ראיון החג של "כל נס ציונה" עם ראש העיר שמואל בוקסר

$(function(){})

חוגג חירות והתחדשות: ראש העיר שמואל בוקסר בראיון חג מיוחד

אחרי שנה לא פשוטה, ראש העיר חוגג עם התושבים את החג המיוחד, ומתכונן לשנה של צמיחה. בוקסר מדבר על היום שאחרי הקורונה ("פועלים לאפשר פעילויות"), הדגש לשנה הבאה ("ערכי קיימות, מחזור ואחריות סביבתית") ופיתוח העיר ("חידוש המרחב הציבורי ובניית מתקני ספורט"). וגם: המסורת של משפחת בוקסר והאיחולים לתושבי העיר

מאת: אסף ניצן

פרטי

לקוראינו:

ראיון זה נערך על ידי המקומון "כל נס ציונה" (שכבר איננו בבעלות מש' בן דוד - כידוע) ולבקשתם - מובא כאן עבור מי מתושבי העיר שמשום מה לא קראוהו, או לא נמצאים בעיר בימים אלו.

לקראת חג הפסח הבא עלינו בא, עם השלכות הבחירות ועם סיום הקורונה, שוחחנו לראיון חג עם ראש העיר שמואל בוקסר. בוקסר מדבר על המשמעות של החג, הקורונה, פתיחת המשק, השנה הבאה והמסורת של משפחתו בחג.

ערב הפסח 2021 מהווה נקודת מפנה במלחמה בקורונה, כיצד אתם נערכים ליום שאחרי?

"אנחנו נזהרים מאוד מלהכריז על סיום המגפה. נכון, מרבית תושבי העיר בגילאי החיסון, כבר התחסנו, אנחנו רואים בעזרת נתוני המשל"ט שלנו שהחיסון עובד והתחלואה בעיר יורדת, לכן בהתאם להנחיות הממשלה, אנחנו פותחים בזהירות שירותים עירוניים. אנחנו יודעים שתושבי העיר אשר ישבו במשך שנה בבית צמאים לצאת ולצרוך שרותי תרבות, פנאי והעשרה ואנחנו פועלים כדי לאפשר אותם. אבל, אנחנו עושים הכל בזהירות גדולה. ילדי העיר לא מחוסנים ואנחנו רואים עדיין הדבקות במוסדות החינוך. יש לי אחריות לדאוג לשלומם של הילדים, ואני מקבל החלטה על כל צעד שאנחנו עושים בחרדת קודש.

"אנחנו נערכים לאירועי יום הזיכרון והעצמאות שיגיעו מייד אחרי הפסח, ותחת ההנחיות המשתנות, עובדי העירייה והחברה לתרבות ופנאי, עושים כמעט את הבלתי אפשרי כדי לארגן בתוך זמן קצר מאוד אירועים מכובדים ולהתאים אותם לאוכלוסיות השונות, תחת ההגבלות והזהירות הנדרשת– מילדים שאינם מחוסנים, צעירים והורים ועד לוותיקי העיר ולשורדי השואה ולמשפחות השכולות אותם אנחנו עושים כל מאמץ לכבד ולחבק".

מה הנושא עליו תשימו דגש בשנה הבאה?

"חג האביב הוא גם חג של התחדשות וצמיחה. גם בשנת הקורונה חשוב לחשוב על היום שאחרי וגם על עשר ועשרים השנים הבאות. קידום מהפיכת המחזור בעיר הוא אחד הנושאים שהתחייבתי ופעלתי לקדם, גם בשנת הקורונה. כאשר נכנסתי לתפקיד היו בעיר מספר מתקני מחזור מפוזרים ולדוגמא, בכל העיר היו רק 8 מתקנים לאיסוף לקרטון. תושבי העיר שרצו למחזר קרטון, בקבוקי זכוכית או פלסטיק, נאצלו לנדוד למתקני מחזור מרוחקים או לוותר על מחזור. בדיוק לפני שנה התחלנו לקדם את מהפיכת המיחזור, כאשר הצבנו 17 מרכזי מחזור חדישים במרכזי השכונות אשר מרכזים בנקודה אחת את כל סוגי מתקני המחזור. הנגישות והקירבה למרכזי המגורים הפכו את המחזור לפעולה יום יומית קלה ונוחה. כמויות המחזור בשנה האחרונה גדלו בכ-160 טון של מחזור נייר, קרטון פלסטיק וזכוכית. מחזור הקרטונים בעיר עלה ב 80%. אז אנחנו כבר רואים במהלך הצלחה גדולה.

"האג'נדה שלי הייתה ועודנה להמשיך לקדם ערכי קיימות, אחריות סביבתית וחיסכון במשאבים, לכן דחפתי לקדם במהירות גם את כניסת הפחים הכתומים לעיר. החודש התחלנו להציב אותם במרכזי המחזור הקיימים ובקרנות רחוב, מתוך אותה חשיבה כוללת, שכדי שהמחזור יצליח, הוא צריך להיות ידידותי, קל ונוח. להפוך את השלכת האשפה לפח הכתום זמינה ונגישה לכלל תושבי העיר. אחרי החג נתחיל להציב פחים כתומים גם בחדרי האשפה בבניינים. ישנם בניינים בהם נוציא פח ירוק אחד כדי להכניס את הפח הכתום. מאחר שבפחים הכתומים ניתן למחזר מגוון סוגי אריזות, וסה"כ נפח המחזור בפחים הכתומים הוא כ 60% מסה"כ הפסולת הביתית, לא יהיה צורך בפח הירוק שאנחנו מוציאים. זה דורש מהתושבים לאמץ הרגלים מאוד פשוטים – להפריד אריזות ולהשליך אותם לפח הכתום. אני בטוח, לנוכח שיתוף הפעולה שכבר בא לידי ביטוי, שההסתגלות תהיה מהירה. המהלך הזה צפוי להגדיל את הפסולת המושלכת למחזור באופן משמעותי. כדי להשלים את מהפיכת המחזור, אנחנו מקדמים במקביל הכנסה של מתקני מחזור פסולת אלקטרונית אשר מהווים אומנם רק 2% מהפסולת הביתית שלנו, אבל אחראית לכ- 70% מגורמי הזיהום. לכן המהלך הזה חשוב לא פחות.

"מהפיכת המחזור צפויה לחסוך לקופת העירייה מאות אלפי שקלים בשנה – אותם נפנה לרווחת התושבים. עוד צעד חשוב למען איכות וסביבה, להפחתת פליטות גזי החממה וגם לחיסכון ועצמאות כלכלית, הוא הפרויקט הסולארי רחב ההיקף שאנחנו מקדמים וצפוי לקרום עור וגידים כבר בשנה הקרובה. על גגות של כ-35 אתרים בבעלות העיריה, בניהם מוסדות חינוך, תרבות ופנאי, יותקנו מערכות סולאריות אשר ייצרו אנרגיה נקייה ובטוחה. אנחנו שומרים על הסביבה. הפרויקט צפוי לייצר הכנסות של מיליוני שקלים ב 25 השנים הבאות. פרויקט נוסף שאנו מקדמים הוא החלפת כל תאורת הרחוב לתאורת לד, חסכונית ובריאה יותר. בתוך שנה, כאשר המהלכים המרכזיים במהפכת המחזור יושלמו, נוכל להכריז על נס ציונה כעיר מקיימת אשר שומרת על סביבה ירוקה".

ומה עוד צפוי לנס ציונה בשנה הקרובה?

"אנחנו ממשיכים לחדש את המרחב הציבורי. שנת הקורונה הדגישה את חשיבותה של הסביבה הקרובה לבית לאיכות החיים של התושבים. אחרי שסיימנו לחדש 26 גינות ציבוריות בעיר, אנחנו ממשיכים בשדרוג הגינות הציבוריות: את הגינה בבית הנוער, ברח' יצחק שדה, הגינה הישנה ברחוב התאנה, הגינה ברחוב ביאליק והגינה בגבעת הצבר. נחדש ונרענן את הכניסות לעיר, גם את הכניסה מצפון וגם את הכניסה ממערב. אנחנו מאתרים את הצרכים של התושבים ומתאימים שרותי קהילה חדשים – כך גם לגבי גינות כלבים ומתחמי כושר".

ומה לגבי הספורט?

"הספורט תופס מקום מרכזי בחיי התושבים ולכן מכוונתי לתת דגש מרכזי על הקמה וחידוש של מתחמים אשר יתנו מענה לצורך בפעילות ספורטיבית. טיילת 423 החדשה תיבנה כטיילת ספורט גדולה עם מתקנים חדישים, לצד מסלול ריצה. אנחנו מוסיפים מגרשי כדורגל וכדורסל וכמובן, פארק הספורט החדש שתושבי העיר בחרו בהליך שיתוף ציבור שעשינו, את המתקנים שיוצבו בו. שיפור איכות החיים של תושבי העיר תעלה, כאשר השירותים העירוניים לתושב יורחבו: יותר מסחר, יותר מקומות תעסוקה, יותר אפשרויות תרבות ופנאי בתוך תחומי העיר. בנייתו של מרכז השרות לאזרח תחל לאחר החג. שיקום גבעת האהבה על פי המודל שהוצג לתושבים ומבוצע בשלבים ויושלם עד שנת 2023.

"נבנה מבנה חדש עבור אגף הרווחה ואגף החינוך. למרות משבר הקורונה אנחנו ממשיכים בתנופת הבניה המיועדת עבור משרדים, במטרה לספק מקומות תעסוקה נוספים לתושבי העיר בפארק המדע. ואנחנו מקדמים גם את מרכז השוק החדש, מצאנו דרך להתגבר על סבכי הבירוקרטיה שמנעו מהפרויקט להתקדם במשך שנים. נחדש מבנה ישן ומוזנח אשר ממוקם בליבה של העיר, סמוך לרח' ויצמן ונהפוך את האזור למרכז קניות ובילוי ייחודי עבור כלל תושבי העיר".

ובנימה אישית, חג הפסח לפנינו, עם מי תחגוג את החג? מה שונה החג הזה מהחג של שנה שעברה?

"בשנה שעברה חגגנו את החג רעייתי ואני לבדנו, בהתאם להנחיות הסגר, כמו מרבית תושבי העיר. אני שמח שהשנה, רבים מתושבי העיר כבר מחוסנים. נס ציונה מוגדרת היום עיר ירוקה ובהתאם להקלות בהגבלות, תושבי העיר יכולים לחגוג יחד, חג כהלכתו עם המשפחה, הילדים והנכדים. בחג הזה, המונח חירות – קיבל משמעות כפולה. חירותנו בידינו. בזכות אחריות קולקטיבית, אנחנו מצליחים לחגוג את החג עם המשפחות והיקרים לנו ביותר. את החג הזה, אני באופן אישי אחגוג רחוק מישראל. כפי שעדכנתי, אני נמצא כרגע במזרח הרחוק, בשל מצב רפואי של בן משפחתי. את החג אחגוג עם אשתי חגית ואחת מבנותיי, בן זוגה והנכדים. התרגשות גדולה לזכות לחגוג לצד בני משפחה שלא ראיתי במשך זמן רב, גם ולמרות שמגפת הקורונה העולמית עדיין איתנו".

יש מסורת מיוחדת במשפחת בוקסר בליל הסדר?

"אצלנו המשפחה מתעקשת לקרוא את ההגדה במלואה. אני מכבד וגאה במסורת ארוכת השנים הזו. עבור הנכדים, החיפוש אחר האפיקומן הוא החלק החשוב של הערב והמשימה החשובה ביותר שלי להחביא אותו היטב כדי להציב בפניהם אתגר. מסורת עליה רעייתי לא תוותר בחג הפסח, וגם כשאנחנו נאלצים לחגוג אותו רחוק מישראל – מרק צח עם קניידלך".

מה אתה מאחל לתושבי נס ציונה ולעיר נס ציונה?

"מתוך משבר הקורונה אנחנו יכולים לגדול ולהתחזק. נס ציונה היא עיר ייחודית בעלת היסטוריה מפוארת וקהילה חזקה ומלוכדת. אני מאחל לכולנו שבקרוב נוכל להכריז על סיומה של המגפה, וחייהם של תושבי העיר יחזרו למסלולם. אני רואה בתפקידי שליחות ציבורית שמטרתה לתת לקהילה הנס ציונית את הבסיס האיתן עליו מושתתת וצומחת הקהילה המופלאה של העיר. להעניק לתושבי העיר שירותים מתקדמים ולשפר את איכות החיים של כלל תושבי העיר. אני מאחל לכולנו שנדע יחד לשמור על נס ציונה עיר בוטיק איכותית ומתקדמת, עיר שיש לה לב של מושבה. אני פועל כל העת למען המטרה הזו".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה