קבלו את המדינאים, השגרירים והמרצים לעתיד: משתתפי תחרות ה"דיבייט" מנס ציונה

$(function(){setImageBanner('8b208c9a-6fb8-4e9b-9ee5-d52c3411c74f','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45868,'Image','');})

גאווה נס ציונית- הזוכים בתחרות הנואם הצעיר המקומית לתלמידי כיתות ו': במקום הראשון שירה רווח מבי"ס בינתחומי הדר, במקום השני נועם עובד מבי"ס בן צבי ובמקום השלישי אריאל בלחסן מבי"ס אירוס.
תחרות הנואם הצעיר, של אגף החינוך בעיריית נס ציונה, המעודדת תלמידי כיתות ו' לפתח יכולות של העברת מסרים באופן משכנע, התקיימה זו השנה השנייה וגילתה נואמים מוכשרים ובחירת נושאים אינטליגנטית, אישית, רלוונטית ומרתקת.

משתתפי/ות התחרות מנס ציונה- צילום: דוברות העירייה

התחרות שהתקיימה באשכול פיס אתמול, יום ג', מהווה אירוע שיא לתהליך למידה מתמשך אותו עברו כלל תלמידי כיתות ו', בבתי הספר היסודיים בעיר. במהלך ההכשרות קיבלו התלמידים הדרכות וכלים מהרכזות הבית ספריות וממדריכי חברת "מדברים פלוס" אשר הכווינו את התלמידות והתלמידים, לפיתוח יכולות העברת מסרים: בניית טיעונים והבעת רעיון, פיתוח כושר ביטוי, רהיטות, מיקוד, דיבור בפומבי ועמידה על במה.

לאירוע השיא, הגיעו 12 מתחרים מצוינים אשר עלו אחד אחרי השני על הבמה לנאום קצר של 4 דקות, בנושא אותו בחרו להציג. מבין הנושאים המגוונים והחשובים שהוצגו: חרמות, סטיגמות, העצמת נשים, השתלטות הטכנולוגיה על חיינו, שיח מכבד בחברה, אדישות מול מודעות וקבלת השונה.

האירוע נפתח עם הרצאת אורח "יש רובוט על הבמה" של נעם אורן, איש חינוך ומומחה לדיבור מול קהל ועסקה בשאלה האם רובוט יכול להחליף את האדם בכל תחום. המרצה והילדים הגיעו יחד למסקנה שרובוט, אשר לא יכול להעביר רגש, לא יכול להצטיין ביצירת הקשר הבלתי אמצעי עם בני אדם, כפי שנואם מוכשר יודע ויכול לעשות. באירוע שולב קטע מחול של להקת המחול הייצוגית של בי"ס ארגמן בניהולה של המחנכת והמורה לתנועה- דנה קרן.

כלל הילדים שעלו על הבמה גילו יכולות מרשימות בבניית טיעון ענייני וממוקד, כריזמה וביטחון בעמידה מול קהל, שימוש בשפת גוף משכנעת ועמידה בזמנים. הבחירה בזוכים היתה לא פשוטה, ובעוד השופטים מתלבטים בבחירת המקומות הראשונים, עלו על הבמה הורים לדיבייט קצר וספונטני בנושא: בעד ונגד טלפונים סלולריים בבית הספר.

הזוכים:
במקום הראשון - שירה רווח ובינתחומי הדר, עם הרצאה מרתקת בנושא העצמת נשים
במקום השני – נועם עובד מביה"ס בן צבי, שדיבר על חרמות.
במקום השלישי – אריאל בלחסן מביה"ס אירוס עם סיפור אישי מרתק על סטיגמות והשפעתם הרחבה.

האירוע ביוזמת אגף החינוך של עיריית נס ציונה, בהנחיית שרון שדה, בליווי מקצועי של חברת מדברים פלוס ובהשתתפות: ילדי בתי הספר, בני משפחות, מנהלות בתי הספר, צוותים חינוכיים, מנהלת אגף החינוך אסתי יוסף, וויקי עזיאל, מפקחת בתי הספר היסודיים במשרד החינוך.

השופטים בתחרות: אסתי יוסף מנהלת אגף החינוך, יורם לוין מנהל על יסודיים, דקלה פרחי מנהלת חט״ב גולדה ותמר שפירא בלורי מבעלי חברת ״מדברים פלוס״.

ראש העיר שמואל בוקסר, שנבצר ממנו להשתתף בתחרות, בשל ישיבת מועצת העיר, מסר את ברכותיו לזוכות ולזוכים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה