פרשת השבוע "פרשת נח" : עם הרב דוד טימסית, כניסת שבת נס ציונה

$(function(){setImageBanner('7fc882b6-9d35-471e-845d-2d51ea591296','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45868,'Image','');})

"לקראת שבת לכו ונלכה" השבוע בפרשתנו "פרשת נח" עם אחד שפה אחת...... ו' חשוון תשפ"א 24.10.20 עם הרב הרב דוד טימסית

פרטי

"לקראת שבת לכו ונלכה" השבוע בפרשתנו "פרשת נח" עם אחד שפה אחת......

התורה נותנת לנו מושג מה כוחה של תקשורת אפקטיבית, לעומת זאת מה קורה כאשר היא לא מתקיימת "ויאמר ד' הן עם אחד ושפה אחת לכולם וזה החילם לעשות..." לאחר המבול, קם לו דור חדש שהייתה לו מעלה אחת ויחידה, "שפה אחת ודברים אחדים..." הם ידעו להקשיב זה לזה, לדבר זה אל זה "וזה החילם לעשות..."

זה הפך אותם לקבוצה בעלת כוח רב עם יכולת עשייה, לכן הייתה השפעה רבה לפעולה שהם עשו יחד כדי למרוד בקדוש ברוך הוא ומה עושה ד' כדי להפר את זממם? "הבה נרדה ונבלה(נבלבל) שם שפתם אשר לא ישמעו איש את שפת רעהו..." שמתם לב? הם שמעו! אבל את 'שפת רעהו' הם לא שמעו. אז מה הם כן שמעו? את מה שהם רצו לשמוע! אם כך, בודאי לא תהיה אפשרות להבין את עמדתו של האחר, אם  לא שומעים את 'דבריו', ממילא הלכה ה'תקשורת' הלכה ה'קבוצה'. כלומר, אין הוויה וקיום לחיים משותפים ללא תקשורת שיוצרת הבנה זה עם זה. כלומר, עם הצרכים האמיתיים של כל אחד ואחד. כי זה המרכיב היחיד שבכוחו לקיים או לבטל חיבור בין בני אדם.

מחיי הדת באתר כל נס ציונה נט אתר המקומון של נס ציונה

משהו לקחת הביתה...

לא ניתן ביום אחד להפוך אדם שאינו מודע לעצמו ולמה ש'עובר' עליו לאדם שונה בעל אינטליגנציה רגשית מפותחת. אבל מה שכן אפשר זה להסב את תשומת ליבו של כל אחד מאיתנו, לתת מעט 'קרדיט' לבן הזוג שלנו,

במידה ויש לו בקשה מאיתנו להביט על הבקשה במובן רחב ונעלה יותר מאשר התוכן ה'קטן' שלה. דוגמה קלסית: אישה לבעלה: "תכין לי בבקשה קפה" הבעל פונה מיד לביתו הגדולה: "את במטבח? תכיני לאימא קפה..." זו דוגמה למבט מצומצם וענייני ל'תוכן' של הבקשה, רוצה קפה? הנה יש לך! באמת תודה רבה לך בעל יקר, אבל אשתך יודעת יפה להכין לעצמה כוס קפה, תצא קצת מהמבט 'הענייני' שלך תשאיר אותו במקום העבודה שלך, תבין שאשתך רוצה ש'אתה' תכין לה קפה וגם שתואיל בטובך לשבת יחד איתה, לשתות, לשוחח, להתעניין.....!!!!


(הדברים לע"נ הטהורה של מרן אביר הרועים מו"ר רבי עובדיה יוסף זצוק"ל שהשבוע חל יום הילולתו)

הדלקת נרות שבת במרכז 17:36
צאת שבת מרכז  18:34

שבת שלום ומבורך
הרב דוד טימסית
נס ציונה

זמני השבת ופרשת השבוע. נס ציונה אתר המקומון כל נס ציונה

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה