פעילי גינות הקהילה מאזור השפלה כולו נפגשו בנס ציונה

$(function(){})

עמותת "גינות קהילה ישראל" קיימה מפגש ראשון בסוגו בגינת "פרי הארץ" ברחוב בן גוריון.
אל המפגש הגיעו נציגים מכל אזור השפלה. סגן רה"ע, נאור ירושלמי, המקדם את נושא הגינות, אמר: "היעד המרכזי של הפרויקט הוא קידום הקהילה באמצעות הפעילות בגינות"

פרטי

עמותת "גינות קהילה ישראל" קיימה בשבוע שעבר בנס ציונה מפגש אזורי ראשון מסוגו. את המפגש אירחה גינת "פרי הארץ" ברחוב בן-גוריון, אותה מרכז שחר פצ'ורניק. למפגש הגיעו נציגים מגינות קהילה ביבנה, באר יעקב, חולון, רחובות, לוד, ראשון לציון וכמובן מנס ציונה עצמה. חלק מהגינות הוקמו בתקופת הקורונה, ולרבים מהפעילים זו הייתה הזדמנות ראשונה להיפגש מאז תקופת הבידוד והסגרים.

בנס ציונה פועלות כיום שתי גינות "רשמיות" (ברחוב בן-גוריון ובשכונת העמק), וכן מספר גינות מקומיות בבתי-ספר, חצרות בתים משותפים ומוסדות.

סגן ראש העיר נאור ירושלמי, המקדם את נושא גינות קהילה בנס ציונה, אמר למשתתפים: "היעד המרכזי של הפרויקט הוא קידום הקהילה באמצעות הפעילות בגינות. עגבניות אפשר לקנות בסופר, אבל קהילה נבנית בעיקר בפעולה משותפת ובעבודת שטח".

במפגש השתתפו גם יו"ר העמותה מרסלו ירקוני והמנכ"ל קובי פלומבו. העמותה פועלת בפריסה ארצית למען פעילי הגינות, מקדמת חיבורים איזוריים בין פעילי גינות, ומעודדת שיתוף מידע ושיתופי פעולה בין הפעילים לרשויות וארגונים.

הדובר המרכזי במפגש היה יוסי בן-שחר, מנהל תחום הנדסת הצומח במשרד החקלאות, שכבר ביקר בעבר בנס ציונה, ואף העביר שתי סדנאות בנושא גיזום עצים לצוות המקצועי במחלקת גנים ונוף בעירייה.

בנוסף השתתפה במפגש סוזי בן אליהו, המוכרת גם כ"סוזי דבורים". היא פינקה את המשתתפים בדבש שהופק מדבורי בר, וסיפרה על דבוראות ביו-דינמית והגנה על הדבורים.

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה