פרופ' ניר אוריון מנס ציונה מציע דרך התמודדות חדשה עם מחלת הקורונה

$(function(){setImageBanner('8e412b54-c9e7-47bd-ab9c-910a5702b95c','/dyncontent/2024/3/12/8f0a2b8d-e0e3-496f-8d42-b3f76fef9145.jpg',16611,'בול בפוני קריית תרבות עד 0104',525,78,false,45868,'Image','');})

שמתחילה בהכרזה מפי ראש העיר: ....והריני מכריז בזאת על הקמת מדינת נס-ציונה !
נשמע הזוי? קיראו ותופתעו :

ארכיון

לו אני ראש עיריית נס ציונה הייתי מזמן את נבחרי העיר (כבר לפני חודש) לישיבה חגיגית בבית העם ופותח בקול נרגש   "....הריני מכריז בזאת על הקמת מדינת נס-ציונה...".

המציאות שבה תושבי נס ציונה נמצאים תחת סגר מתמשך הוא תולדה של מחדל וכישלון קולוסאלי של הממשלה והעומד בראשה. לכן, חייב השלטון המקומי לקחת את המנהיגות ולפעול לבריאות הפיזית, הנפשית והכלכלית של התושבים אשר בחרו בו.

השלטון המקומי צריך ויכול להפוך את נס-ציונה למתחם מוגן בדומה לבתי האבות ונתב"ג. יצירת המתחם המוגן תאפשר פתיחה מחדש של כל הפעילות העירונית היומיומית כולל בתי הספר, מסחר, מקומות עבודה, פעילות תרבותית, ספורט, מסעדות ובתי קפה.

הדרך לעצמאות הכלכלית והבריאותית של תושבי נס-ציונה דורשת שלושה מרכיבים בלבד והם:

  1. מערך דיגום יישובי. במהלך כל יום יאספו דגימות מ-7000 תושבים. בנ"צ כ- 50,000 תושבים, כך שכל תושב ייבדק אחת לשבוע. כולל תלמידי בבתי הספר העל יסודיים.
  2. מעבדה יישובית אליה יוזרמו הדגימות ואשר תספק תשובה תוך 24 שעות.
  3. מערך אפידמיולוגי יישובי, אשר ידאג לקטיעה מידית של שרשרות הדבקה.

תושב אשר יימצא שלילי לנוכחות הווירוס יקבל לטלפון הנייד שלו אישור לשבוע הכולל את תמונתו ופרטים מזהים נוספים. באמצעות אישור זה יוכל התושב להיכנס לכל בית עסק בעיר, להשתתף בכל פעילות תרבות וספורט והילדים שברשותם אישור זה יוכלו ללכת לבית הספר וללמוד כרגיל.

לגבי בתי עסק, אשר מוגדרים חיוניים ופועלים גם במהלך הסגר (כגון מרכולים, מאפיות, בתי מרקחת) לא יהיה צורך להציג אישור קורונה, מאחר וגם היום ניתן להיכנס אליהם ללא אישור.

העירייה תדאג לבדיקות קורונה גם לכל עובדי ההוראה בעיר שאינם תושבי העיר. לעובדים במקומות עבודה אחרים בעיר, שאינם תושבים, ידאגו מעסיקיהם.

כמובן, שיהיה צורך במציאת מקורות מימון למערך הבדיקות והמערך האפידמיולוגי. ...אבל, בשביל זה בחרנו ראש עירייה. זה תפקידו. מה עוד, שפתיחת כל בתי העסק בעיר תחזיר לעירייה תשלומי ארונה, שנגרעים כרגע מהתקציב. ייתכן ויש מקום לשתף את התושבים במימון חלקי של העלויות, אך זאת באופן דיפרנציאלי בהתאם למצב הכלכלי של כל תושב.

אין ספק שההערכות למהלך זה אינה פשוטה, אך זה אתגר, שרשות מקומית רצינית אמורה לעמוד בו. ההערכות למהלך העצמאות הייתה צריכה להתחיל כבר לפני מספר חודשים. אבל, עדין לא מאוחר. הקורונה לא עוזבת כל כך מהר והיא תישאר איתנו עוד חודשים ארוכים.

אנו נמצאים בתקופה של כאוס ואנרכיה שלטונית. תקופה של אובדן אמון בין הציבור לבין ממשלתו. שלטון מקומי הבוחר לשבת על הגדר בימים אלו, הופך לשותף במחדל הממשלתי.

בימים אלו, ראש העירייה חייב לגלות מנהיגות ולהוביל את נס-ציונה לעצמאות. ברגע שהוא יעשה זאת, ילכו בעקבותיו ראשי עיריות נוספים ולממשלה לא תהיה ברירה, אלא להעביר את התקציבים והסמכויות לשלטון המקומי.

אני מקווה מאד, שתגובת העירייה תהיה, שאני פורץ לדלת פתוחה והיא כבר ערוכה בתכנית (טובה יותר), שתופעל יום לאחר שמחת תורה.

ואם אני אכן פורץ לדלת פתוחה, אשמח להתעופף דרך החלון וליהנות יחד עם שאר התושבים מהצלחת העירייה והעומד בראשה. 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה