קווים מנחים להדברות בין הורים למערכת החינוך בנס ציונה

$(function(){setImageBanner('adbfdeb9-d83e-4a2a-ad1c-4e15b39eddd6','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45868,'Image','');})

חדשות חינוך נס ציונה : סוכמה אמנה עירונית בנושא קווים מנחים להדברות בין ההורים למערכת החינוך  בשלב הבא כל בית ספר יעבוד על אמנה בית ספרית כשלכולם בסיס משותף עירוני.

https://pixabay.com

בשנים האחרונות מוביל אגף החינוך מפגשים בשיתוף מנהלות ומנהלי בתי הספר והנהגת ההורים היישובית לדיון בסוגיות וקבלת החלטות משותפות. במסגרת זו, התקיימו מפגשים לבניית המודל החינוכי העירוני לצד המודל החינוכי של כל בית ספר.

בשבוע שעבר התקיים המפגש הראשון בו הוצג התוצר הסופי אשר הינו פרי של תהליך ארוך לו היו שותפים מנהלי האגף, מנהלות ומנהלי בתי הספר והנהגת ההורים היישובית. (ראו במסגרת)

יצויין עוד כי השנה בחר אגף החינוך בראשות ריבה קליין ומוטי סגל יחד עם מנהלות ומנהלי בתי הספר, תכנית עיר ללא אלימות והנהגת ההורים היישובית, להתמודד עם ההתנהגויות הפוגעניות ברשת במטרה לקדם שיח מכבד וללא פגיעה בתלמידים, מורים והורים.

כבר במפגש הראשון קיבלו מנהלי אגף החינוך, מנהלי בתי הספר והנהגת ההורים סקירה מחוקר נוער ואחראי מניעת פשיעה בקרב בני נוער, על החוקים החלים על בני נוער, לרבות דוגמאות למקרים שמגיעים לטיפול המשטרה ואפשר למנוע.

בחלקו האחרון של המפגש, התיישבו המשתתפים בשולחנות עגולים ותארו את האופן בו פועלות קבוצות דיון וואטסאפ בבית הספר, מקרים של התנהגויות חברתיות במדיות החברתיות ודרכים שמתקיימות למניעתן בכלל המסגרות.

עד למפגש הבא, נתבקשו המשתתפים לקיים בבתי הספר דיון העוסק בנושא ולהציג את תוצאותיו במפגש הבא במטרה ליצר תשתיות למיגור התופעה.

 נתי כהן ואפרת דמארי יושבי הראש של ועד ההורים היישובי מסכמים:

"אנו תקוה שההורים ישתפו פעולה עם הצוות החינוכי בדרכים לניקוי השיח ביננו ההורים מול הצוות החינוכי ויחד נהווה דוגמא חיובית לילדינו בשיח שמקיימים התלמידים ברשתות החברתיות".

 ריבה קליין מנהלת אגף החינוך:

 "אני גאה בתהליכים אותם אנו מובילים בשותפות של מערכת החינוך עם ההורים. שיח והדברות הם הפתרון לכל סוגיה. אני מקווה שכלל ההורים יפנימו אמנה זו ויפעלו בהתאם. חשוב שנזכור כי כולנו מהווים דוגמא לילדינו."

 אמנה עירונית - קווים מנחים להדברות בין ההורים למערכת החינוך בעיר:

מערכת החינוך בעיר נס ציונה בשיתוף הנהגת ההורים מקדמת מטרה משותפת ליצירת מערך כולל ומשותף לצמיחה ולמידה של ילדים. לשם כך מחויבת שותפות בין הורים לצוות החינוכי שביסודו הכרה במקצועיות ובסמכות הפדגוגית של הצוות החינוכי ובראשן מנהל/ת בית הספר, לצד הכרה בהורים כשותפי שיח.

 הורים וצוות חינוכי מחויבים לקיים ביניהם שיח המאופיין ב:

  1. הקשבה הדדית. כבוד הדדי. השתתפות פעילה, מסייעת הדדית ומקדמת. שקיפות בכל מידע רלוונטי אודות התלמיד.
  2. הימנעות מהתנהגות פוגענית מכל סוג.
  3. מאפיינים אלו יאפשרו שיח על כל נושא שנמצא רלוונטי.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה