ראש העיר שמואל בוקסר בראיון לחג: אסור לבזבז משבר טוב וחובה לנצל את ההזדמנויות שהוא מביא.

$(function(){})

אומר: מבחינת הרשות, הקורונה לא שיבשה תוכניות, היא שינתה סדרי עדיפויות !
מדגיש: הקורונה טילטלה את מערכת החינוך ובוודאי את ילדינו ולכן בשנה הקרובה הדגשים יהיו בעיקר בהיבטים החברתיים והרגשיים.
גאה במיוחד.. – במהפכה הדיגיטלית שעברה העיריה השנה, בכשליש מהזמן שתוכנן לה בתחילה

דוברות נ.צ

 מתקן מחזור לפסולת אלקטרונית- חלק ממהפכת המיחזור בה ראש העיר גאה

 מאת : אבי בן דוד

לקראת השנה החדשה ביקשנו לשמוע מראש העיר שמואל בוקסר איך הוא מסכם את שנת תשפ"ב, ומהן תוכניותיו לשנה החדשה, בצל איום הקורונה ובכלל

השבוע נפתחה שנת הלימודים, יד על הלב, לו הדבר היה בידך, האם לא היית מעדיף להמתין עד אחרי החגים?

הבט, לא אכחיש שהמחשבות עברו במוחי. אבל, כשביום הלימודים הראשון ביקרתי בבתי הספר ובגני הילדים וראיתי את האושר הרב של הילדים וההורים ועד כמה החזרה לשיגרה היתה חשובה ומועילה, הבנתי שהיינו חייבים כמדינה לקחת את הסיכון ולא לוותר על זה. גם לא לדחות.

על ההנחיות הפיזיות, בדיקות וכו' אנחנו שומעים כל היום.. אבל, איך הושפעה הערכותכם לשנת הלימודים החדשה מאיום הקורונה, במישור החינוכי דווקא ?

"כשמדברים על תכנון והצורך בהתנהלות מיטבית בצל המגיפה, זו המשימה הראשונה שאני רואה לנגד עיניי. אנחנו מגדלים את דור העתיד ויש לנו אחריות לדאוג שיקבל את התנאים הטובים ביותר בכדי להצליח. הקורונה טילטלה את מערכת החינוך ובוודאי את ילדינו ולכן בשנה הקרובה הדגשים יהיו בעיקר בהיבטים החברתיים והרגשיים. האני מאמין שלי אומר שאסור לבזבז משבר טוב וחובה לנצל את ההזדמנויות שהוא מביא ואכן ,הקורונה לימדה אותנו לסגל גמישות מערכתית ויצרה הזדמנות לארגון מחדש ועדכון שיטות הלמידה תוך התאמתן לא רק למציאות הקורונה, אלא גם למציאות בשנת 2021.

תן דוגמה לניצול ההזדמנות בחינוך?

פרסמנו השבוע את תוכנית חממ"ה לשנת הלימודים הקרובה, בבתי הספר היסודיים – חינוך מכוון מיומנויות והיבטים רגשיים וחברתיים. מדובר בתכנית עירונית ייחודית שהשקענו בה כמעט 2 מיליון ₪. התכנית כוללת תוספת שעות למידה בקבוצות קטנות, בהן ייחשפו התלמידים לתכנים מגוונים, חיבור לערכי הקהילה, בדגש על הפן הרגשי-חברתי".

"גם תכנית הגנים הייחודים הורחבה וכל גני הילדים בעיר עובדים תחת תכנית ייחודית בתחומים: מדוע, ספרות, אמנות, מוזיקה, מיינדפולנס ויש לנו גני יער חדשים. השקענו במשאבים שונים שאין בדרך כלל בגני ילדים עירוניים, מנגריות ועד מתקני אריגה בנול. התוכנית הזאת נבנתה כתוצאה מלקחי המשבר ולאחר חשיבה עם צוותי החינוך ונציגי ההורים, במסגרת של שולחנות עגולים. אפשר לומר שהיא צמחה מהשטח".

והשינויים הם רק בתוכניות הלימודים? או גם בהיבטים הפיזיים.

"אני מאמין שסביבת הלמידה היא פקטור חשוב להצלחת התלמידים. גנזנו את המונח "שיפוצי קיץ", כי שיפור סביבת הלמידה צריך להתקיים בכל ימות השנה. רק בשנה החולפת שדרגנו מרחבי למידה, התקנו חמישה קירויים קבועים במגרשי ספורט בבתי ספר, הוספת חדרי מחשבים וביצענו שדרוג חצרות וספריות. בנוסף, הקמנו צוות אחזקה ייעודי למוסדות חינוך שמטפל בצרכים מיידים. עוד לפני משבר הקורונה השקענו למעלה מ-8 מיליון שקלים בתשתיות טכנולוגיות, מחשוב וציוד קצה בבתי הספר, לקראת השנה החדשה סיימנו את פרויקט הסיבים האופטיים. ללא ההשקעה המסיבית בנושא, אני לא יודע איך היינו צולחים את המשבר הנוכחי".  

עד כמה שיבשה הקורונה את תוכניות הפיתוח הפיזי בעיר לשנה הקרובה?

"מבחינת הרשות, הקורונה לא שיבשה תוכניות, היא שינתה סדרי עדיפויות. ואפתח דווקא במהפכה הדיגיטלית שעשינו בשנה האחרונה והנגשת המידע והשירות לתושב. זוהי מהפכה שתכננו שתיקח שנים ספורות, אך המציאות הכתיבה אחרת והיא לקחה מספר חודשים. מישהו זוכר שעד לא מזמן נאלצנו לנסוע לקופות של ׳נס גלים׳ ביום שלישי בשביל לרכוש כרטיסים ליום שבת? 

"תהליכי הדיגיטציה נעשו כדי להקל על התושבים, להנגיש את שרותי העירייה ולספק חיסכון בזמן ומאמץ. הקמנו את מערכת MY VISIT לזימון תורים אונליין, קבלות קהל בוידאו, פיתחנו טפסים ודפי נחיתה דיגיטליים. רק בשבוע שעבר הצלחנו לנהל דרך מערכת זימון התורים החדשה את חלוקת ערכות האנטיגן וביצוע הבדיקות הסרולוגיות ביעילות. בנינו אתר חדש לעירייה שמספק מידע נגיש ועדכני לתושב, השקנו את תוכנית Smartness - הטבות חניה דיגיטליות הניתנות לתושבי העיר ללא צורך בהצגת תעודת תושב. נמשיך בהטמעת תהליכי דיגיטציה מתקדמים כדי לשפר את שרות המחלקות בעירייה ובכדי לתת מענה מהיר יותר לתושבים".

ונשוב למימד הפיזי...

"ביצענו שדרוג ופיתוח של השטחים הציבוריים הפתוחים, מתוך התפיסה שהמרחב הציבורי הוא מפתח לאיכות חיי התושבים.. יש היום כ- 65 גינות ציבוריות ויותר מ- 50% מהשטח המוניציפלי של נס ציונה הינם שטחים פתוחים, יחס חסר תקדים שמהווה את ייחודה של העיר. חידשנו או הקמנו מחדש 28 גינות ציבוריות, רובן בשכונות הוותיקות. נמשיך ולפתח שטחים ציבוריים גם בשנה הקרובה". 

"בעניין שימור השטחים הפתוחים, נפעל בשנה הקרובה על פי שתי החלטות חשובות שהתקבלו: החלטת הועדה המקומית להמליץ על שינוי הייעוד של חורשת האקליפטוסים (חורשת המושבה), משטח חקלאי לשטח ציבורי פתוח, והחלטת הוועדה המחוזית, להפקיד את תכנית אנ"מ האירוס שבין נס ציונה לראשון לציון ולהגדיר את השטחים שטחים פתוחים ואת 'גבעת האירוסים' כשמורת טבע. נפעל, לפני ומאחרי הקלעים לוודא שהנכסים הירוקים מסביב לנס ציונה נשארים ירוקים".

בתחום איכות הסביבה, מה התוכניות לשנה הקרובה?

"הפיכת נס ציונה לעיר ממחזרת זו דרך יעילה ומהירה לפעול להגנת הסביבה ולדאוג גם לסביבה נקייה היום וגם עבור הדורות הבאים. ראינו, שברגע שהופכים את המיחזור לזמין, קרוב ונוח, התושבים ממחזרים. הקמנו 27 מרכזי מיחזור, הכנסנו את מיחזור האריזות באמצעות הפחים הכתומים, רק החודש נכנסה גם מערכת תפעול למיחזור פסולת אלקטרונית. וכמובן, היותנו אחת  הערים המובילות אשר מייצרות חשמל נקי באמצעות אנרגיית השמש. הפרויקט הזה הוא גדול, והובלתי אותו ללא פשרות כי הערך בו הוא רב: גם הגנה על הסביבה, גם תועלות לקהילה על ידי שדרוג המבנים הציבוריים שמשתתפים בפרויקט, וגם רווח כלכלי עצום – שיוחזר כמובן לקהילה".   

אי אפשר בנס ציונה  בלי לדבר  על ספורט, עירוני נס ציונה זכתה בגביע היורופקאפ, קבוצת הילדות זכתה באליפות המדינה לילדות, ונראה שרבים מתושבי העיר חיים את הרוח הספורטיבית.  מה התוכניות בתחום לשנה הקרובה?

"ספורט הוא חינוך וככזה אני מאמין שצריך להרחיב את מגוון האפשרויות ותחומי הספורט שונים עבור התושבים. אירועי הקיץ שלנו כללו תכנית אירועי ספורט רחבה ומגוונת עבור כלל הגילאים והצרכים. אנחנו מקדמים במהירות את פארק הספורט החדש, ובונים עוד 4 מתחמי ספורט חדשים, בנוסף לגינות הספורט. לאחרונה אישרנו בוועדת המשנה לתכנון ובניה מסלול אופניים החולף על פני שטחים ירוקים בחורשת המושבה. השקנו השבוע את מתקן האתלטיקה החדש בפארק המדע, מתקן מתקדם שאין רבים כמוהו בישראל ושעתיד לשרת גם את תלמידי בית הספר וגם את הקהילה. התחלנו בבניית מגרש אימונים נוסף באצטדיון ואת טיילת 423 נמשיך לשדרג. אמשיך לפעול מול שר הספורט חילי טרופר לקידום פרויקטים גדולים יותר. אני מקווה עבור כולנו שהסקציה תעלה ליגה בשנה הבאה".  

ואי אפשר בלי "הפיל שבחדר" הנושא הכלכלי המעיק ביותר על אזרחי ישראל- בעיית הדיור. מה התחדש ויתחדש בנושא הדיור בעיר. בדגש על התפתחות עירונית - לשנה הקרובה?

"יש לנו בעיר מספר מתחמים ואף הקמנו מנהלת התחדשות עירונית שנותנת מענה מקיף. המנהלת אחראית על 7 מתחמי התחדשות עירונית ומנהלת את הפרויקטים משלבי תכנון המתחם, השירותים מסביב, גינות ציבוריות, דרכי גישה, מוסדות חינוך ועד קבלת התושבים החדשים לתוך הקהילה. לאחרונה אישרנו "תוספת שבס" ( ע"ש מנכ"ל מ. רה"מ המיתולוגי שמעון שבס- המערכת) של 20% עבור דירות קטנות לצעירים נס-ציונים ללא דירה קודמת בבעלותם בפרויקט פיקוד העורף.  בתוכניות ההתחדשות העירונית גם יש דגש לבניית דירות קטנות ועבור סטודנטים וצעירים מתוכננות להבנות 750 יחידות דיור להשכרה בפארק המדע. מתחם ההתחדשות הראשון כבר אושר בשעה טובה בוועדת בניין עיר ויצא לדרך - מתחם בן צבי".

"נמשיך לקדם את מתחם נחמיה וההתחדשות העירונית במרגולין, שכונת יד אליעזר, רחוב העצמאות וכמובן את מתחם מרכז העיר, שם הנושא מורכב ולא הצליח להתקדם במשך כ-20 שנה. אנו מתכננים את מרכז העיר החדש בשילוב התוכנית המאושרת של משרד התחבורה להפיכת רחוב וייצמן לרחוב תחבורה ציבורית בלבד, דבר אשר ישנה לחלוטין את הנראות ויהווה מוקד מסחר, בילוי ופנאי".

ולסיום, ראש השנה בפתח, היכן תחגוג את החג?

"בבית, עם המשפחה המורחבת .עם הבנות שלי, החתנים והנכדים, ביניהם צעיר השבט שנולד לפני מספר שבועות. רעייתי חגית דואגת כמו תמיד לאוכל הכי טוב לקראת ראש השנה והשהייה עם המשפחה ממלאת אותי בשלווה ונחת. אני מבקש לנצל את ההזדמנות בכדי לאחל לכל תושבי העיר שנה טובה ובריאות איתנה".

---------------------------------------

"מישהו זוכר שעד לא מזמן נאלצנו לנסוע לקופות של ׳נס גלים׳ ביום שלישי בשביל לרכוש כרטיסים ליום שבת...? "

 הכנסנו בעצת ההורים דווקא לגני ילדים עירוניים משאבים שונים שאין בהם בדרך כלל. מנגריות ועד מתקני אריגה בנול...  

"אנחנו מקדמים במהירות את פארק הספורט החדש, ובונים עוד 4 מתחמי ספורט חדשים, בנוסף לגינות הספורט".

"אני מקווה עבור כולנו שהסקציה תעלה ליגה בשנה הבאה".  

"ברגע שהופכים את המיחזור לזמין, קרוב ונוח, התושבים ממחזרים ולכן הקמנו 27 מרכזי מיחזור"

 

"בשנה החולפת חידשנו או הקמנו מחדש 28 גינות ציבוריות, רובן בשכונות הוותיקות."

 

 --------------------------------

קטע  מנאומו של ראש העיר בערב ה"סליחות" שנערך בשבוע שעבר ברחבת ביהכ"נ "בן פורת יוסף".

ל ק ו ר א י נ ו:

 

אין זה סוד שבית כנסת זה סימל את כל מה שיש לתקן בחברה הישראלית במה שמוגדר כ"בין אדם לחברו" ונאום זה, על הרקע האמור,  הרשים רבים מהנוכחים והיו שטרחו לעדכננו. לכן בקשתי מראש העיר את הטקסט ואני מביא כמה משפטים ממנו:

 

למדנו בתולדות עמנו שבית כנסת איננו רק בית תפילה, כי אם בית התכנסו ת. התכנסות לתפילה, למפגשי שיח, לימוד ותרבות יהודית. ולא פחות חשוב מקום לקיום טקסים יהודיים חשובים.

פעם, כשישובים בארץ ובעולם היו מקום מושבה של קהילה קטנה, היה בית הכנסת למקום ההתכנסות העיקרי בישוב. לב הקהילה. לכן התאמצו לקשט אותו, לבנות אותו עם אלמנטים מיוחדים שקושרים אותו למקום או לקהילה, להשקיע בו שיהיה בית הכנסת הכי יפה.

מי לא זוכר את סבתא שלו מספרת...אצלנו בקזבלנקה, אצלנו באספהאן....אצלנו בטיביליסי....אצלנו באיזמיר....בית הכנסת היה הכי יפה במדינה...היו בו ציורים ופרוכת יפה לארון הספרים ופיתוחי עץ מיוחדים בספסלים....סיפורים מלאי אהבה למקום.

אז מה עושה את בית הכנסת לנשגב עבור הבאים בשעריו ? בשתי מילים – קהילה מגובשת. קהילה מגובשת יוצרת אווירה טובה בבית הכנסת, אווירה של חיבור בין אנשים, של עזרה לזולת ועידוד, של הרגשה שאני רצויי, של שייכות למשהו גדול יותר ממני.

על הרקע הזה אנחנו מכירים את הפתגם טוב שכן קרוב מאח רחוק שמקורו בספר משלי. ולהדגיש את חשיבות השלום בין אדם לחברו נאמר במשנה: “עבירות שבין אדם למקום – יום הכפורים מכפר, עבירות שבין אדם לחברו – אין יום הכפורים מכפר עד שירצה את חברו”

אני אסכם בבקשה קטנה ממני אליכם – בואו נעזור אחד לשני לקיים את מצוות אהבת ישראל, לפיה על כל אחד מבני ישראל לאהוב כל אדם מבני עמו.

עכשיו במיוחד בימים אלו שלפני ראש השנה ויום כיפור, בואו נבקש סליחה ונסלח אחד לשני, נלחץ ידיים, ננקה את האווירה ונעשה הכל לאפשר לבית הכנסת להישאר פתוח לטובת הקהילה הסובבת אותו לתפילות, לטקסים יהודיים ולתרבות היהודית.

 

אמן ואמן

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה