להיות פג תוקף ולמכור אותו בחצי מחיר ואז להנגיש את זה לצרכנים. Wien Wien Situation.

בן גוריון

ואולי האפליקציות ייושמו ותהא תרומתם לטובת הכלל. אך אין ספק שעצם העלאת הנושא, התחקיר, המאמץ האנטנסיבי, החשיבה לעומק כבר הביאה את כיתות המתמודדים לצעירים מבינים יותר את חשיבות הנושא. ולכן בעצם כולם זכו.

מסכם אחד השופטים, סגן רה"ע נאור ירושלמי:

נחת! כך הרגשתי בסיום אירוע האקתון הקיימות שהתקיים אתמול ב קריית החינוך השש שנתית ע"ש דוד בן גוריון - נס ציונה. אחרי שנים רבות של עשיה בתחומי סביבה וקיימות, התפעלתי ונהניתי לפגוש תלמידים בכיתות ט'-י' ששולטים באופן טבעי לגמרי בכל הטרמינולוגיה של אקלים, סביבה וקיימות; שמדברים בלהט על אנרגיה מתחדשת, צמצום בזבוז מזון, הפרדת פסולת למחזור וצרכנות מושכלת; ושיודעים להפוך את הידע הזה לרעיונות מקוריים, יצירתיים - ומעשיים! אין ספק שהדור הזה מבין את מה שאנחנו עושים לכדור הארץ שלנו, ואם רק ניתן לו את האפשרות לכך - הוא גם ימצא את הפתרונות, ויתקן את מה שקלקלנו.
הוזמנתי להשתתף בצוות השיפוט של ההאקתון, לצד חברתי סגנית ראש העיר Smadar Aharoni Muzafi - סמדר אהרוני, יו"ר ועד ההורים המוסדי ונציגי אגף החינוך. אני חייב לציין שכל עשרות הפרויקטים שהוצגו לנו היו ראויים לפרסים. התחקיר, ההמשגה, הרעיונות והפרזנטציות היו כולם מעוררי התפעלות. כמו שאמרתי - פשוט נחת.
יישר כוח גדול לכל מי שהיה מעורב ביום המיוחד הזה: מנהלת בית הספר איריס דורון, כל הצוות הפדגוגי והניהולי, אגף החינוך בעיריה שמלווה ומעודד יוזמות מסוג זה, ובעיקר התלמידות והתלמידים המקסימים, שחקרו, למדו, חשבו, פיתחו - והציגו בכשרון רב את המיזמים שלהם. ממש ראינו את דור העתיד בפעולה, וכנראה שבכל זאת יש לנו סיכוי לשמור על העולם שלנ

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה