קבלו את ראשי ההנהגה ההורית בגני הילדים בנס ציונה בטור מיוחד.

$(function(){})

כפיר גולדשטיין ורעות יצחק מספרים על תחילת שנת הלימודים בגני הילדים בתקופת הקורונה ועל עוד שינויים במערכת כגון הפרטת צהרונים ועוד

 

פרטי

 

השנה אופן פתיחת השנה היה מאתגר במיוחד. מרגע שהגיע המתווה, כשבועיים וחצי לפני פתיחת השנה,למדנו אותו לעומק. ריכזנו כל סעיף שחשוב להורים לדעת, הפצנו ודיבררנו כל שלב.

לפי הפניות, השאלות והתגובות של ההורים בקבוצות הוואצאפ הפתוחות למדנו והבנו מהשטח מהן הנקודות הקריטיות שההורים ירצו שנאבק עליהן, ועל מה נכון מבחינת ההורים לוותר, מתוך הבנה של מצב התחלואה במדינה.

בכל הקשור להנחיות משרד הבריאות /משרד החינוך - לרשויות אין יכולת לשנות אותן. ולכן ,כחברים בועד הגנים הארצי לקחנו חלק מאוד פעיל במאבק ארצי עיקש כדי לחבר את הגופים המדיניים המקצועיים לרצון שעולה מהשטח. כמובן שפה התייעצנו ונעזרנו גם בגופים המקצועיים בעיר, ובראשם מנהלת מחלקת גנים – מיטל בן דור.

לשמחתנו הרבה, איחוד הכוחות עבד מצויין, הלחץ שהופעל גרם לשינויים וכל סעיף שהיה בעייתי-נפתר.

זה מה שאיפשר פתיחת שנה נהדרת, מותאמת באופן מיטבי לאתגרי הקורונה, ולצרכי הילדים וההורים שעלו מהשטח. לראיה, לא קיבלנו אפילו לא תלונה אחת בימי ההסתגלות.

מנהלת המחלקה סיירה בכ-40 מסגרות ביומיים הראשונים. התקשורת הרציפה שלנו מול מנהלת המחלקה תרמה רבות להרגעת השטח ולטיפול ומענה מהיר בכל צורך שעלה.

הפרטה:

 

היציאה למהלך בו חלק מהצהרונים יופעלו ע״י מפעיל חיצוני גרמה גם היא לחששות גדולים.

מנקודת הראייה שלנו- במהלך השנה הקודמת ראינו לא מעט בעיות, מחסור משמעותי בכח אדם, ריבוי החלפות ומילוי מקום, קושי של הרשות לשפר תנאי שכר (מגבלות משרד הפנים) וכתוצאה מכך חוסר יכולת לגייס נשות צוות שמגיעות מתוך רצון לעבודה בתחום ומתוגמלות באופן מספק.

כבר בתקופת החגים התחלנו להבין שעלינו לחזק את רצון הרשות לצאת למהלך ההפרטה. ידענו שללא זה, לא יפתחו קייטנות בקיץ, עשרות צהרונים גם הם לא יוכלו להיפתח במהלך השנה. לכן הפעלנו לחץ כן לאזור אומץ ולחתור למהלך מיידי שיביא לשיפור איכות מסגרות הצהרונים בעיר. מה גם שהרשות איפשרה לנו להיות חלק פעיל בשלבים לבחינת ובחירת המפעילים.

מהלך זה דרש מאמץ משותף בהסברה רחבה ומענה שוטף לעשרות הורים שדאגו, ובצדק(!) אך ברגע שנחשפו לנתונים ולאופן המבוקר בו זה נעשה, נרגעו. ללא ספק מהלך כזה דורש בחינה עקבית מצד הרשות בכדי לוודא שהציפיות נענות.

חוגים-תלן:

תקופת הקורונה הביאה עימה מציאות שונה ולא מוכרת, אשר מחייבת חשיבה משותפת וקשב רב לשטח. החשיפה הראשונה לקורונה בעיר (בשנה"ל הקודמת), היתה למפעילת חוגים חיצונית שעברה בין שישה גנים בעיר (ובגנים נוספים בסביבה) ואובחנה כחיובית, והביאה לבידוד של שישה גנים. העברנו את בקשת ההורים להוציא באופן מיידי מפעילים חיצוניים ולמצוא אלטנרנטיבות .מנהלת המחלקה, אשר מסרבת לראות את התקופה כהישרדות ומנסה באופן עקבי לייצר יתרונות והזדמנויות ממגבלות הקורונה, כל זאת ללא פשרות והתפשרויות על תכנית הלימודים, נרתמה מיד.

לשמחתנו, הקימה מיטל בן דור תכנית חוגים חדשנית לשנה זו, מותאמת גיל וללא תלות בכניסת מפעילים.

בתכנית שנבנתה, הגננות עצמן זוכות להדרכות וציוד שנרכש באופן קבוע לכל גן וגן, ללא תלות במקום /זמן .

התכנית עונה על הצרכים הרגשיים, חברתיים והסביבתיים בצורה מופלאה. אנחנו מאושרים מהזכות שניתנה לנו לשקף צרכים ולראות את המענה המקצועי והמדוייק שמקבלים הורי וילדי הגנים בזכות השיח הפורה.

כן, בוודאי שהיו גם לא מעט ויכוחים השנה, אך מבחינתנו ההורים אינם אמורים להיות מושפעים מכך או להיחשף לזה. ההורים בחרו בנו בכדי שנייצג אותם ואת צרכי ילדיהם.

גישתנו היא שההורים צריכים ללכת לעבודתם בראש שקט בידיעה שיש מי שעובד עבורם. מי שמתנדב לעשות זאת צריך לדעת לפעול, להתווכח, להשקיע שעות רבות, אך להגיע להורים רק עם התוצאה המספקת והבלתי מתפשרת שמיישמת הרשות.

 

כך היה לאורך כל השנה ואנו מאושרים על הזכות הגדולה שנפלה בחלקנו. לא התיימרנו בשום שלב לצייר עצמנו כ״נלחמים ומשיגים״. אם נטען זאת זה יהיה שקר. מי שנלחם-מפסיד. מי שחותר, מתעקש, מדבר, מסביר, מקשיב כל העת להורים ורק להורים, גורם לגוף המקצועי להקשיב לו, להשיג וליישם.

 

מודים על הזכות

ובעיקר להורים שמהווים חלק פעיל ושותפים מלאים לדרך הארוכה והעוצמתית שאנו עוברים יחד.

 

התייעצנו ונעזרנו גם בגופים המקצועיים בעיר, ובראשם מנהלת מחלקת גנים – מיטל בן דור.

 

מי שנלחם-מפסיד. מי שחותר, מתעקש, מדבר, מסביר, מקשיב כל העת להורים ורק להורים, גורם לגוף המקצועי להקשיב לו, להשיג וליישם.

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה