פרלמנט הילדים של נס ציונה סיים שנת פעילות נוספת

$(function(){setImageBanner('64767c07-2007-4b86-9dee-7501263b563e','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,45868,'Image','');})

שנה נוספת של פעילות הסתיימה במיזמים מותאמי קורונה ב"פרלמנט הילדים" במהלך הסגר הילדים יצרו תכניות מיוחדות לילדי העיר כמו זום עם שחקני קבוצות הספורט העירוניות, סרטוני בישול ועוד

שנה שונה ומאתגרת הסתיימה גם ב"פרלמנט הילדים" הנס ציוני

למי שלא מכיר, נסביר כי פרלמנט הילדים הינו מועצת ילדים עירונית הכוללת נציגים מכלל בתי הספר בעיר בשכבות ה'-ו'. סה"כ ישנם כ-60 ילדים הלוקחים חלק בפעילות זו. הילדים נפגשים אחת לשבועיים עם נוי ארד, מנחת פרלמנט הילדים ופרלמנט הנוער.

השנה זו היתה השנה הראשונה שהנחיית פרלמנט הילדים נעשתה על ידי המחלקה לנוער, צעירים וקהילה ובשיתוף אגף החינוך של עיריית נס ציונה. המטרה היא ליצור המשכיות בין פרלמנט הילדים לפרלמנט הנוער, דבר שנעשה באמצעות פרויקטים משותפים של שני אלה במהלך השנה וכן מפגשים בין הילדים לבני הנוער.

כמו כן, השנה ליוותה את פרלמנט הילדים בוגרת פרלמנט הנוער, אור בן יוסף, שעשתה זאת בהתנדבות ועם רצון להעניק לילדי הפרלמנט מהידע הרב שצברה במהלך השנים בגוף זה.

בתמונה הילדים של הפרלמנט פעילות חברתית וקהילתית בנס ציונה , צילום עצמי 

צילום עצמי החברים של פרלמנט הילדים בנס ציונה

מחברים בין הילדים מרחבי נס ציונה 

במהלך השנה הילדים הכירו חברים מבתי ספר אחרים, יצרו חברויות, התנסו בפרויקטים עירוניים, למדו על מנהיגות ויזמות, בדקו מהם הצרכים של ילדי העיר וחשבו על מענים רלוונטיים עבורם. כמו כן המפגשים התקיימו בבתי הספר ברחבי העיר ובשיתוף פעולה מלא של הרכזות החברתיות. בסיום כל מפגש הילדים חזרו לבתי הספר, למועצות התלמידים, כדי להעביר את המשימות והידע שרכשו בפרלמנט הילדים.

הובלת פרוייקטים חברתיים בקהילה בנס ציונה 

אחד הפרויקטים המרגשים שלקחו בו חלק נציגי פרלמנט הילדים היה "חוזרים עם חיוך" שבו חיכו הילדים בתחנות האוטובוס לחיילים החוזרים או נוסעים לבסיסים עם נשנושים ושתיה מרעננת.

בהמשך לפעילות פרלמנט הילדים בעיר, לראשונה השנה מוענק מענה פרטני לשכבת הגיל של ילדי הפרלמנט ואלו ייקחו חלק משמעותי בארגון ויתנסו לראשונה בהובלת פרויקטים בתקופת הקיץ.

נוי ארד, מנחת פרלמנט הילדים והנוער מוסיפה: "פרלמנט הילדים הינו גוף בעל ערך וחשיבות התורמים לילדים הלוקחים בו חלק כלים רבים. מעבר לפן החברתי, שהילדים פוגשים ומכירים חברים אחרים משכבת הגיל שלהם בעיר, ישנו הפן הלימודי והמעשי. הילדים לומדים על צרכי חבריהם בעיר, איך הופכים רעיון למציאות, כיצד להוביל פרויקטים חברתיים, יצירת שיתופי פעולה בין גורמים שונים, מתנסים בהצגת נושאים ועמידה מול קהל ועוד."

הפרלמנט של הילדים עם ראש העיר שמואל בוקסר בסיום שנת הפעילות , צילום עצמי 

צילום עצמי חברי הפרלמנט עם ראש העיר שמואל בוקסר בשיחת הסיכום לפעילות השנתית

שיתוף הפעולה בין פרלמנט הנוער ופרלמנט הילדים

הילדים מקבלים כלים להנהגה והובלת ילדי העיר ולבסוף חוזרים גם לבתי הספר עם משימות שאותן הם צריכים לבצע. ישנו קשר הדוק בין בתי הספר, הרכזות החברתיות, לבין פרלמנט הילדים. הילדים מקבלים את הבמה גם בתוך בתי הספר בנס ציונה , במועצות התלמידים, ומנחים את חבריהם במועצה במשימות.

ישנה חשיבות רבה לשיתוף הפעולה בין פרלמנט הילדים לפרלמנט הנוער. הילדים שמסיימים את כיתה ו' עתידים להיכנס לפרלמנט הנוער בכיתה ז' ולכן חשוב שיהיה קשר רציף וחיבור עם הנוער.

התכנית השנתית של פרלמנט הילדים כוללת מיזם עירוני, מיזם בית ספרי ומיזם התנדבותי.
אך הקורונה שיבשה את התכניות והם נאלצו להתאים את עצמם למצב. במהלך הסגר הילדים יצרו תכניות מיוחדות לילדי העיר כמו זום עם שחקני קבוצות הספורט העירוניות, סרטוני בישול ועוד.

שנת הלימודים אולי הסתיימה, אך הילדים ממשיכים לקחת חלק ולהרים פרויקטים במהלך החופש הגדול בתקווה שנוכל לחזור לשגרה במהרה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה